Het knie van Franc - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Het knie van Franc - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Het knie van Franc

Door: Franc en Marjo

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2008 | Aruba, San Barbola

Na het hele goede en mooie nieuws over de geboorte van onze topper Fleur hierbij even een iets minder leuk berichtje. Geen paniek maar we willen jullie toch even het onderstaande vertellen:

Twee weken geleden had Franc zijn wekelijkse tennistraining. Veel mensen hebben de wekelijkse trainingssessies op zaterdagochtend die altijd vol enthousiasme worden gegeven door Jerry (ook de trainer van Marjo) hier zelfs live mogen meemaken. Na een lekker fanatieke training van een uur besloten we nog even een setje te spelen. Het geleerde in de praktijk toepassen zoals we dat vaak na de training doen. Na bijna een set gespeeld te hebben voelde ik ineens iets in mijn knie (een soort knak). Het was niet dat ik een bepaalde verkeerde beweging ofzo maakte het was juist eerder een normale sprong op de plaats! Het voelde even vreemd maar zonder verdere gevolgen! Ik had geen pijn en eigenlijk was er niets aan de hand. We gingen lekker door en maakte het punt af! Ongeveer 5 slagen later voelde ik weer iets in mijn rechter knie en lag ik op de grond!

Voor de mensen die het niet weten. Ongeveer 8-10 jaar geleden heb ik met voetbal een knieblessure gehad. Na toen wat operaties heb ik het voetbal definitief vaarwel gezegd! In het dagelijkse leven en met andere sportvormen had ik verder helemaal geen last meer van mijn knie. Als voorstopper heb ik Helden 1 jammer genoeg hierdoor nooit gehaald!

Op Aruba is tennis dé sport voor ons. De afgelopen 18 maanden heb ik altijd fanatiek en lekker veel getennist zonder last/pijn in mijn knie. Door het bovenstaande moet ik nu wel even rustig doen en kan ik helaas niet deelnemen aan de Arubaanse Grand Slam die net is gestart. Gisterochtend ben ik namelijk geopereerd en hebben ze een stukje van mijn meniscus afgehaald en een zwevend botje uit mijn knie verwijderd Ik verwacht na enkele dagen met krukken volgende week weer vrijwel volledig in orde en mobiel te zijn en dus weer normaal te kunnen lopen. Tennis doen we nog maar even niet. Het is wel fijn dat ik zo snel ben geholpen en zo de spannende beachtennis potjes/ gezellige etentjes/ tennislessen/ traditionele zaterdagavond BBQ’s/ eilandrondritjes ed niet in gevaar komen als straks al die gasten ons weer komen bezoeken. Voor wat betreft die Grand Slam is nu alle hoop gevestigd op Marjo en haar partner. Het draait weer om een weekendstay (Radisson Hotel voor de kenners) en Marjo heeft haar eerste wedstrijd winnend (overtuigend!) afgesloten de vorige week! Zaterdag is het center court weer geopende en hopen we op de tweede overwinning. Helaas heeft de NOS geen bod uitgebracht op deze uitzendrechten dus kunnen jullie geen beelden zien in Nederland!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de site en via email/ SMS na de geboorte van Fleur

Groeten……..

Franc en Marjo

  • 24 Januari 2008 - 16:48

    Stan:

    maar maar ik zou toch maar gaon darte as ik dich waas veul betersjap.

  • 24 Januari 2008 - 18:46

    Jeroen En Inge:

    hallo Beste Franc en marjo!
    Hier even een berichtje vanuit Blerick. Allereerst van harte proficiat met Fleur!
    Geweldig!
    En verder is erg kl*te van je knie! Hopelijk kan je de krukken na een paar dagen vaarwel zeggen. Hier gaat het lekker. Alleen het weer blijft herfstachtig. (even een op-pepper voor je knie Franc)
    Hou jullie goed daar neem genoeg rust dan kan je er snel weer tegenaan!

    groeten Inge en Jeroen

  • 24 Januari 2008 - 18:47

    Tom:

    Zal Fiona wel teleurgesteld zien in dich...wel fijn dasse zoe snel geholpe kos weare, beatersjap!

  • 25 Januari 2008 - 07:45

    Rob:

    Franc!

    Volledige rust nemen! Voorlopig niet meer bewegen! Blijf in bed liggen! In 2008 is namelijk maar één ding belangrijk: het beachteannis toernooi!

    ;-)

    Rob

  • 25 Januari 2008 - 07:47

    Rob:

    Lastig zo'n dikke vingers!

    beachteannis = beachtennis

    Greetz,
    Rob

  • 26 Januari 2008 - 15:32

    Margs:

    BETERSCHAP KNEUSJE!
    maarre... is dit nou wel echt gebeurd of is het een goed excuus om geen nederlaag te lijden op het Aruba Grand Slam?! 8) geintje francie! ik heb 't volste vertrouwen in je, ik ben ook één van die vele die je in actie heeft gezien en hoewel mij ook een racket werd aangeboden die ochtend, heb ik braaf wat ballen geraapt! haha!
    succes met je knie, laat je niet gek maken en nu kun je uit volle borst je tennisvrouw aanmoedigen! dus may: succes met je wedstrijden, je bent top! :-D
    mis jullie! xxxxxxxx

  • 27 Januari 2008 - 03:11

    Annemiek & Tom:

    Hey Franc,

    Jij ook veel sterkte met je knie, wel een stelletje kneuzen zo. Groetjes ook aan Marjo natuurlijk, ook van Tom,
    vanuit een heel koud China!!

  • 27 Januari 2008 - 08:17

    Tante Tony:

    Hoi Franc en Marjo een ongeluk zit in een heel klein hoekje zegt het spreekwoord maar dat dat bij jullie op Aruba is en bij Annemiek in China is wel heel toevallig.Dus het tennis eventjes op een laag pitje ook in China moet Tom maar eventjes met Marjo Gaan trainen want die ligt er nu ook even uit nu Annemiek in de gips zit.Franc we wensen je heel veel beterschap met je pootje en ook nog gefeliciteerd met je petekindje. Hier bij Susan nog alles rustig,als we nieuws hebben horen jullie het wel .

    Nou de groetjes uit Ysselsteyn en tot horens.

  • 27 Januari 2008 - 16:27

    Jeroen En Jenny:

    Franc toch...

    Op ziekenbezoek kunnen we helaas niet komen. Laat je maar lekker verwennen door je vrouwtje.

    Veel beterschap!!!

  • 28 Januari 2008 - 11:26

    Lizet:

    betersjap met je knie!

  • 28 Januari 2008 - 18:00

    Guus:


    Jammer dat je eruit ligt kun je niet voor de titel gaan. Maar deze zal Marjo toch wel winnen?

    Veel beterschap en tot weer eens

  • 14 Februari 2008 - 18:24

    Mam:

    Franc en Marjo

    Even nog een kein berichtje uit Helden
    Alles is goed bij ons en de kleine Fleur groeit goed
    Nog even wachten dan nemen we wat foto"s mee
    groetjes mam

  • 05 Maart 2008 - 13:03

    Marcel:

    Hoi allemaal,
    Frank en Marjo veel plezier samen met Janus en Toos !!
    Een fijne vakantie gewenst.

  • 15 Maart 2008 - 18:37

    Elkie, Tinke En Ils!:

    He hanslettie!

    We missen je! Hier reunietje van de piemels in de wind! Gaat het grote gebeuren dan eindelijk gebeuren..... Hiahiahiaha;) Wij zeggen ook ja!

    Koesiieieieieieieieieieieieieis van ons!

    Dag dag mooie bruid en bruidegom, woehaaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, San Barbola

Berichtjes en nieuwtjes over ons volgen snel. Groetjes en tot snel.

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 111755

Voorgaande reizen:

11 Juli 2006 - 10 September 2009

Ons leven op Aruba

Landen bezocht: