Winter Wonderland - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu Winter Wonderland - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Winter Wonderland

Door: Franc en Marjo

21 Augustus 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Na Mendoza zijn we doorgereisd naar Bariloche. Bariloche is in de winter het ski-oord van Argentinie. Aangezien het nu winter is, wilde we toch wat van dit ski-oord zien. De eerste dag hebben we zoals normaal een beetje rondgewandeld en Barliloche verkend. Bariloche ziet er net zo uit als Zwitserland of Oostenrijk. Allemaal leuke, houten huisjes en allemaal toeristen met skikleding. In Bariloche centrum zelf lag geen sneeuw maar ons werd verteld dat een bergje hoger wel sneeuw lag.
De tweede dag hebben we de kabelbaan genomen naar Cerro Otto, een berg waar je verschillende activiteiten kon ondernemen. Op de berg was het ijskoud…….maar oh zo mooi. Hier lag inderdaad superveel sneeuw en hebben we deelgenomen aan een tochtje racketlopen. Je krijgt een soort rackets onder je schoenen waardoor je gemakkelijk door de sneeuw kunt lopen. We hebben een prachtige tocht gemaakt door de bossen met een klein groepje. We waren de kou snel vergeten!!!!!

De volgende dag hebben we de bus genomen naar Llao Llao, waar het beroemde Llao Llao hotel ligt waar Willem en Maxima ook regelmatig verblijven. Hier hebben we wat rondgewandeld, maar het was zoooooo koud dat we snel in een lokaal restaurantje te vinden waren waar we warme chocomel gedronken hebben. Omdat we het al een beetje gezien hadden en de sneeuw met vlokken uit de hemel kwam hebben we de bus weer genomen naar een andere kabelbaan. Dit was een open kabelbaan en hier kregen we een mooie, gele regenjas tegen de kou en zijn we weer berg op gegaan om van het mooie uitzicht te genieten wat Bariloche te bieden heeft. Hier hadden we een prachtig uitzicht over het Lago Nahuel Huapi, het meer waar Bariloche aan ligt.

De laatste dag wilden we graag wat wandelen en het liefst in de sneeuw.
Er zou een leuke wandelroute zijn naar Piedras Blancas waar je sleetje zou kunnen varen. Na 3 kilometer door de straten van Bariloche gelopen te hebben kwamen we bij het beginpunt van Piedras Blancas, 6 kilometer bergop, maar een mooie route. Na 3km had Marjo er niet meer zo veel zin in, want veel sneeuw had ze nog niet gezien en de kuiten gingen al aardig pijn doen. Stel je niet aan zegt Franc :). Er waren meer mensen aan de wandel en na 4km zagen we een mooi paadje naar beneden door de sneeuw. Deze mensen vertelden ons dat dit een leuke route naar beneden was dus dit hebben we geprobeerd. Het was prachtig. Weer een prachtige route door de sneeuw, helemaal alleen. Hier hebben we af en toe wel een sliding gemaakt en natuurlijk wat mooie foto´s.
Ook stond deze dag in het teken van chocolade. Bariloche staat bekend om de chocolade en volgens de Lonely Planet kun je die het beste kopen bij Mamushka. Wat een winkel!!!!!! Ze hebben prijzen in kilo´s, maar hier wilden we ons niet aan wagen :). We hebben wel wat grammetjes gekocht en deze is nu helaas al weer op. ´s Avonds stond onze bus alweer klaar naar onze volgende bestemming, Puerto Madryn.
Een plek waar het walvissenseizoen is begonnen!!!!!!!!!! Tot snel….

• 21 Augustus 2009 - 13:07

Mam En Pap:

Hallo Fanc en Marjo

Wat een mooi verhaal. prachtig die sneeuw geweldige foto"s
    Maar toch ben ik nu liever in Helden want bij ons is het echt zomer met zo"n 30 graden
    gelukkig dat we weer iets van jullie hebben gehoord

kus en knuffel van pap en mam

• 21 Augustus 2009 - 13:17

Margs:

WOW! die sneeuw! wat geweldig! wat een prachtige uitzichten! wat een heerlijke chocolade! wat een leuke mutsen! wat een gave avonturen! wat een superreis! en wat weer een heerlijk verhaal! blijf genieten, blijf lachen! tot het volgende verhaal, lieve kanjers! dikke kus! xo

• 21 Augustus 2009 - 20:27

Jos En Mariet:

Mooi,mooi,mooi,
    prachtig verhaal en dito foto's.
    Kom nu maar langzaam
    richting Nederland,want nu hebben jullie alle
    seizoenen in pakweg 4 weken gehad.Alleen de herfst die heb je nu nog in Nederland tegoed.
    Tot gauw.
    Groetjes, Pap en Mam

• 22 Augustus 2009 - 18:20

Lizet:

ha jullie, wat een contrast, jullie zo te zien in dikke jassen in de sneeuw! Hier is het gewoon echt heel erg heet, eens een beetje omgedraaid! Wij warm, en jullie koud!
    In mijn buik is nog alles rustig, ik hoop dat de baby niet meer te lang op zich laat wachten, maja...dat heb je niet in de had!!
    geniet van jullie geweldige reis en elkaar!
    dikke kus uit helje
    lizet

• 23 Augustus 2009 - 17:29

Ser:

Hi F&M,

Lekker hoor in de sneeuw en bergen!!!
    Ik sprak afgelopen vrijdag met Hans (tax) en was net terug van Barililoche. Hij vond het ook helemaal geweldig!
    Veel plezier bij de volgende bestemming.
    Gr,

Ser

• 24 Augustus 2009 - 15:32

Nienke:

Is dat echt Marjo "Koukleum" Smulders daar in de sneeuw? Petje af, hoor! Wel leuk dat de rollen eens omgedraaid zijn, want nu is het hier eens dertig graden en bij jullie koud!
    Tot snel,
    x Nienke

• 27 Augustus 2009 - 11:24

Vivianne:

Wat een heerlijke Chocolade moet dat zijn! aaaaaaa het water loopt me in mijn mond!
    Nog heel even en dan zijn jullie er weer...
    wordt het dan toch nog ooit een keertje tijd dat we elkaar gaan zien??????
    Veel plezier in Puerto Madryn!!

Groetjes Vief