Van student tot beachgirl!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Van student tot beachgirl!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Van student tot beachgirl!!!

Door: Franc en Marjo

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2006 | Aruba, Oranjestad

Hallo lieve leute,

Hier zijn we weer. We hebben goed nieuws. Marjo heeft werk. Jippie.
Ik krijg veel vragen van iedereen over het sollicitatiegesprek wat ik vorige week heb gehad bij het Marriott Hotel. Dit had ik vanuit NL al geregeld. Maar dit gesprek ging goed, maar dit hotel werkt met een ellelange prodedure. Van gesprek naar gesprek voordat je aangenomen wordt. Wanneer je wordt aangenomen gaan ze voor mij een vergunning aanvragen en ook dit is een lange procedure. Op Aruba mag je niet werken zonder werkvergunning, maar toch doen bedrijven dit. Er wordt niet gecontroleerd. Het Marriott is volgens mij het enige hotel die zich wel aan de regels houdt en een vergunning aanvragen kan wel een jaar duren.
Als het goed is krijg ik deze week van het hotel een telefoontje of ik door ben naar het volgende gesprek. Dus afwachten!!!!!!!!

Maar ik ga hier natuurlijk niet op wachten en ben verder gaan solliciteren. Ik heb nog 1 bedrijf benaderd, een watersportbedrijf op Palm Beach. En jawel hoor, ik ben aangenomen. Ik heb vandaag al mijn eerste werkdag gehad. Ik heb Franc dus gelijk aan zijn lot overgelaten. Arme jongen!!

Mijn taken zullen bestaan uit front en backdesk werkzaamheden. Gasten helpen die bij ons een watersport boeken, activiteit inplannen enzo. Precies weet ik het verder ook nog niet, maar ik houd jullie op de hoogte. Kijk maar alvast op de site www.arubawatersportcenter.com
Scheelt misschien in de prijs voor degene die hier willen komen duiken. Ik zal vriendjes proberen te maken met al die surfboys.

We wonen nu definitief in ons huis en het is prachtig. We zijn er helemaal blij mee. We moeten het nog een beetje goed inrichten en daarna volgen de foto's.

Laatste nieuws: We hebben een auto gekocht een Suzuki Jimney (jeep). Ook foto's hiervan volgen nog.

Dit was het weer voor vandaag. We denken aan jullie.

Caroline en Ed: leuk van jullie reactie. Zo kun je zien dat ons adres snel rond gaat. Kun je even je mailadres naar mij mailen marjosmulders@hotmail.com

Inge en Jeroen: het telefoonnummer klopt wel. Het zijn geen 13 nummers, maar 12. Anders bellen we als jullie terug zijn van India. Nog bedankt voor het kaartje. Het lag al in de bus toen we voor het eerst bij ons huisje kwamen.

Stan en Hilde: leuk dat jullie gebeld hebben en jammer dat ik er niet was. De UUl is cool.

Kim: We zijn gisteren bij Lars en Suus geweest en hebben verschillende spullen overgekocht.

Groetjes Franc en Marjo

  • 26 Juli 2006 - 05:08

    Nienke:

    Jippie! Lekker baantje Marjo, veel plezier bij die surfdudes. Da's heel wat beter dan hier: ik mag vandaag met 34 graden de hele dag in de schoenenwinkel staan. Verschil moet er zijn, :D
    We zijn benieuwd naar de foto's!
    doei doei, Nienke

  • 26 Juli 2006 - 07:56

    Suus B:

    Hee luitjes,
    Kei leuk voor je dat je een baantje hebt, en wat voor een!!! Inderdaad, maar veel vriendjes maken daar met al die surfdudes. Als je de kans krijgt moet je ook ECHT gaan duiken.
    Franc veel plezier in je "uppie" en hou maar een oogje in het zeil, hihi.
    ENJOY
    Kus Suus

  • 26 Juli 2006 - 08:17

    Vief Aus Kameroen:

    hee Marjo... da's nou een echt baantje voor jou!!!
    Leuk leuk!
    Ik moet hier nog afwachten hoe het zal lopen met mijn baantje.. ik heb nog steeds geen bericht..
    We hebben op dit moment internetproblemen (de verbinding valt iedere minuut uit) maar zodra dit probleem verholpen is dan kunnen we skypen...
    Tijdsverschil??? Het is hier een uur eerder dan in NL (dus 13.00 in NL is hier 12.00uur)..

    GruBen en een dikke poen!

  • 26 Juli 2006 - 08:42

    Ri-jan:

    Heeey!
    Proficiat met je baantje, megje! Heerlijk man, goed bezig! Ik hoorde gisteren al van Mam verhalen over werkvergunning wat lang zou gaan duren enz. Fijn dat dit (zo snel ook) is goedgekomen!!! En nog eerder aan het werk dan Franc, wie had dat gedacht :-)
    Kom maar op met de foto's!
    kuzz Ri-jan (die ook graag een zjiep wil ooit)

  • 26 Juli 2006 - 18:08

    Tom:

    Supergefeliciteerd met je baatje. Nu krijg ik helemaal zin om de advanced course bij jou te gaan boeken (tegen een fikse korting of course!!)
    Veel plezier de komende weken in ider geval met inwerken enzo!

  • 26 Juli 2006 - 18:13

    TOOS:

    MARJO

    Geweldig, een nieuwe baan op aruba

  • 27 Juli 2006 - 06:29

    Carolien:

    Daag, Marjo proficiat met je baan!! Dat wordt dus zeker een duikje nemen op Aruba wanneer ik (eens) die kant op kom. Succes ermee! En Franc geniet nog maar ff van het relaxen.
    X

  • 27 Juli 2006 - 11:51

    Mignonne:

    He dushies, fijn dat het zo goed gaat! Ik heb volgens mij mn duikbrevet gehaald bij arubawatersportcenter Marjo! Dat is bij Henry toch, zo'n Nederlandse vent die het duikgedeelte runt? Leuk man. Nou als het goed is gaan we deze week boeken, voor 4 sept. houden je op de hoogte.
    Sunchi xxx

  • 27 Juli 2006 - 19:05

    Kimmel:

    Marjo, goed bezig gefeliciteerd! Ik wilde jullie deze week bellen, maar waarschijnlijk wodt het iets later. Nu niet zo veel nieuwe nieuwtjes!
    Liefs

  • 27 Juli 2006 - 19:19

    Mam:

    Proficiat met je nieuwe baan.
    Had je niet gedacht , he
    dat Mam je kon mailen.
    kusjes Mam

  • 27 Juli 2006 - 21:09

    Margs:

    hoi lieverds,
    zo te zien heb ik 1 bericht van jullie overgeslagen, maar nu ben ik weer bij. Menno begint te fantaseren over eerst even naar de Antillen gaan alvorens naar Australië te emigreren... Dan kan ik namelijk ieder weekend bij jullie en bij m'n zus op Bonaire op bezoek. Klinkt natuurlijk allemaal goed, dus we gaan het zien! Maar de hittegolf hier bevalt me momenteel prima (als ik niet aan 't werk ben!). Jullie foto's zien er ge-wél-dig uit. Ik verlang naar een wederbezoek aan de Caribbean. May, wat ben je een kanjer, nu al aan de bak! You're gonna make it girl! Ben trots! Hopi liefs voor beide! Dag dushis! x May (en Menno!)

  • 28 Juli 2006 - 10:57

    Mams:

    Goede morgen.Zomaar even een groet uit Helden.
    Franc heb je de email van mij ook ontvangen?
    Ging even mis.Gelukkig niet meer zo warm hier
    Groetjes pap en mam.

  • 28 Juli 2006 - 12:08

    Elketraz:

    Haa zakkidrollies
    lekker hoor dat het zo goed gaat. het boeken komt er aan. hmm waar hebben we dat eerder gehoord!ik kan niet wachten tot we er zijn!mis ons groepje!!!!
    HANsl***** 4 ever! haha

  • 31 Juli 2006 - 11:25

    Rob:

    Hi!
    Ri-jan en ik zijn er helemaal klaar voor: webcam gekocht, Skype geïnstalleerd maar...wat is jullie gebruikersnaam? Hebben jullie je al aangemeld?
    Greetz,
    Rob

  • 31 Juli 2006 - 11:33

    Inge:

    Hee lekkere schatjes.....
    Dat is geweldig gefeliciteerd met je nieuwe job!!!Heb je snel gefixt super!!! Nou dat komt goed uit wanneer we komen kunnen we bij jou komen water sporten....zal wat worden. Hier in India is het nog steeds fantastisch, ben flink verbrand vandaag mijn kop zit strak in mijn vel...auw auw...maar ja, verder ook veel regen gezien. Het is moeson tijd. hee leuk dat de kaart is aangekomen vroeg ik me al af...nou schatjes tot over een paar dagen maar dan vanuit nederland...we komen zaterdag 5 augustus weer thuis. Dan bellen we even....love you ...groetjes van ons Jeroen en Inge

  • 31 Juli 2006 - 16:58

    Ilse:

    ik heb geboekt!!whaaaa :D dus ik kom jullie vanaf 4 sep gezelschap houden!!! nu kan ik niet meer terug ;)

    kus

    ow en echt super joh!!! nu al een baantje!

  • 31 Juli 2006 - 18:50

    Hilde:

    Nog 5 weekjes hard zwoegen en dan heb ik ook eindelijk vakantie!! Als alles volgens planning loopt, dan landen we 8 september om 11.40 in jullie "achtertuin". Als er nog spulletjes van hieruit mee naar Aruba moeten, dan laten jullie het maar weten. Als er nog plaats en het koffer is, dan zal ik proberen om dat er dan nog bij te proppen!!
    Veel plezier met jullie werk daar en tot over 5 weekjes.

    Groetjes Hilde en Roy

  • 31 Juli 2006 - 19:48

    Jasna:

    Heej luitjes,
    Leuk hoor alle foto's, en vooral die foto's van die mooie blauwe zee. Zetten jullie er zeker extra bij om iedereen stikkie jaloers te maken...hihihi!! Ik krijg er wel de kriebels van hoor als ik dat zo zie. Geniet er maar lekker van.
    Super Marjo dat je al een baan hebt, dus dat wordt flink zwoegen achter dat deskje van je.
    Frank, wanneer mag jij nu beginnen. Want je zult je onderhand wel een beetje zielig voelen in je uppie.
    Het is me nog niet gelukt om een foto van Minke door te sturen. Iets klopt er niet helemaal met de computer, maar wat weet ik nog niet. Dus dat hou je nog te goed.
    Tot de volgende mail maar weer en have fun in the sun!!
    Greetz van Jasna en fam.

  • 01 Augustus 2006 - 09:44

    Mam En Pap:

    Franc vandaag beginnen met een nieuwe baan.Daarom wensen we heel veel succes
    toe
    de groetjes

  • 01 Augustus 2006 - 19:34

    H. Klein:

    En Charlie? Lekker gewerkt vandaag??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Berichtjes en nieuwtjes over ons volgen snel. Groetjes en tot snel.

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 111890

Voorgaande reizen:

11 Juli 2006 - 10 September 2009

Ons leven op Aruba

Landen bezocht: