Een normale week op Aruba en nog veel meer! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Een normale week op Aruba en nog veel meer! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Een normale week op Aruba en nog veel meer!

Door: Franc en Marjo

16 Augustus 2006 | Aruba, Oranjestad

Een week op Aruba is bijna hetzelfde als een week in NL. Op zaterdag werkt Marjo en Franc doet de boodschappen, klusjes in huis en de tuin. Ja, hij wordt al een echte huisman.
Door de week wordt er natuurlijk ook gewerkt en ’s avonds is het koken, afwassen, soms een beetje strijken en dan naar bed. Het is nogal vermoeiend om in een land met een warm klimaat te wonen (maar willen evengoed niet met jullie ruilen). Op dit moment is het heel erg warm hier, we gaan het regenseizoen in. In Augustus en September is hier minder wind en super warm. Zo rond Oktober begint het regenseizoen. Handig om te weten voor degene die volgend jaar misschien in die periode willen komen.

Maar…….
Zondag was het dan eindelijk zover….we hebben Aruba verkend. Na eerst lekker uitgeslapen te hebben zijn we rond 11 uur met onze eigen jeep (zie foto’s) begonnen bij de vlindertuin waar we veel mooie vlinders hebben bekeken. Om op zondag lekker rustig te beginnen is dit geen onverstandige keuze. Na dit bezoek aan de vlinders zijn we naar de Alto Visto Kapel gereden hier op het eiland. Deze kapel is niet bijzonder spectaculair, maar wel de weg ernaar toe en zo ook het landschap en de uitzichten die je onderweg hebt. Aruba kent een grof, stoffig landschap met veel cactussen dat een beetje Mexicaans aandoet. Nadat we gebeden hebben voor jullie allemaal in Nederland zijn we naar de oude Natural Bridge van Aruba gereden. Deze bridge ligt aan de noordkust van het eiland die erg wild is maar dit kunnen jullie allemaal zelf komen bekijken als jullie ons bezoeken!! De Natural Bridge was tot ongeveer een jaar geleden een van de hot spots van het eiland maar is een tijd geleden ingestort. We hebben de dag afgesloten met even te relaxen op een leuk strand genaamd Baby Beach. ’s Avonds hebben we nog lekker gegeten bij het Pannenkoekhuis. Lekker Nederlandse pannenkoeken.

We hebben nog meer nieuws…………………….
We hebben een WEBCAM………..Jippie. Afgelopen week hebben we al met een paar mensen mogen kletsen en hebben al een mooi filmpje ontvangen van onze HUMMOL (voor de kenners onder ons). Lachen.
Maar we willen natuurlijk met iedereen kletsen. Nu “bellen” we nog via msn messenger live en hebben we ons nog niet aangemeld bij SKYPE. Dit gaan we binnenkort doen, maar via msn live gaat het ook goed. Aanmelden dus………………………..

Binnenkort komen de eerste gasten al op bezoek. Hilde en Roy, we hebben er zin in en zullen jullie binnenkort mailen om alles af te spreken. En natuurlijk ook Elkie, Ilse en Mignon. We gaan een feestje bouwen. Heb als het goed is 4 september vrij…………..Hoe laat komen jullie aan????????????????????????????????????

Voor onze vrienden uit Helden: maak er een gezellig vriendenweekend van!!

Saludos,
Franc & Marjo

• 16 Augustus 2006 - 06:52

Vivianne Aus Kameroen:

Hee.. ik ben de eerste deze keer!
    Heerlijk, dat ziet eruit als genieten!
    Waar blijven de foto's van het huis??? Ben ik wel benieuwd naar!
    Prepare yourself for the rainy season!!! Als het zo is als hier in Kameroen.. dan regent het heel lang... en heel hard!!

p.s. Bij ons werkt MSN live beter dan skype... we kunnen dus bellen via MSN!

Dikke kus en tot snel!

• 16 Augustus 2006 - 06:57

Nienke:

Wow, gaaf joh, die ruige kust! Leuk dat jullie nu zelf ook iets meer van het eiland gezien hebben. En een mooi karretje hebben jullie voor de deur staan, hoor! We bellen snel, MSN Live is geïnstalleerd. Webcam wordt nog geregeld...
    liefs, Nienke

• 16 Augustus 2006 - 09:16

Tinkie!:

halloha!

tsjonge, wat een gave foto's! allebei al lekker bruin geworden? ennnn, ja ik wil ook wel foto's zien van jullie huus!

dikke smak

• 16 Augustus 2006 - 10:11

Mam En Suus:

HE luitjes. Wat een mooie jeep zeg. Ziet er erg stoer uit. Jullie hebben wel een goede camara want de foto's van de vlinders zijn super zegt mam en scherp. Leuk om dingen te herkennen waar wij ook zijn geweest. Jullie zien er goed uit.
    groetjes uit helden

• 16 Augustus 2006 - 10:37

Liesl:

ziet er echt heerlijk uit allemaal! Stoere jeep!!!!
    geniet er nog van!!
    dikke kus van lizet

• 16 Augustus 2006 - 11:55

H. Klein:

It's a gaint suzuki!!!!

Hoij die kenteikenplate mer in de gate as ich doa koom!!! Ik kin heij trouwens gin MSN live installeren....tenminste nog neet....mer asse skype hees mosse mich effe loate wete.

Tjuss en dikke smak!!

• 16 Augustus 2006 - 11:59

Loes:

Hey Franc en Marjo

Wat ziet het er allemaal gaaf uit. Kon ik maar met jullie ruilen. Hier blijven we goed op de hoogte. Leuk om al die verhalen te horen.
    Geniet ervan.

Groetjes Loes

• 16 Augustus 2006 - 12:30

Ruud En Ellis:

Hey luitjes!

We lezen dat jullie al goed gesetteld zijn daro. En, ook niet onbelangrijk, de taken goed hebben verdeeld!!
    Ook fijn voor de mensen die jullie komen bezoeken, dat jullie nu een stukje Arubaanse cultuur te bieden hebben, ha ha.
    Leuke nieuwe foto's. Toffe jeep trouwens. Maar uuhh... waar blijven die foto's van jullie huisje. Zijn we erg benieuwd naar!

Ga zo door, groetjes oet Bree!

• 16 Augustus 2006 - 14:19

Paulien:

Leuk om weer zo'n verhaal van jullie te lezen!Vond t afgelopen zondag ook wel grappig om jullie huisje enigzins te bekijken mbv de webcam van jullie.
    Tot de volgende keer,
    Liefs Paulien

• 16 Augustus 2006 - 17:34

Elkie:

Haaa zakki drollies!
    Wat een normaal leven daar eigenlijk...maar dan even 15 graden warmer!Echt mooie foto's...die wil ik ook maken haha. Maar de volgende keer verwacht ik wel eentje van jullie in een hangmat met cocktail op een wit strand met palmbomen!Afgesproken? Hier alles oke. het werk bij sorbo is verschrikkelijk (stom). Maar ik doe het voor aribaruba jeeehaa! O ja aankomsttied van oto, vleigtuug, n trein een boet(rowwen h...) is: 19.45 uur op 4 sept...hmmm laat dus.
    O ja Judith van watersportcenter vroeg of ik tot eind dec. wou. Ik kan eventueel wel...maar ze reageert niet op mn mail.

nou tot over 3 weken heh. dikke koeskoes elkzzz

• 16 Augustus 2006 - 18:32

Pap En Mam:

Hoi Franc en Marjo.
    wat een leuke blauwe jeep hebben jullie,al zou ik wel wat meer chroom aan de auto willen zien en dan
    flink onder de modder.Jullie hebben mooie
    natuurlijke fotos geplaatst.We hebben net MSN life geinstalleerd,en nu nog uitvinden hoe het werkt.
    Groetjes aan Franc en kusjes aan Marjo.

• 16 Augustus 2006 - 18:42

Sandra:

Woooooooooow! Mooie car! en marjo, je hebt ook al een bruin kleurtje! Nu nog van de muggebulten afkomen...Je mam vertelde dat jullie opgegeten werden door de muggen! Hier in Nijmegen gaat alles goed, niet zo'n mooi weer meer, ik hoop dat de zon zich nog laat zien....word ik ook nog een beetje bruin! Geniet en werk ze, ayo!

• 16 Augustus 2006 - 21:02

Ilsje:

hee marjo en franc!!

wat een coole foto's zeg van die vlinders!! zijn echt goed gelukt!! roeping gemist misschien ;)
    Maar Marjo inderdaad, Die Judith reageert niet echt op de e-mail! (of ze moet mn sollicitatiebrief niet echt goed vinden) tot mails!!

liefs ils

• 17 Augustus 2006 - 10:24

Rj:

Haihai..
    leuk, leuk, leuk!
    Vlindertuin3.jpg staat mooi op mijn achtergond van de pc. (wilde eerst de zjiep doen :) )Kan ik daar naar kijken ipv de regenbuien en donkere lucht buiten..
    Onze webcam staat te popelen om getest te worden :)
    Baibai
    XRj

• 17 Augustus 2006 - 12:53

Jeroen En Inge:

Hallo schatjes....
    Prachtige foto's en zoals het er naar uit ziet komen we deze sneller in real life bekijken...Want wij willen graag rond 26 mei tot 9 juni komen ongeveer...Kan dit en mai is dit beter als in september???Laat even iets weten want dan ga ik zo snel als mogelijk boeken. Want er zijn al veel plaatsen bezet.

Groetjes ons

xxxxx