Happy New Year! - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Franc en Marjo

08 Januari 2007 | Aruba, San Barbola

Allereerst willen wij iedereen veel geluk, plezier en liefde toewensen voor het nieuwe jaar. Ook willen wij iedereen bedanken die de laatste weken een reactie heeft geplaatst of ons een kerstkaart heeft gestuurd. We vonden het hartstikke leuk om jullie gelukswensen, cadeautjes, verhalen en kaartjes te mogen ontvangen. Nogmaals hartstikke bedankt voor dit alles…

Zoals de meeste mensen van jullie wel zullen weten hebben we gedurende de kerst de ouders Teeuwen over de vloer gehad. We hebben 18 hele leuke en gezellige dagen gehad. Pap en mam Teeuwen zouden donderdag 14 december om 21:00 Arubaanse tijd landen op de luchthaven van Aruba. Dit leek een ideaal tijdstip te zijn, maar uiteindelijk liep het allemaal ietwat anders. Gedurende de dag heeft Franc meerdere malen op internet gekeken en tot zijn verbazing vertrokken vanaf Schiphol alle vliegtuigen, maar de KLM naar Aruba bleef aan de grond. Na een telefoontje van zuslief met de mededeling dat het vliegtuig met 5 uur vertraging was vetrokken vanuit Amsterdam zou onze nacht er iets anders uit gaan zien. Uiteindelijk zijn Jan en Toos om 1:30 (’s nachts) geland op Aruba. Nadat we die nacht uiteindelijk om 3:30 gingen slapen ging voor Franc om 6:30 de wekker weer. Het was dus een korte nacht.

De eerste avond hebben we de gasten direct alleen gelaten in ons huisje, omdat we een personeelsfeest hadden van het werk van Franc. Dit was voor Franc wel extra zwaar maar uiteindelijk na een leuk feestje en wat bijslapen is dit alles weer goed gekomen.

In het weekend wordt er altijd getennist en dat heeft Jan geweten. Jan heeft samen met Franc meegedaan aan de wekelijkse tennistraining. Het viel wel een beetje tegen om in dit klimaat zo zwaar te trainen maar met veel water heeft zowel junior als senior Teeuwen ook deze proef doorstaan.

De dagen dat de ouders van Franc op Aruba zijn geweest hebben we lekker gegeten bij de leuke restaurantjes hier op Aruba. Van een echte Nederlandse pannenkoek tot en met een heerlijk lux diner met VIP behandeling bij het beste visrestaurant op Aruba.

In het eerste weekend hebben we met z’n allen een super leuke boottocht gemaakt. Het is een halve dag durende tocht op een oud piratenschip waarbij je de gehele trip cocktails kunt drinken, lekker kunt snorkelen en zwemmen en ook nog eens lekker te eten krijgt. Eten, drinken, zwemmen en de zon….. heerlijk!

Gedurende de eerste week van het verblijf van onze gasten hebben Franc en Marjo gewoon moeten werken. Jan en Toos zijn in die dagen naar het strand geweest, hebben gewinkeld in Oranjestad en hebben veel en goed in onze tuin gewerkt. Onze tuin was voor hun komst namelijk een beetje gaan lijken op een onkruid paradijs. Ze hebben onze tuin weer omgetoverd in een mooi plaatje….nu bijhouden dus!

Franc heeft samen met ouders de Hooiberg beklommen. De hooiberg is de hoogste berg van Aruba en vanaf deze berg heb je een mooi uitzicht over het gehele eiland. De tocht naar boven is redelijk zwaar en bestaat uit 575 treden. Met een temperatuur van 32 graden flink zweten dus. Een ander uitje met iedereen was het bezoek aan de struisvogelboerderij. Jan en Toos hebben de beesten mogen voeren en natuurlijk hebben we dat op camera vastgelegd. Voor de overige uitjes wordt verwezen naar de bijgevoegde foto’s.

De kerst op Aruba is anders geweest dan in Nederland. Je moet je voorstellen dat het hele eiland met de feestdagen (en nog steeds) heel mooi verlicht is. Ieder huis, ook dat van ons, heeft lampjes buiten hangen. Sommige huizen hebben heel en heel veel lampjes… van palmbomen, tot voordeur tot hekwerk…. echt overal wat een super mooi plaatje geeft. De kerstsfeer is op Aruba niet te vergelijken met die in Nederland. Het weer hier geeft echt een heel andere sfeer. Met kerstavond hebben we onder onze kerstboom surprise avond gedaan met z’n allen en dit was leuk! Eerste kerstdag hebben we zelf een lekker 5 gangen kerstdiner klaargemaakt en tweede kerstdag hebben we bij een leuk en goed restaurant gegeten. Wat eten betreft zijn we hier dus niets tekort gekomen!

Na een vakantie van 18 dagen hebben we net voor de jaarwisseling (30 dec.) weer afscheid genomen van de ouders Teeuwen. Natuurlijk is afscheid nemen nooit leuk dus deze keer ook niet. Gelukkig hebben pap en mam Teeuwen een leuke vakantie gehad en hebben ze een goed beeld van het leven van ons hier gekregen. Jan en Toos nogmaals bedankt voor alles gedurende de leuke 18 dagen hier.

De jaarwisseling hebben we hier heel leuk gevierd. We zijn bij een collega van Franc geweest en hebben daar gezellig wat gedronken waarna we hebben genoten van het vuurwerk hier. Franc en een (andere) collega hadden ook wat vuurwerk gekocht en dit om 24 uur afgestoken. Na het vuurwerk zijn we naar een chique feest geweest van een modellen goeroe hier op het eiland. Deze persoon had een feest in zijn grote villa en dat was een mooie, aparte en leuke avond. Uiteindelijk waren we om 6 uur ’s ochtends weer thuis. Het vuurwerk rond de jaarwisseling op Aruba is gigantisch. We schrijven hier bewust rond de jaarwisseling omdat het ongeveer een week voor de jaarwisseling begint en we nu nog steeds kunnen genieten van een knal of pijl hier en daar!!

Na het lezen van bovenstaande zijn jullie weer een beetje bij over onze belevenissen hier op Aruba. We kunnen ons nu gaan klaarmaken voor de komst van onze nieuwe gasten. Stan en Hilde zullen ons over 8 weken een bezoek komen brengen en daar kijken we weer naar uit!
Als laatste willen we nog vertellen dat we 1 juni voor een vakantie van twee weken in Nederland zullen zijn. Zorg dat de koffie dan klaar staat!!

• 08 Januari 2007 - 07:00

Vivianne :

Weer lekker genoten dussss!
    Heerlijk! Leuk dat jullie bezoek hadden met kerst!

Laurent en ik zaten met 1e kerstdag weer in het vliegtuig terug naar Kameroen... 2e kerstdag wordt hier in Kameroen niet gevierd... in 2006 dus geen kerst voor ons...

30 december hadden we een bruiloft aan een onbewoond strand en 31 december was hier ook heel apart! Bij iedere vuurwerk knal gingen de kameroenezen allemaal heel hard schreeuwen! Fantastisch!

Werkse!

Dikke kus en groetjes!
    Vief

• 08 Januari 2007 - 08:29

Sandra!:

Heej Marjo en Franc! Echt erg leuk om de foto's van het bezoek van Franc's ouders te zien! Jullie hebben genoten.....en iedereen was bereid om op de foto te gaan en SMILE! Leuk! We blijven mailen.....ik krijg straks ook een weblog waar je mij op kunt volgen, doen!! Geniet en werk ze! Jullie zien er saampjes goed en gelukkig uit! En jullie trip naar Nederland is ok alweer gepland, super! knoevel vanoet Nijmegen...xxxx

• 08 Januari 2007 - 11:35

Mariëlla:

Heerlijk voor jullie dat Franc zijn ouders er waren met kerst. Dat is toch altijd nog een familieaangelegenheid. Ik wens jullie een heel fijn, gezellig, gezond en voorspoedig 2007 toe!

• 08 Januari 2007 - 11:49

H. Klein:

Sjoene foto's!!! Zuut der gezellig oet!! Zoe nou got ich mich ers opmake veur de Schuimbassy 2007. Ik heb Bassie geloot en dan is ut eine weeg noa de finale!! Zie www.schuimdarts.nl veur un live verslaag via de webcam. Vanaaf 26-01 t/m 03-02.

Doanoa heb ik wel un vakantie verdind, dus dan zal ik mich us in unne datum verdeepe....Heesse dien piele doa toevallig, wul wel unne kier gedart hebbe op Aruba!!!

Tjuss en amusatie verder!!

• 08 Januari 2007 - 14:18

Nienke:

Jullie zien er goed uit op de foto's hoor, het is echt te zien dat jullie het naar je zin hebben. We nemen vandaag nog even contact op over onze trip naar Aruba en Sint Maarten. 1 juni staat in de agenda!
    liefs Tom en Nienke

• 09 Januari 2007 - 14:00

Joep Jans En Siem:

WAUW!!!
    Toch wel fijn om familie om je heen te hebben met die dagen, of niet.Wat zullen jullie allemaal genoten hebben. Dan maakt die vijf uur vertraging achteraf toch ook niet meer uit. En wat hebben jullie veel gedaan, super!
    Wij blijven toch een beetje jaloers, hoor!
    Nog bedankt voor de kerstkaart! Geniet nog met z'n tweetjes en straks natuurlijk heel veel fun met Stan en Hilde.
    Tot weer eens!
    Liefs van de family Huskes

• 09 Januari 2007 - 20:23

Elke:

Wahhhaaaaahahaa snikkerdesnik. IK WIL TERRRRUG!!! Ik denk er elke dag aan. En nu vooral ik jullie leuke verhaal lees en die o zo mooie foto's zie. Zo te horen hebben jullie het nog prima naar jullie zin. Vooral met de familie was het zeker genieten. Hier een (saaie) computerbaan (voor 3 maanden) maar leuke collega's en het geld kan ik goed gebruiken (toos geldloos namelijk). Wie weet, misschien volgend jaar Aruba met Maarten of een vriendin...haha.

Nou dikke koeskoes. Doe Samanta de groetjes als je haar ziet!

Elketraz!

• 09 Januari 2007 - 21:34

Tooske:

franc en marjo heel leuk verhaal geschreven.We hebben ook echt genoten met jullie samente zijn .En hopen dit zeker nog vaker te doen.
    Marjo en Franc de groetjes en dikke kus van
    Papie en Mammie

• 10 Januari 2007 - 17:53

Suuske C:

Ha Familie
    Super zón lang bericht en leuk om de overige foto's te bekijken. Jullie zien er goed uit en nog zoooooooooooo verliefd. Wij ruud en ik zetten onze carnavals week bij deze vast in 2008. Wanneer de precieze datum is horen jullie nog wel. Geniet maar van het mooie weer want hier is het KLOTE! regen, harde wind maar niet koud. Ik spreek jullie zondag
    liefs suus

• 13 Januari 2007 - 09:07

Suus B:

Hee Dushi's,
    Super zeg die foto's! Echt genieten!!!
    Gelukkig is oud en nieuw voor jullie nog leuk geweest. Bij de Alde Lind was het super gezellig (en druk). Was ook weer kei leuk om jullie vantevoren op de webcam te zien. Net of jullie heel dichtbij waren.
    Geniet/werk ze nog op het mooi Aruba en juni staat in mijn agenda genoteerd!!!
    ENJOY
    Kus Suus

• 13 Januari 2007 - 11:04

Kimmel:

Ha die Franc en Marjo

Een ding, jaloers zijn we zeker op de foto's samen met pap en mam en dan in Aruba!!
    Gisteren nieuwjaarsborrel gehad van van lanschot en flink zitten te feesten met Guus Meeuwis..
    Spreek jullie snel weer,
    Liefs Kim en Steven

• 15 Januari 2007 - 13:54

Jasna:

Heej luitjes,

Leuk om te lezen dat het nog steeds helemaal super gaat. En je kunt het ook zeker zien aan jullie koppies op de foto's.

Geniet ze nog daar in Aruba en ik zorg dat ik in juni een zonnebankkuurtje heb gehad, dan ben ik tenminste niet zo witjes...

Groetjes van de hele fam.

• 16 Januari 2007 - 17:23

Ils:

hee F & M!

Hoe is het ermee? Ik mis aruba nog elke dag!Nu heb ik ook de cd van BMW crew en als ik die muziek hoor...zucht :(
    Maar goed...als ik nu veel centen ga verdienen kan ik volgend jaar wel weer een keer naar aruba ;)
    Gaan jullie nog een keer op vakantie voordat jullie naar nl gaan? (miami/NY/ecuador)

liefs ils

• 21 Januari 2007 - 14:42

Margs:

hola dushis! wat ziet dit er gezellig uit! heerlijk genieten! miene pap en mam zitten nu op bonaire bij hun 'andere' dochter! morgenochtend ga ik ze (filerijdend...) ophalen op SPL. Hopelijk ben ik de volgende gast bij m'n zus want weten jullie wat dat betekent???? Dan kom ik ook naar Aruuuubaaaaaaaa!! Dikke kussen voor nu en tot snelles!! ; )
    xxx Margs

• 29 Januari 2007 - 21:50

Thijs En Tonny:

Hallo Marjo en Frank,
    Ziet er goed uit daar, lekker zonnetje en zo te zien hebben jullie het er erg goed naar de zin.
    Harstikke fijn dat de ouders van Frank op bezoek zijn geweest, hebben ze kunnen zien en ervaren hoe jullie daar leven.
    Leuke foto's, kunnen wij er ook wat van mee krijgen. En de tuin voor wat ik kan zien zag er weer goed uit.
    Tot zover onze reactie, en nog veel goeds voor 2007 gewnst en tot ziens zal ik maar zeggen.

Gr.
    Ome Thijs en Tante Tonny

• 01 Februari 2007 - 19:39

Jeroen:

Ha die Franc en Marjo!
    Lang niks meer laten horen... hier gaat het zijn gangetje zullen we maar even zo zegge..en hoe is het daar? Alles onder controle? ben nu op de kapper aan het wachten. Je weet welles voor a.s. donderdag de achtste....Heel veel groeten Inge en Jeroen.