De eerste werkweek is alweer voorbij! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu De eerste werkweek is alweer voorbij! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek is alweer voorbij!

Door: Franc en Marjo

Blijf op de hoogte en volg

05 Augustus 2006 | Aruba, Oranjestad

Beste mensen,

Afgelopen dinsdag (1 augustus) was het dan zover! Na een "vakantie" van ongeveer 8 weken ben ik weer begonnen met werken. Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik nu werkzaam voor KPMG Accountants hier op Aruba. Net als in Nederland moet ik eigenlijk dagelijks naar klanten om de financiele informatie die deze klanten openbaar maken te controleren door vast te stellen dat deze betrouwbaar, juist en volledig is (kort samengevat). De werkzaamheden zijn exact gelijk aan de werkzaamheden die ik de afgelopen twee jaar bij KPMG in Nederland heb uitgevoerd.

In de week van 28 augustus heb ik 4 dagen cursus en deze wordt gegeven op Curacao! Vanwege de manana manana/ poco poco en chillen op de Antillen gedachte die hier schijnt te hangen had ik eigenlijk verwacht dat mijn eerste weken wel wat rustig zouden zijn, zeker tot aan de cursus!! Echter niets is minder waar want mijn tweede werkdag ben ik al naar een klant geweest en de eerste deadlines staan alweer. Het wordt dus vanaf het begin flink doorwerken!!!

Het mooie hier is wel dat alles lekker in de buurt ligt en dat je geen filenieuws op de radio moet hebben om nog enigszins op tijd op je werk te kunnen zijn. Flitspalen kennen hier ook niet! Hier is het iedere ochtend lekker relaxed in onze mooie blauwe jeep naar Palm Beach rijden om Marjo af te zetten voor haar werk om vervolgens om 8 uur te beginnen bij de klant. Deze week ben ik bij de locale gasleverancier geweest (Arugas) waar ik de eerste beginselen van het Papiamento heb geleerd. De volgende week zit ik weer bij de gezellige BIQ mama's van Arugas en ik hoop mijn volgende bericht dus in het Papiamento te schrijven...

Saludos

  • 05 Augustus 2006 - 07:32

    Vivianne Aus Kameroen:

    Hee Franc,
    Wat leuk dat je via KPMG naar Aruba bent uitgezonden.
    Ik begrijp dat het hard werken is, maar als je dan vrij bent, dan heb je ook wat!
    Dat is hier op dit moment wel anders...
    We zitten in de piek van het regenseizoen...
    In de krant staat dat het in augustus waarschijnlijk 30 dagen gaat regenen (aan 1 stuk door!!!)We zijn al aardig op weg... het is nog geen enkele dag droog geweest!
    Nu maar hopen dat die ene droge dag die er zal zijn in augustus op mijn verjaardag (22e) is!!! hahahah!

    Groetjes Vief!

  • 05 Augustus 2006 - 08:28

    Kimmel:

    Hey!! Jajaja al ben je in Aruba om te relaxen het tegendeel blijkt blijkbaar. Gisteren in ons korte telefoon gesprek vanuit van Lanschot kwam je inderdaad ook over dat het direct volle bak was. Ik moet nog een weekje werken en dan heb ik ook lekker vakantie. En dan gaat mijn traineeship bijna beginnen. Doe Marjo de groetjes en tot de volgende keer maar weer.

    liefs Kim en Steven

  • 05 Augustus 2006 - 09:14

    Margs:

    Hey Franc! Succes met je cursus Papiamento, staat leuk op je CV!
    Enjoy! Liefs voor beide, Margs. AJO!

  • 05 Augustus 2006 - 10:03

    Sandra Het Groentevrouwke:

    Op naar Curacao!!! Leuk! Hoe bevalt marjo haar werk? Ik hoop goed! Laat maar snel iets horen! Blijf genieten! Ayo Sandra & Bart vanuit nijmegen

  • 05 Augustus 2006 - 16:22

    Nienke:

    haha Franc, dat viel dus een beetje tegen! Gelukkig maar, dat je hard moet werken, anders lijkt het veeeeeel te veel op vakantie. Wij gaan vanavond naar de Ossefiëste in Maasbree en zullen er één drinken op jouw drukke baan!
    dikke zoen,
    Nienke

  • 05 Augustus 2006 - 18:46

    Mams:

    Franc ik heb je berichtje gelezen.Dus hard werken daar op Aruba.Maar dat is niet zo erg,Want over 4maandtjes zijn wij daar ,en kunnen wij jullie weer lekker verwennen.

    Groetjes en kus van mam
    ook groetjes van pap

  • 05 Augustus 2006 - 21:01

    Jos En Mariet:

    Franc,wat ben ik blij dat ik niet alleen hard hoef te werken na !maar! 3 weken vakantie.Wat betekend eigenlijk manana manana/poco poco en chillen?.Hoe bevalt het om in een jeepje te rijden.
    Hoie ,wah
    Groetjes en kusjes aan Marjo.

  • 06 Augustus 2006 - 14:09

    SUUS COPPERS:

    HA broertje en marjo.
    Jullie zijn al aardig gesetteld. Het werk is in volle gang. Hoe bevalt het je marjo? Franc ik denk dat KPMG Nederland KPMG aruba goed geinformeerd heeft. Misschien dat het echt relaxen later wel komt. Wij zijn net terug van vakantie. Was erg mooie en super relax. Niets moet alles kan. Volgende week feestje van Ruud.
    laters suus coppers

  • 06 Augustus 2006 - 16:43

    Mandy:

    haa Franc en Marjo!
    Zo te lezen bevalt het dus goed, ook al is het gelijk flink aanpoten haha is niet erg is goed voor jullie! manana manana en poco poco? klinkt leuk...wat betekent het? veel succes met je papiamento cursus!
    xxx Hai Arien Mandy en Sharon

  • 06 Augustus 2006 - 20:15

    Suus B:

    Hee luitjes,
    Hard werken is niks mis mee, maar ren niet te hard want daar is het veel te heet voor, haha.
    Gaaf zeg cursus papiemento !!!
    Marjo, hoe bevalt je werk on the beach?
    Geniet tussen het werken door ook van het mooie Aribaruba. Ik kan al niet wachten om jullie te bezoeken volgend jaar en een kijkje te nemen in jullie leventje.
    Voor nu een dikke kus,
    Suus

  • 08 Augustus 2006 - 13:03

    Inge:

    Hallo daar.....

    Nou voor ons geldt hetzelfde. WIj zijn vandaag ook weer begonnen met werken. Bah, Bah....ik moet er altijd echt weer aan wennen. Maar we zijn weer veillig op Nederlandse bodem terrecht gekomen. We bellen van de week even.

    Groetjes Inge

  • 08 Augustus 2006 - 14:02

    Elke:

    Ha Franc en Marjo!
    Hoe is het daar? Werk alles oke? En zijn de mensen een beetje aardig voor julie Hollanders? Marjo had een vraagje:Ilse en ik zouden graag dat emailadres van het watersportbedrijf (en voor mij ook dansschool) willen hebben.Dat adres wat ik toen van jouw (in april)kreeg was niet geldig.Tot 4 september dan maar heh...nog drie weekjes werken bij Sorbo is uw hulp in huis!(jaja ben net bij tempoteam geweest).... en dan koffers pakken!!!

    beso Elkeieieieei

  • 12 Augustus 2006 - 18:33

    Marcel Maessen:

    He luitjes,
    alles lekker bij jullie natuurlijk.
    Ik ga samen met pap eens zoeken naar een sponsor, komen we allemaal jullie kant op.
    Al lekker gaan duiken of te druk met jullie werk ??
    Groetjes vanuit het nu regenachtige Helden en tot ziens, misschien volgend jaar bij jullie !!

  • 13 Augustus 2006 - 10:16

    Ilse:

    hee marjo en franc!!

    bruine mensen ;)
    was echt leuk om jullie vannacht (en voor jullie in de avond) te spreken..moest wel tegen de computer aan praten maar verder ging t goed :-)
    Die drie weken die gaan echt lang duren maar dan zijn we ook op Aruba en kunnen we mee komen genieten!
    tot dan!!!

    liefs

  • 14 Augustus 2006 - 17:07

    Thies:

    Frank asse dien ei beij 't ontbijt zacht wuls hebben is volges mich iets van "Webu moli" pin mich neet vas op de sjreifwijze. Heb ein Aurbaanse hoesgenote gehad in e'hoven. Marci dankie is d'r volges mich auch nag zoe eine.

    Suc6 mit werke en warum zoeis dich daor minder hel motte werke as wae heij! Mesjien mos dich eigelik helder werke want doe kries der ein geweldig klimaat gratis beij.

  • 14 Augustus 2006 - 17:53

    Tooske:

    Franc en Marjo
    Lekker gebakken gisteren bij baby beach.We zijn wel jaloers op jullie want hier is het alweer regen en wind.Maar het wordt wel weer een beetje beter zegt de weerman.
    Groetjes mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Berichtjes en nieuwtjes over ons volgen snel. Groetjes en tot snel.

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 111770

Voorgaande reizen:

11 Juli 2006 - 10 September 2009

Ons leven op Aruba

Landen bezocht: