Honeymoon Deel 2 Florida - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Honeymoon Deel 2 Florida - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Honeymoon Deel 2 Florida

Door: Franc en Marjo

20 Juli 2009 | Aruba, Oranjestad

Na onze cruise zijn we naar Miami gevlogen waar ons tweede gedeelte van de honeymoon begon, namelijk 12 dagen Florida – the sunshine state van Amerika!

De eerste twee dagen hebben we doorgebracht in Miami. We hadden een hotel midden op Ocean Drive, South Beach. De eerste dag hebben we wat over Ocean Drive gewandeld en hebben we onze Florida trip in stijl geopend, Marjo met een goede cocktail en Franc met een sigaar en een whisky. De volgende dag hebben we een stadstour geboekt en hebben ze ons de leuke bezienswaardigheden van Miami laten zien. Zo zagen we het Art Deco District. Hier vind je de meeste Art Deco gebouwen in de hele wereld. Heel leuk om al de pastelkleurige gebouwen te zien. Je krijgt meteen het Miami Vice beeld.
Verder zagen we onder andere het chique Biltmore hotel, Venetian Pool en Little Havana waar de Cubanen de hele dag een potje domino spelen. We hebben ook enkele plekjes gezien waar bekende Amerikaanse series of films zijn opgenomen. Franc was gedurende deze trip een beetje afwezig omdat we onvoorstelbare enorm grote en mooie huizen en auto’s hebben gezien….. dat wil ik ook! Na de tour hebben we op eigen houtje nog wat plekken bezocht in Miami zoals het huis waar Versace is vermoord en hebben we een kijkje genomen op het strand van South Beach..
’ s Avonds wilden we in stijl onze Miami trip afsluiten….leuk restaurantje op de boulevard en wilde Franc ook een biertje. Hij bestelde een biertje en kreeg een BIER in een cocktail glas. Hier heeft Franc van genoten……en hebben we wat foto’s geschoten. Toen we de rekening kregen bleek het biertje 25 dollar te kosten…...maar goed dat we geen whisky hadden besteld want dan was het nog $$$$ geweest!

De volgende dag was het tijd voor onze volgende bestemming en zijn we met een huurauto naar Orlando gereden. Het was tijd voor FUN and PLEASURE bij Disney.
Hier hadden we 5 nachten een hotel geboekt en kregen we onze eerste verrassing: een gratis suite vanwege onze Honeymoon. Zo’n upgrade is altijd welkom.
Over Disney zijn al vooroordelen waar…….het is er GEWELDIG! We hebben in 4 dagen 5 verschillende parken bezocht en zoveel mogelijk attracties gedaan. Op sommige dagen hebben we zelfs 2 parken bezocht en ook hebben we op een dag een waterpark gedaan….lekker relax en even rust voor de voetjes. Ook hebben we verschillende shows/musicals bezocht zoals Finding Nemo. Elke dag was het snikheet, zonder wind maar dat mocht de pret niet drukken. We vertrokken ’s ochtends om 8.30am en kwamen ’s avonds tussen 22 en 23uur weer in het hotel aan dus normaal lopen ging op een gegeven moment niet meer :):), maar we gingen gewoon lekker door.
Vrijdagavond hadden we tickets voor Cirque du Soleil. Marjo wilde altijd al heel graag een show van hun zien en nu was de kans………………het was weer GEWELDIG. De mooiste show die we ooit hebben gezien. Heel indrukwekkend en schitterend. We konden hier geen foto’s maken, maar voor degene die het niet kennen Cirque de Soleil is een show met veel acrobatiek, jongleren/balanceren en trucs. Het zijn een van de beste en meest professionele acrobaten en artiesten!

Zaterdag was het 4 juli en dit is Independence(onafhankelijkheid) day in Amerika en dat wordt groots gevierd met vuurwerk. Deze avond hebben we doorgebracht in Disney’s Park Magic Kingdom, want we hadden gehoord dat hier het vuurwerk heel spectaculair is en dat was het ook. Wederom prachtig en weer mooier en groter dan dat we dat ooit hadden gezien!!

De volgende dag zat ons Disney avontuur er weer op en vertrokken we met de huurauto naar de Westkust van Florida, de Golf van Mexico. Hier zouden we 2 dagen verblijven in Naples. Naples is een chique badplaats met veel trendy boetieks en een mooie winkelstraat met palmbomen. Ook hier lagen huizen… de een nog mooier dan de ander! We hadden een leuk hotel met een lekker zwembad waar we 2 dagen lekker relaxed hebben. De eerste dag zijn we met de auto naar de Everglades gereden, want dat hadden we ook nog op ons lijstje staan. Met een airboot hebben we een leuke tocht in de Everglades gemaakt en hebben we de krokodillen aardig van dichtbij gezien.
De tweede dag hebben we ook nog geshopt en moesten we een extra trolley kopen om alles weer mee naar Aruba te krijgen, schandalig gewoon :), maar daar is Amerika voor!!

Na Naples hebben we de twee laatste dagen in Key West doorgebracht. Met een huurauto zijn we hier naartoe gereden, een tocht van ongeveer 6uur. De afstand valt over het algemeen wel mee, maar de route gaat over 42 bruggen en je mag hier niet hard rijden maar het was een prachtige tocht.
Key West is het meest zuidelijke stadje van Amerika en is bij velen bekend omdat de beroemde schrijver Ernest Hemmigway hier gewoond heeft. Verder zeggen ze ook de mooie zonsondergang op Mallory Square niet te missen dus hier hebben we ook een kijkje genomen. Vroeger kwamen veel hippies, kunstenaars en artiesten naar Key West en dit zie je nog steeds. Veel gallerijen en heeel veeel hippies, motorrijders en heel veel jongeren. Beroemd is Duval Street met heel veel bars en winkeltjes. Hier kun je lekker gaan eten op het terras en naar alle ‘crazy’ mensen kijken.
In Key West hadden we een super leuk hotel met een super relax zwembad. Ook hier hebben we weer goed genoten. De laatste dag in Key West hebben we nog een fiets gehuurd en hebben we het eiland goed kunnen verkennen. Ook toen nog snel een fotootje genomen bij het beroemde punt, het meest zuidelijke punt van het eiland waarvandaan het nog 144 kilometer naar Cuba is.
Wat verder nog heel leuk is aan Key West zijn de typische houten huizen.

Na Key West was onze honeymoon voorbij, hebben we de huurauto ingeleverd op het vliegveld van Miami en zijn we teruggevlogen naar Aruba.
Onze avontuur op Aruba zit er nu ook bijna op. Afgelopen zaterdag zijn we hier getrouwd op het strand en hebben we een supergeweldige dag gehad. Hierover aan het eind van deze week meer!!!
Maandag 27 juni vliegen we naar Buenos Aires waar onze 6weekse reis door Argentinië en Chili begint. Zondag 6 september vliegen we dan weer terug naar Aruba waar we nog 3 dagen zullen vertoeven voordat we definitief terugvliegen naar Nederland. Donderdag 10 september zetten we weer voet op Nederlandse bodem en zullen we voorlopig in Nederland blijven :):).

Tot snel.

Groetjes Franc en Marjo

• 20 Juli 2009 - 19:57

Riek Theeuwen:

ziet er weer goed uit,daar heb ik ook wel zin in om naar toe te gaan,geniet er maar lekker van.groetjes Riek

• 21 Juli 2009 - 10:02

Vief:

Oh men......
    Hoe relaxed is dit?! Wat geweldig weer!
    En dan ook nog 6 weken, Argentinie en Chili?!
    WOW! Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar die verhalen!

Hier alles goed. Druk aan het werk met last-minutes en verre reizen voor het najaar.
    De temperatuur schommelt, warm, koud, regen, warm, koud, regen... (Nederland op en Top)....

Als jullie weer terug in NL zijn dan word het echt tijd dat we weer eens een gezellie MTRO night ervan maken, toch?

Groetjes en veel plezier in Argentinie en Chile!

Vief

• 21 Juli 2009 - 18:51

Suus Coppers:

hallo, kijk eens marjo, is dit niet snel. Het is niet te geloven wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben. Ik ben met fleur jullie namen aan het oefenen voor als jullie op 10 september terug komen. tot zondag. ik heb nog geen foto's ontvangen of heb je die naar ruud gestuurd? liefs suus

• 21 Juli 2009 - 22:07

Margs:

wederom dikke vette WOW! wat hebben jullie een enorme gave honeymoon gehad! die zal jullie nog lang heugen. en jullie zijn nog niet klaar met avonturieren. ZES WEKEN CHILI EN ARGENTINIE?! nu moet 't echt ophouden want ik zie van top tot teen GROEN van jalozie!
    ik ga morgen maar weer een stukje pieterpad lopen in ons eigen holland! hopelijk zit 't weer mee!
    wat gaat de tijd snel... blijven genieten! miss you & love you! dikke kussen! xxx 8)

• 22 Juli 2009 - 20:36

Jos En Mariet:

Wederom een mooi verhaal
    en fotos.we wachten weer op het volgende verhaal van de never ending story
    Trouwens,de foto van (Franc met het mooiste
    meisje),dat meen je toch niet,want dat ben jij Marjo,zeker weten.
    Pap en Mam