Budget vs. Luxe - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu Budget vs. Luxe - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Budget vs. Luxe

Door: Franc en Marjo

14 Augustus 2009 | Argentinië, Mendoza

Na Salta zijn we doorgereisd naar Mendoza, de wijnstreek van Argentinie. De eerste avond geslapen in een mooi hotel midden in de stad, maar we wilden toch graag iets van het wijngebied zien. Maipu ligt bij Mendoza en hier komen vele goede Argentijnse wijnen vandaan. Misschien kennen de jullie deze wijnen wel. Ook gewoon te koop bij de Jan Linders!!
In Maipu hebben we onze budgetvakantie even aan de kant gezet en hebben we bij een luxe ecolodge geslapen midden in een wijngebied met uitzicht op de besneeuwde Andes. En wat was dit geweldig!!! We hadden een prachtige kamer en we waren de enige gasten wat betekende dat we voor 200% de aandacht kregen. Het is nu winter in Mendoza dus de wijngaarden zijn niet in bloei, maar dit maakt het alles niet minder mooi. De eigenaar van de lodge was supervriendelijk en vroeg wat we ´s avonds wilden eten. Het bleek dat hij een prive chefkok in dienst heeft en die kookt voor de gasten. Aangezien wij de enige gasten waren was het dus onze prive chefkok. We vroegen om de kaart, maar daar werken ze niet mee. Gewoon zeggen wat je wilt hebben en dan wordt het voor je klaargemaakt. Hier in Argentinie hebben ze super lekkere biefstuk dus hebben we dat besteld. Ons werd gezegd dat het eten om 20.30 vanavond klaar zou zijn....afwachten dus spannend en heel speciaal!
De dag in Maipu hebben we een fietstocht gemaakt en wilden we verschillende Bodega´s (wijnbedrijven)bezoeken en natuurlijk gratis wijn proeven. Helaas waren we een beetje aan de late kant en lagen de verschillende Bodega´s iets verder uit elkaar dan we dachten, namelijk meerdere km´s, dus hebben we uiteindelijk geen wijn gehad.
Maar uiteraard gaan we niet zonder iets naar huis. In Maipu ligt ook een chocolade fabriek waar we lekker chocolade likeurtjes hebben kunnen proeven en waar we ook nog chocolade hebben gekocht. Mendoza de wijnstreek van Argentinie was voor ons dus meer een chocolade plek. Na onze fietstour weer terug naar de lodge en na een lekkere douche naar het restaurant gelopen. De tafel was prachtig gedekt voor 2 en de kaarsje waren al aan, het zag er perfect uit. In spanning zaten we te wachten en toen kwam de chefkok met het eerste gerecht. We kregen een heerlijke salade met warme broodjes gevolgd door super lekkere Argentijnse bief en ook nog een toetje. Het was megaromantisch en we voelden ons superspeciaal.... geweldig! (voor de liefhebbers www.hotelaguamiel.com). Helaas gingen we de volgende dag weer verder en hebben we de eigenaar enorm bedankt voor zijn gastvrijheid.

Maar gelukkig was de luxe nog niet voorbij, want nu vertrokken we naar Cacheuta. Cacheuta is een plaatsje niet zo ver van Maipu en het staat bekend om zijn natuurlijke thermaalbaden. Hier ligt een hotel bij waar we ook een nachtje geboekt hadden. Deze thermaalbaden zijn superlekker en liggen tussen de bergen. Hier hebben we de hele dag liggen badderen. We hebben tevens een modderbad genomen, heeeerlijk....... Ook waren er activiteiten inbegrepen waar Franc graag aan deel wilde nemen. Omdat Marjo aan pap en mam had beloofd geen gekke dingen te doen ging zij alleen maar mee om foto´s te maken :):).
Franc heeft toen nog geabseild en getokkeld. Het was een mooie activiteit zeker in dit gebied.

Na een dagje en nachtje Spa zijn we de volgende dag weer verder gereisd. Eerst terug naar Mendoza en daarna naar Bariloche waar we nu zitten. Hierover binnenkort meer....

• 15 Augustus 2009 - 06:50

Vief:

Geweldig!

• 15 Augustus 2009 - 07:05

Nienke:

Wat een heerlijke foto's! "Geniet ervan" hoeven we niet meer te zeggen want dat doen jullie overduidelijk. Tot snel!
    X, Nienke

• 15 Augustus 2009 - 08:24

Suus B:

Hmmm...leuk zo'n adresje voor ons nachtje weg in oktober...hihi...
    Super gaaf zeg!

Kus Suus

• 15 Augustus 2009 - 09:01

Margs:

die houten brug op de laatste foto's ziet er echt super eng uit! dat was mijn grootste angst in azië: gammele bruggen op onverantwoorde hoogten oversteken. knikkende knieën!
    verder klinkt en ziet het er weer allemaal gewéldig uit! benieuwd naar de volgende avonturen! dikke kus uit nederland, waar het warmer is dan bij jullie zo te zien! whoohoo! love you! xxx

• 15 Augustus 2009 - 10:45

Tante Tony:

Hoi Marjo en Franc.
    Wat een superreis en wat een genieten.Dit neemt niemand jullie meer af,geniet nog maar lekker.Tot horens T.T en O.T.

• 15 Augustus 2009 - 10:51

Corina:

Hallo reizigers,

Het ziet er weer geweldig uit. Alleen even een vraagje het ziet er naar uit dat jullie niet alleen een privechefkok hadden maar ook een prive spa en een prive tokkelbaan. Geweldig goed getimed dus, geniet er van doen wij met jullie mee op de site.

Groetjes Corina en Maurcie en pap waar ik nu nog ben

• 15 Augustus 2009 - 11:49

Natasja En Arjen:

OOO wat een super vakantie! Het ziet er zo mooi uit overal super. De Foto's van het modderbad vind ik wel erg leuk :)Vind het heerlijk om sóchtens wakker te worden en jullie verhalen te lezen!!! Nog veel plezier dikke knuffel van ons

• 17 Augustus 2009 - 08:09

Kimmel:

Hey hallo,

Wat een geweldige verhalen allemaal!!

Ik heb jullie al een paar keer proberen te smssen, maar wordt niet afgeleverd.
    Wij hebben een te gekke vakantie gehad in Kopenhagen en Stockholm en helaas moet ik morgen weer beginnen met werken...

tot snel, liefs

• 17 Augustus 2009 - 20:25

Pap En Mam:

Kan het nog overtreffender !!We wachten af.
    Trouwens Marjo,we wisten niet dat je nog zo goed naar je ouders wilt luisteren.Beter dan vroeger,toch ?
    Groetjes Jos en Mariet

• 18 Augustus 2009 - 11:04

Ser:

Hi Franc,

Die modder staat je goed!!! hahahaha

Gr,

Ser

ps. Wij hebben de cruise geboekt.

• 19 Augustus 2009 - 14:26

Mariëlla:

Wat een geweldige reis. En jullie genieten zo heerlijk! Heb Suzanne, Germaine en Caroline afgelopen zondag nog gesproken. Als je terugbent, willen we wat afspreken! Geniet lekker verder!