Weekendje Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van francenmarjo - WaarBenJij.nu Weekendje Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Weekendje Curacao

Door: Franc en Marjo

17 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Na weer een harde week werken was het afgelopen vrijdag zover! We gingen lekker een weekendje naar Curaçao. De ouders Teeuwen waren na vier daagjes Bonaire al vroeg in de ochtend gearriveerd en wij zouden aan het begin van de avond ook naar Curaçao vliegen om daar met z’n viertjes een lekker weekend te hebben.

De vluchttijd naar onze Antilliaanse buren bedraagt ongeveer 25 minuutjes. Het was een beetje jammer dat we uiteindelijk ruim 60 minuten vertraging hadden vanwege een staking op Aruba. Deze vertraging maakt in principe niet uit want we zijn het wachten na bijna twee jaren Aruba wel een beetje gewend :). Het echte vervelende was op het moment dat Marjo en Franc in het vliegtuig aan het wachten waren Jan en Toos van een overheerlijk (en volgens Jan het beste en meest uitgebreide visbuffet ooit) aan het genieten waren. Uiteindelijk waren we net te laat in het Hotel om ook van dit buffet te mogen genieten en moesten we het met een iets minder maar ook goed diner doen. Het missen van het visbuffet is de laatste dagen wel iets waar Franc ’s nachts van wakker ligt en Jan momenteel nog lekker van aan het nagenieten is.

Na een lekkere nachtrust hebben we zaterdagochtend lekker genoten van een uitgebreid ontbijt met een lekker vers gebakken omeletje!!! Hmmm…. We hadden zaterdag een auto gehuurd en hebben die dag wat leuke dingen van Curaçao gezien. We zijn begonnen met wat shoppen in Willemstad waar we eveneens over de Pondjesbrug hebben gelopen. Met het bootje zijn we teruggegaan naar de andere kant van Willemstad aangezien de brug was weggehaald. Voor de mensen die het niet weten: Willemstad bestaat uit twee delen namelijk Punda en Otrabanda die door water van elkaar worden gescheiden. Je kunt met de brug of met de bootjes naar de overkant van de stad.

Na een goede indruk te hebben gekregen van Willemstad zijn we naar een flamingo gebied gereden. Mooi en leuk om te zien zeker omdat Aruba deze dieren niet tot de fauna kan rekenen. Na deze stop hebben we een lekkere duik genomen in de Caribische zee bij een leuk strandje. Hier hebben we een lekker biertje en ijsje gegeten en waren we weer fris voor het volgende stuk van Curaçao te gaan bekijken. We wilde naar het Christoffelpark. Helaas was het park zelf gesloten maar de regio daar aan het noordelijk puntje is ook gedurende de weg er heen mooi groen en was zeker de moeite waad.

Na een leuk dagje hebben we ’s avond een lekker diner gehad bij een mooi restaurant in Willemstad De Gouverneur. We hebben de avond afgesloten met een drankje op een van de terrasjes aan het water in de stad en uiteindelijk nog een cocktail in het Hotel. We hebben goed en lekker geslapen die avond…..en zeker Toos en Jan die van het hotel een luxere kamer kregen dan we geboekt hadden.

Zondag was het een relax dagje. We hebben een beetje uitgeslapen om vervolgens weer een lekker ontbijt te hebben. We hebben die dag lekker bij het zwembad gelegen van ons super luxe hotel, Avila genaamd. Het hotel lag ook direct aan het strand dus het was een lekker dagje om te genieten. Uiteindelijk zijn we na een korte en goede vlucht aan het begin van de avond weer thuis in ons eigen huisje. We kunnen terugkijken op een zeeeeer lekker weekendje Curaçao!!!

We hebben een zeer positieve indruk van Curaçao gekregen. Het is echt een mooi vakantie eiland en we hebben nog lang niet alles gezien. Het is voor herhaling vatbaar en we zijn ook zeker van plan om nog een keer terug te gaan.

Groetjes Franc en Marjo

• 17 Maart 2008 - 02:22

Toos En Jan:

Wat een mooie foto's!Wat hebben we genoten met Franc en Marjo van de heerlijke zon het mooie hotel en het lekkere eten en drinken..
    Groeten aan iedereen en tot over 9 dagen in Limburg.

• 17 Maart 2008 - 07:49

Suus B:

Hee Franc en Marjo,
    Ziet er lekker uit zeg!
    Nog 6 weekjes en we komen jullie bezoeken. Hebben er echt zin in en zijn al af aan het tellen.
    Geniet ze nog daar en tot gauw (joepiedepoepie).
    Kus Suus

• 17 Maart 2008 - 08:51

Kim En Steven:

Hey,

Ik hoor het wel weer, jullie hebben lekker genoten daar en terecht!!
    Voor ons is vandaag de grote dag, erg spannend allemaal.

Veel plezier nog en pap en mam tot over een aantal dagen weer.

x kim en steven

• 17 Maart 2008 - 12:03

Margs:

halla vakantiegangers!
    dat klinkt goooeeeehooeeeeeed!! wat heerlijk dat jullie er een weekendje uit zijn geweest, "effe" naar de buren! :-D
    jullie zien er te gek uit op de foto's; lekker stel hoor! ik spreek jullie nog voor 1 april, ik bel nog effe voordat ik vertrek! voor nu een dikke knuffel!
    x marg
    ps: franc, hoe is 't met de slapeloze nachten?!! 8)

• 17 Maart 2008 - 12:07

Nichtje Sandra:

Ha Marjo en Franc!

Jullie hebben Curacao ontdekt! Leuk! Als ik de foto's zie wil ik ook weer gaan vliegen...:) Het is inderdaad een prachtig eiland, dushi curacao!!!

Verder alles goed met jullie? Jullie redden je wel in ARUBA! Ri-jan en Rob kijken er ook naar uit om op bezoek te komen...Bart en ik gaan dit jaar naar Bosnie, we hebben eeen bruiloft in Sarajevo van een vriendin van me...we maken er meteen een vakantie van en gaan ruim een wk van tevoren al richting Bosnie om dit land eens te bewonderen...ik ben benieuwd....

Ik blijf jullie verhalen volgen en vind het super leuk dat jullie gaan trouwen!! GEFELICITEERD!! Wat een leuk feest om naar uit te kijken.... :)

Vele groetjes vanuit het flatje in Nijmegen,

Liefs

• 17 Maart 2008 - 13:01

Vivianne:

Hi Franc en Marjo,

Lekker zo'n weekendje Curacao... Dat is voor jullie natuurlijk hetzelfde als dat wij een weekendje naar de Ardennen zouden gaan! pffff... en zelfs daar hebben we nu even geen tijd voor..
    Laurent en ik hebben een huisje gekocht en zijn nu druk bezig met schilderen, laminaat leggen etc.. Verder moet ik over ongeveer 6 weken bevallen en dat wordt dus nu ook allemaal best spannend.. ik heb echt al een dikke buik!

Dikke kus en veel plezier op Aruba!

Vief aus maastricht

• 17 Maart 2008 - 19:11

Mariet En Jos:

Hoi,Marjo en Franc,Toos en Jan
    Even een klein berichtje uit Meterik.
    Wat een luxe allemaal,we krijgen er wel
    zin in als we dat allemaal zien.
    Mooie foto's,en die muskes,schitterend.
    Jammer Franc van dat visbuffet,maar ja je kunt niet alles hebben,toch?.
    Nou geniet er met z'n vieren deze week nog van,en dan zien we die twee uit Helden wel en kunnen ze weer sterke verhalen vertellen(vooral Toos)
    Groetjes Mariet en Jos

• 17 Maart 2008 - 19:39

Tom B:

Als wij een weekendje weg gaan in deze periode zitten we in de regen in wijk aan zee, jullie lekker op het strand in curacao. Ziet er zeker net zo leuk uit als Aruba. Veel plezier binnenkort met de knapste jong en vroumes utj Meijel!

• 17 Maart 2008 - 21:04

Riek Theeuwen:

Hallo Toos en Jan
    Zo te zien is het weer heerlijk daar.
    ben je al wat bruin Toos?
    de foto's zijn ook heel mooi.Jullie zijn een mooi stel in dat bed!We missen jou op de Gym.
    ik ben weer oma geworden.onze monique is bevallen in Veldhoven 4 maart van een Dochter Esmee 1100 gram.geniet nog maar lekker van jullie vakantie.
    Je krijgt de groetjes van de Dames van de Gym . Groetjes Riek

• 18 Maart 2008 - 08:03

Susan:

Hoi Franc en Marjo,

Gefeliciteerd met jullie trouwplannen!! Bedankt voor jullie kaart. Hij is goed aangekomen.
    Hier gaat alles supergoed. Merthe is een heerlijke, gezonde meid en Roan is superlief voor z´n zusje.

In oktober ga ik een week naar China om Tom en Annemiek te bezoeken!! Ja, mag ik ook weer eindelijk ´s reizen :-)

groetjes Eelco, Susan, Roan, Merthe

• 18 Maart 2008 - 16:37

Suus En Fleur:

Hallo familie.
    Wat leuk om weer een stukje te mogen lezen van jullie en zeker nu pap en mam, o sorry fleur opa en oma ook daar zijn. Het hotel ziet er erg goed uit. En zeker dat fotomodel op het strand dat hoort er ook bij, toch. Fijn om te zien dat jullie je vermaken. en elkaar weer eens vast kunnen pakken. Wij willen ook komen!!!! Nog heel veel plezier de komende anderhalve week en een dikke knuffel voor jullie allemaal van fleur en suus

• 18 Maart 2008 - 18:41

Jeroen En Inge:

Ja ja! Niet verkeerd...ziet er te gek uit! Voor ons nog een paar maanden en dan is het eindeluk zover! goed man! tot dan!

• 19 Maart 2008 - 19:47

Elketraz:

hee Franc en marjo
    Cucacoa (?!haha) ziet er goed uit! Mooie gekleurde huuskes!Toch weer beetje anders dan Aribaruba.Afgelopen weekend naar tinke geweest en ff m'n album van aruba laten zien. Ze vond het skitterend.

Nou ik kijk weer uit naar jullie volgend verhaal (over 4 maanden ofzo haha).
    dikke smak!

Elketraz
    ps: mn oudjes gaan morgen naar Rowwen heze!!! weheeww

• 28 Maart 2008 - 13:17

Oldenburgers:

Hey Franc,
    Gefeliciteerd met je verjaardag en nog een mooie en zonnige dag gewenst! De kaart mag je dus nu pas openmaken he.
    Ook de groetjes aan Marjo.

Liefs Riet, Paulien en Carolien

• 28 Maart 2008 - 15:58

Familie Fleuren:

Gefeliciteerd Franc met je verjaardag. Maak er een leuke dag van daarachter.

En trouwens jullie nog gefeliciteerd met jullie trouwplannen. Cool man.

Groetjes familie Fleuren

• 03 April 2008 - 17:55

Toos :

Hallo Franc en Marjo

Alweer een beetje gewend zonder pap en mam?Wij vinden het erg koud in Nederland .Zijn de volgende gasten ook weer op de plek van bestemming.
    Maar Franc eerst ons verhaal voor dat Stan en Hilde aan de beurt zijn

groetjes mams

• 04 April 2008 - 07:43

Nienke:

Hey there! Wij zijn wel benieuwd naar het verhaal van Jan en Toos hoor! Doe de groetjes aan die Meijelsen daar, gedragen ze zich een beetje?
    liefs, Nienke

• 04 April 2008 - 12:58

Yvonne Uit Meijel:

hallo Frank en Marjo, en Hilde en Stan,
    Ik lees net in het gastenboek dat Stan en Hilde de knapste jong en durske uit Meijel zijn. Letten jullie een beetje op hun.
    Hier in Meijel gaat alles goed, Rossie is al in topconditie met al dat wandelen. Het weer is op en af, dus geniet er daar maar van.
    Groetjes Yvonne.

• 05 April 2008 - 20:26

Kim En Steven:

Hey!!

Na de verhalen van pap en mam zijn we wel weer jaloers geworden. Wij zijn flink aan het klussen en hebben vandaag al alle lampen gekocht (we zien alleen maar dollarstekens hahaha).
    Veel plezier met de nieuwe gasten en we spreken elkaar snel weer een keer!

Liefs Kim en Steven