Overstromingen en een witte kerst - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Overstromingen en een witte kerst - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Overstromingen en een witte kerst

Door: Franc en Marjo

23 November 2006 | Aruba, San Barbola

Het is alweer een tijdje geleden, maar hier zijn we weer met een bericht uit Aruba.Met verder af en toe een Amstel Brightje gaat het hier nog steeds heel goed. Vorige week donderdag nog afscheid genomen van de schoolvriendinnen van Marjo (Elkie, heb van ons nog een foto bijgevoegd). Voor het weer hoeven jullie momenteel niet deze kant op te komen, want we hebben begrepen dat aankomend weekend bij jullie ook de Caribische temperaturen worden bereikt

Momenteel bevinden we ons hier in de regentijd. Dit laatste betekent dat het kan regenen en de zon iets minder fel aanwezig kan zijn. De temperatuur blijft ondanks de regen gewoon 30 graden, maar het kan dus wel nat zijn. In de afgelopen periode hebben we twee keer ernstige “overstromingen” meegemaakt. Jullie zullen wel denken wat bedoelen ze hier mee!!?? In een paar uurtjes regent het hier dan zoveel, vergelijkbaar met een week regen in Nederland. Veel en veel water en het eiland kan dit niet aan. Overal ontstaan rivieren en de straten worden een soort van waterpretparken. Veel huizen lopen onder en gebieden worden compleet afgezet. Het verkeer ondervindt eveneens ernstige hinder van al dat water…. Toen het twee weken geleden op woensdagavond begon met bliksem en donderslagen dachten we “lekker Nederlands weer” maar dit gevoel werd steeds minder toen het zo hard donderde dat de ramen er bijna uitvlogen. Toen we de volgende dag wakker werden bleek dat het de hele nacht had geregend, gedonderd en gebliksemd met als resultaat dat we de wijk hier niet uitkonden en dus niet naar het werk konden gaan. Onze wijk kun je aan twee kanten in en uitrijden maar vanwege het hoogteverschil loopt het daar al snel vol met al die regen. Ondanks onze Jeep werden we ’s ochtends geconstateerd met een wilde rivier aan de ene kant van de wijk en een vastgelopen auto die een meter in het water stond aan de andere kant… Uiteindelijk zijn we rond de middag begonnen met werken en heeft het een paar dagen geduurd voordat al het water weg was…

Marjo werkt nog altijd als frontdesk medewerker bij het watersportbedrijf. Omdat het hoogseizoen nu op het punt staat om te beginnen zal het de komende maanden drukker gaan worden. De laatste weken was het relatief rustig. Binnen niet al te lange tijd zal Marjo beginnen met haar duiklessen. Ze kan van de baas gratis en onder werktijd haar brevet gaan halen dus is een betaald duikster.Laatst heeft Marjo ook nog vlechtjes laten zetten op het strand.Ze zijn er nu alweer uit, maar we hebben toch een foto bijgevoegd.

Franc heeft het momenteel lekker druk gehad op het werk en de werkweken bestaan weer uit 50 uren. Lekker overuren sparen om vanaf 2007 wat reizen te gaan maken in Zuid-Amerika of lekker te gaan shoppen in Miami. Het bevalt goed en met klanten als Heineken, Marriott Hotel en de luchthaven voldoende uitdagingen.

Een paar weken geleden is de Koningin hier geweest, maar hier hebben we helaas niet veel van gezien. Bea had het te druk en had geen interesse om een bezoek te brengen aan San Barbola 285.

Zoals jullie weten is onze sport hier tennis. Dit laatste doen ze hier niet alleen op de tennisbaan, maar ook op het strand. Begin november was er een beachtennis toernooi waar Franc samen met een collega aan heeft meegedaan. De succesreeks is uiteindelijk geëindigd in de kwartfinale van de fun klasse. (zie foto’s)

De kerst is hier al een paar weken in volle gang. De winkels en restaurants zijn al een tijdje met kerstartikelen versierd. Het is wel even vreemd om kerst te gaan vieren in de tropen. Een witte kerst zal het hier zeker worden maar dan bedoelen we de witte zandstranden. Over een weekje of drie zullen we hier in ons huis ook eens een kerstboompje gaan plaatsen. Over drie weken komen de ouders van Franc hier naar Aruba. Het is leuk om tijdens deze dagen mensen uit Nederland om je heen te hebben. We hebben hier dan ook heel veel zin in.

Dit was weer even een update van ons leventje hier op Aruba….

Groeten Franc en Marjo

• 24 November 2006 - 08:04

Hilde En Roy:

Ha luitjes

Ook hier wil het de laatste tijd alleen maar regenen, maar dat hebben jullie natuurlijk van jullie ouders ook wel begrepen.
    Jullie worden wel erg bruin!!!! Maar dat kan natuurlijk ook niet anders met zo'n weer daar.
    Roy zei laatst nog: daar kunnen wij ook wel wonen, he Hilde??
    We hebben de paardenmarkt weer overleefd: om 7 uur 's morgens naar de kroeg en om 1 uur nog maar met z'n z'n drieen in de kroeg staan: Janneke, Roy en ikke.
    Roy is eindelijk klaar bij die vriend van ons en heeft nu weer wat meer tijd. Onze carnavalswagen is ook al opgehaald voor niks: een stacaravan!! Dan zitten we droog en warm. De enigste eisen van de jongens.
    Verder gaat alles zijn gangetje hier.
    Veel plezier nog en geniet ervan!! Als het goed is nemen Franc zijn ouders de film en de foto's mee.

Groetjes Hilde en Roy

• 24 November 2006 - 08:40

Nienke:

Haha, maar goed dat het daar af en toe flink regent, dan vergeten jullie niet hoe dat in NL kan zijn... Stoer die vlechtjes, Marjo! Tot snel, ik hoop in mijn volgende berichtje te kunnen melden wanneer wij volgend jaar kunnen komen!
    dikke zoen,
    Nienke

• 24 November 2006 - 08:57

Inge:

Hallo schatjes...

Net zoals Hilde al schreef, ben ik hier afgelopen week wel 5 keer per dag nat geregend...bah bah...Franc stoer zo, zomaar in de kwartfinale...Nou wij hopen snel iets te horen omtrend onze reis naar de caribean...en indien dit iets anders moet worden, moeten we dat even overleggen.

Groetjes Inge

• 24 November 2006 - 11:50

Elke:

Haa drollies!
    Lekker in de regen dus. Ik zie het weer helemaal voor me, de oto's die niet weg kunnen! Nou ik zit hier ook al een hele week in de regen! Nix aan. Deze week rustig aan gedaan. Wel al een gedeelte sintinkopen gedaan...altijd nice! Doen jullie nog met sint lootjes? Wat een verrassing als marjo franc heeft en andersom! Dikke kus vanuit holland. Volgende week meer op banenjacht!
    Ellie!
    ps: had mn broer op de HAN verrast. Kwam paul vogels nog tegen haha!

• 24 November 2006 - 22:10

Ilse:

hier het andere schoolvriendinnetje :)
    Wat elke zegt ik zie al die rivieren op de weg weer voor me en die harde klappen (van t onweer) dreunen nog steeds na in mn oren.
    Maar Marjo wat je zei: 'ils ik denk dat jij als eerst terug wil' BIJ DEZE!!! ik mis het echt wel aruba!!
    Maar het is ook leuk om hier weer iedereen te zien. Vandaag trouwens mn eerste werkdag er weer opzitten was wel weer vreemd. Maar net als Elke ga ook ik volgende week meer doen aan banen zoeken!!

liefs ils

• 25 November 2006 - 07:46

Jans En Joep:

HA,
    Leuk om al die belevenissen van jullie te lezen
    Mijn god, wat een water...
    Maar ja, als we daarna die foto's zien van het tennistoernooi en van Marjo op het strand.....wat zal het een genot zijn!
    Tja en dan zitten wij hier in ons kikkerlandje. Wat kunnen wij nu voor interessants vertellen:over de verkiezingen???, Morgen is er liedjesmiddag, vandaag gaan ze golven...
    En natuurlijk over onze schat Siem. Hij is nu al weer zo'n dikke 4 maanden oud. En het is werkelijk niet te geloven hoe snel kinderen wat leren. Heeft deze week voor het eerst fruithapje gehad....echt wel lachen. Volgens mij wordt het niet zo'n fruiteter. Heeft hij van pap en mam.
    Twee weken geleden ben ik van boven naar beneden met hem van de trap gevallen. Mijn grootste nachtmerrie is dus uitgekomen. Ik had meteen daarna gewoon een slap hummeltje in mijn armen. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen en was er niks aan het handje. Maar de schrik zat er goed in. Alleen als ik er aan terug denk word ik echt misselijk. Maar ja, dat gebeurt iedereen een keer zeggen ze. Nou dan hebben wij het tenminste gehad nu.
    Op dit moment ligt hij in de box flink praatjes te maken...zo leuk!
    Nou dat was het weer. Leuk om weer iets van jullie te horen!
    Liefs van Joep en Jans en een dikke knuffel van Siem

• 25 November 2006 - 08:48

Paulien:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie. T klinkt allemaal wel goed (buiten de regen om dan...)Hier gaat ook alles prima, nog maar een volle week en dan komt dirk alweer terug naar nederland. Is toch best snel gegaan die 4 maanden, maar ben wel blij als hij er weer is. Verder ben ik nu klaar met mijn theoretische deel van de studie. En heb vanaf nu dus min of meer 'vakantie'.Hoef niet meer naar de uni toe, maar ga werken in het ziekenhuis in Nijmegen. Moet nl toch echt centjes gaan sparen om naar Zuid-Afrika te kunnen. Maar dat zal wel goed komen. We willen deze week ons ticket gaan boeken.
    Verder hier geen bijzonderheden, hou jullie goed daar en we horen wel weer een keer iets van jullie. Liefs Paulien

• 25 November 2006 - 16:56

Suus Coppers:

He schatjes.
    Leuk om van jullie te horen en de foto's te bekijken. jeminee, dat water is niets voor mij.
    En marjo je hebt de krant al gehaald.Goed man. Hoe ziet mijn broeder eruit nu hij naar de kapper is geweest. Heeft hij ook vlechtjes en is het nog steeds zo'n knapperd? hi hi. Verder alles oke.
    tot ziens dikke kus suus

• 25 November 2006 - 21:11

Mariet En Jos :

Laten wij denken,dat het weer bij ons alleen interessant is(door zijn jaargetijden),blijkt dat het bij jullie veel spannender is.Marjo zal het wel bijna in haar broek hebben gedaan,als ik bedenk,dat een donderslagje bij ons,bij haar al een gil(letje)teweeg kon brengen.
    Trouwens,het valt op dat jullie zo egaal bruin aan
    het worden zijn.
    Groetjes Mam en Pap Meterik

• 26 November 2006 - 14:05

Jeroen:

Hallo Franc en marjo!
    leuk om weer wat te lezen over jullie "aruba avontuur". En leuk met die foto's erbij. Kunnen we tenmiste zien dat jullie nog niet zo asociaal bruin zijn.. hier is alles oke. Inge is een weekend weg en das ook wel (eens) lekker rustig.. groeten van Jeroen

• 27 November 2006 - 15:07

Tomassi:

Daag lui,

Gelukkig dat het bij jullie ook us wat minder kan zijn. Ik hoop dat het verder geen wateroverlast in jullie stulpje heeft veroorzaakt. Zijn de natuurlijke douches daar ook lekker warm of valt het mee en koelt het bij regen af? Hier in Korea is het bij een zomerse bui gewoon een lauwe douche. Het begint hier nou wel af te koelen en van het weekend gaan we met wat collega's snowboarden!!!! Het ziet er iig nog steeds kei goed uit als ik jullie verhalen zo lees en wens jullie dan ook gauw weer beter weer toe. Werk ze nog daarzo en Marjo duik ze. Groetjes van ow naef uut Venneroy. Tom

• 28 November 2006 - 16:10

Vivianne :

Hee Marjo en Franc,

Heerlijk om weer eens een verhaal uit de caraiben te lezen...
    Fijn he die tropische buien?!

Wij zijn momenteel op vakantie in NL.. Op 1e kerstdag vliegen we weer terug naar Kameroen.. hopelijk krijgen we een lekker kerstdiner in het vliegtuig!!! hahahah

Groetjes en een knuffel!
    Vief!

• 28 November 2006 - 21:59

Margs:

ha schatties!
    may, was dit jaar in jouw plaats mee met vreulie-weekend en het was kei-gezellig!ik zal je tzt fotos sturen, want die heb ik natuurlijk in overvloed gemaakt! volgende week ga ik lang weekend naar madrid (en ook jorge zien!!) en dan ga ik eens kijken of ik een ticket kan charteren op 't werk...! duim maar voor me! fijne foto's weer, leuk om allemaal te zien. zo te zien hebben jullie al veel meer regen gehad dan mieke op bonaire... of zij vertelt het gewoon niet! hier komen er meteen blaadjes op de rails en dan is het weer puinhoop tussen utrecht en amsterdam... fijn... NOT! en franc, zien we jou volgend jaar op de US Open? geef elkaar maar een dikke zoen van mij. love you!!!!! xxx may

• 02 December 2006 - 13:08

Jasna:

Heej hallo,

Leuk zeg om weer eens te lezen hoe het jullie daar vergaat. En ik moet zeggen ook erg leuk om al die reacties door te lezen. Wat zullen jullie genieten van al die jaloerse mensen die eigenlijk niets liever willen dan ook in Aruba zijn. Hihihi.

Ach, hier in Limboland is het ook echt zo slecht nog niet. De winter laat ontiegelijk lang op zich wachten, dus de winterjas hoeven we nog niet zo heel veel aan. En ach die regen....gewoon kaarsjes aan binnen en je hebt ook een heerlijke sfeer. Je moet er iets van maken....

Paar weken geleden naar het slotconcert geweest van Rowwen Heze. Hoe limburgs, maar ozo gezellig. Daar heeft dit huisvrouwtje zich weer goed uit kunnen leven. Heerlijk toch!!!

Volgende week ga ik met de fam op vakantie. Ja let op, we gaan helemaal naar de Veluwe. Toch wel super spectaculair!! En ik ga ook nog naar zo'n Landal Park. Toch echt wel het toppunt van degelijkheid. En toch echt zo heerlijk als je een gezinnetje hebt. Maar die vakanties naar Finland, Canada etc. die mis ik soms ook wel. Maja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Het ga jullie goed op Aruba en ik lees wel weer in jullie berichtje hoe het allemaal verloopt.

Groetjes Jasna en de fam.

• 04 December 2006 - 10:59

Sandra:

Liee Marjo & Franc!! Proficiat met ow mam en schonmam! Ik ga vanavond een lekker stuk taart eten! Jammer dat jullie er niet bj zijn,konden we beetje bijkletsen (doen we elk jaar!!) Hier alles goed, en ja!!! Ik vertrek 3 februari naar Ecuador om daar te gaan werken aan een project met straatkinderen! Ben volop met de voorbereidingen bezig! Kijk er erg naar uit! Enne? heb je je duikbrevet al? Leuk!! Kunnen we xtje samen gaan duiken..kom ik wel naar Aruba ;) Blijf genieten! Liefs nichtje vanuit Nijmegen

• 06 December 2006 - 14:17

Suus B:

Hee dushi's,
    Was leuk wah, msn-en. Heb nu gisteren met sinterklaas een webcam met microfoon gekregen, dus we kunnen elkaar binnenkort ook zien en horen!!! JOEHOE!!! We maken snel een afspraak. Tennis ze vanavond....
    Dikke kus Suus

• 07 December 2006 - 10:14

Marcel (sponsor):

Zijn aan het denken over een week of 10 dagen Aruba in Juli.
    Je hoort nog wel.
    Groetjes uit het frisse en natte Helden.
    Ik zie jullie mss wel als jullie naar dit Kikkerland komen om bij te komen van de warmte.

• 12 December 2006 - 16:40

De Katrhuizerstraat:

Wat spannend nog twee nachtjes slapen,Dan zijn we bij jullie

groetjes van mam.

• 16 December 2006 - 09:23

Marcel Maessen:

Goedenmorgen vanuit het frisse Nederland.
    Pap en mam goed aangekomen ?
    Zal de eerste 2 dagen wel weer wennen zijn voor hun.
    Ik wens jullie een super vakantie samen en een mooie "witte" ( hahaha ) kerst.
    ps, ik heb pap en mam gevraagd of ze me een klein kunuku huisje willen meenemen.
    Franc of Marjo, kunnen jullie ze hiermee helpen ??

Groetjes en veel plezier samen,
    Marcel, Angelique en Sjorske !!

• 16 December 2006 - 19:07

Ils:

bon tardi Franc, marjo en ouders van franc :D

Hoe is het ermee? (misschien een domme vraag ;))Met mij gaat alles hier goed..alleen ik zou zo graag weer terug willen naar aruba!Als ik al die foto's zo weer zie...zucht :(
    Maar goed..bij deze (als mijn kerstkaart niet aankomt, je weet namelijk maar nooit) alvast hele fijne en warme ;) kerstdagen toegewenst en een gelukkig en gezond 2007
    liefs

• 17 December 2006 - 12:13

Kimmel:

Hallo Franc en Marjo, Pap en mam!!

Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind zo op een zondagmorgen alleen ontbijten terwijl jullie daarachter in het warme Aruba zijn!!

Trouwens mensen die dit bericht lezen de periode van 6 aug t/m 27 aug 2006 is de logeerkamer weer verhuurd en deze keer voor Kim en Steven!! Joepie we komen eraan!!

Liefs

• 22 December 2006 - 10:41

D'n Oldenburgers:

Hey Franc, Marjo , Toos en Janus! Hoe is het daar zo samen op Aruba? Vast een dolle boel haha. Vanaf de balderseweeg willen we jullie fijne kerstdagen wensen. Maar dat zal vast wel lukken! Ik (caro) ga zometeen naar de slegter arbeiten tot vannacht laat en morgen weer de hele dag pffffff. En dan met kerst zitten we in Peize. Groetjes xxx
    Carolien en Co

• 22 December 2006 - 18:25

Yvonne :

Franc,Marjo,Toos en Jan,

Wij wensen jullie allemaal hele gezellige kerstdagen.

Voor Franc en Marjo nog een hele fijne tijd op Aruba en alle goeds voor 2007!!

Yvonne en Hans.

• 25 December 2006 - 15:12

Jeroen En Inge:

Hallo tegekke mensen!
    Het is nu 1e kerstdag en Jeroen zit op zijn werk... fijne kerstdagen en een vet en knallend 2007! bedankt voor de leuke kerstkaart!! Super! We gaan met o&n naar blokhut in Wijchen. Marga , karen en lei en nog een paar gaan ook mee! Erg leuk beetje mengen wijchen / venlo..heel veel groeten van Jeroen en natuurlijk ook van INge

• 25 December 2006 - 16:52

Marcel:

Prettige kerstdagen gewenst vanuit Dorp.
    Veel plezier samen enne niet te veel eten ! hahaha
    Zal wel niet, is het te warm voor denk ik.
    Ps, laat pap niet fietsen, want dat kan ie niet zo goed meer geloof ik, hahahaha !!!

Groetjes, Marcel, Angelique en Sjors Maessen

• 25 December 2006 - 20:23

Jo&Peter Eulenpesch:

Hallo Marjo en Franc,

Ook wij volgen jullie via de site. Wie had dat gedacht.. Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. We willen jullie ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen! Groetjes uit Horst! Jo en Peter

• 25 December 2006 - 23:08

Haiarienmandysharon:

ha tante Toos ome Jan Franc en Marjo!
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een goede roetsj naar 2007!
    Heel veel groetjes
    Hai Arien Sharon en Mandy

• 29 December 2006 - 10:29

De Fleurens:

Hey Franc, Marjo, Toos en Janus.

Het zit er alweer bijna op voor Toos en Janus. We zijn erg benieuwd naar de verhalen over jullie leventje daarginds.
    Jullie zullen wel al te gekke kerstdagen gehad hebben daarachter.

We wensen jullie een goede roetsj naar 2007 en dat het jullie daarachter goed mag( blijven) gaan.

Ik( Loes) vertrek vanaaf naar Londen om daar Oud en Nieuw te vieren.

Groetjes en tot volgend jaar maar weer.

Piet, Miek en Loes

• 03 Januari 2007 - 14:03

Mam:

franc en marjo
    We vonden het super bij jullie .Vooral het weer is heerlijk.Want hier is het regen en wind.Bedankt voor de gezelligheid.Rest volgt op de mail van donderdag.
    groetjes mam en pap......

• 06 Januari 2007 - 18:29

Ilse:

hee marjo en franc!!

hoe is het ermee?? Goede kerst en oud& nieuwe gehad! Wat zou ik graag terug willen naar aruba!! zucht!!!!
    Misschien ga ik in de zomervakantie 2 mnd naar amerika zon kindercamp begeleiden!
    Maaruh wanneer volgen er eens nieuwe fotos?? ;-)
    liefs ils