Weekendje Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van francenmarjo - WaarBenJij.nu Weekendje Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Weekendje Bonaire

Door: Franc en Marjo

05 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Donderdagavond 4 december zouden we lekker voor vier daagjes naar Bonaire gaan waar we een leuk klein en gezellig hotelletje hadden geboekt…..

Die donderdag eerst werken om vervolgens rond 18 uur de vlucht te hebben naar Bonaire! Alles ging prima en we stapte netjes op tijd in de bus die ons naar het kleine vliegtuigje bracht …… wat nu: de bus opende de deuren niet maar bracht ons terug naar de vertrekhal. Waar we net drie minuten geleden in de bus stapte, stapten we nu weer uit…..het werd ons vervolgens duidelijk gemaakt dat de vlucht geannuleerd was…..balen dus!! Het toestel was kapot en zo klein Aruba is zo klein was de vliegtuigmaatschappij. Ze hadden maar een toestel.

We gingen teleurgesteld samen met onze medereizigers naar de balie van de luchtvaartmaatschappij. Onze vakantie was begonnen en wat we helemaal niet wilde was terug naar ons eigen huis. Na wat klagen en boze uitlatingen hebben we donderdagavond in het Holiday Inn Hotel op Aruba geslapen….wel vakantie dus maar helaas op het verkeerde eiland!

Na een goed ontbijt zijn we vervolgens vol goede moed vrijdagochtend weer naar de luchthaven vertrokken waar we volgens rond 11 uur zouden moeten vertrekken….helaas maar ook dit werd nog wat uitgesteld…na vanaf 10 uur in de ochtend tot vijf uur in de middag op het vliegveld te hebben gewacht ….. zijn we dan uiteindelijk met 23 uur vertraging vertrokken naar Bonaire!!!!

Na het inchecken bij het Roomer hotel en een welkoms cocktail hebben we de eerste avond lekker gegeten in Kralendijk, bij La Guernica! Kralendijk is heel leuk stadje met een echte boulevard. Je hebt het gevoel dat je op vakantie bent.

De tweede dag hebben we een van de auto’s van de Nederlandse eigenaren van het hotel gehuurd en Bonaire verkend. ‘s Ochtends hebben we een actieve kayak tour gemaakt door de schitterende en dichtbegroeide mangrove van Bonaire. Na een goede uitleg door de gids over dit beschermde natuurgebied hebben we deze leuke tour gemaakt. We waren voorbereid op het zien van eventuele kleine haaien en schildpadden maar helaas hebben we deze niet gezien!
Na onze kayak tour zijn we naar Sorobon gereden waar we lekker geluncht hebben en waar we afgesproken hadden met Wilma, een oud collega van Marjo van Aruba.

De rest van de dag hebben we andere bezienswaardigheden van Bonaire bezocht en bekeken zoals: zoutvelden, slavenhuisjes, Kralendijk en enkele snorkelplekjes. Na een welverdiende douche hebben we ook zaterdagavond een lekker diner gehad in een restaurant in Kralendijk, Salsa. ’s Avonds zijn we weer naar Wilma gegaan en hebben we geborreld en geroddeld tot de laatste uurtjes. Bedankt Wilma, we vonden het super gezellig.

Zondagochtend zijn we na het ontbijt vertrokken naar het National Park van Bonaire. We weg hierheen was net als het park zelf erg mooi. We hebben door dit park gereden met onze jeep en vanwege het regenseizoen moesten we hierbij veelvuldig door grote plassen water scheuren….verder waren de flamingo’s, vogels, reptielen, meertjes, planten, snorkel locatie leuk om te bekijken.

Omdat we zondagavond pas laat terug vlogen naar Aruba hebben we zondag lekker optimaal kunnen doorbrengen. Na ons bezoek aan het National Park hebben we het deel van Bonaire waar we nog niet waren geweest ook nog bekeken zodat we na ons bezoek aan Bonaire een goed en compleet beeld hebben van het eiland!

We vonden Bonaire echt een heel mooi en schoon eiland waar we best nog een paar daagjes langer hadden kunnen blijven. We hebben er niet gedoken, maar als we langer waren gebleven hadden we dat zeker gedaan. Veel mensen zeggen dat Bonaire altijd zo rustig is, maar omdat wij in het weekend daar waren hebben we daar niet veel van gemerkt.

• 06 Januari 2009 - 08:02

Vivianne:

Hi Marjo en Franc,

Heerlijk zo'n weekendje chillen op Bonaire... dat zou ik ook wel willen... maar ja... droemen zijn bedrog... wij zijn net terug van een midweek ardennen. En hoewel dit niet te vergelijken is met Bonaire, was dit toch ook erg leuk... (hoor je de jaloezie....!)

Nu ligt er in Maastricht een heel dik pak sneeuw sinds gister! Het blijft liggen en is wel 10cm dik!
    Het ziet er werkelijk prachtig uit!

Maar ja... een warm strand zou ik op dit moment ook niet heel erg vinden... pffffff

Tot gauw!
    Vief

• 06 Januari 2009 - 09:49

Inge:

Hallo Lieve schatten,

Ik weet niet zeker of jullie mijn sms ontvangen hebben maar heel erg bedankt voor jullie fijne boek...ik zal er helemaal van gaan genieten....en het nieuws mag verder verteld worden....dus hou je vooral niet meer in....ik geniet echt met jullie mee zoals Vief al schreef het is hier heel koud vandaag overdag -9
    brrrrrrrrrrrrr
    Groetjes Inge

• 06 Januari 2009 - 16:19

Mieke:

Bon Tardi. Wat leuk om te lezen over dushi Boneiru. Jullie hebben je daagjes wel supergoed besteed en bijna alles gezien!
    Blijven jullie voorlopig op Aruba wonen?
    St. Maarten is heeeel anders maar heeft ook wel weer leuke dingen. Wel veel te druk pfffft. Wil februari ff trug naar 'mijn' Bonaire hoor!
    Dikke zoen. Ayo!

• 06 Januari 2009 - 17:26

HK:

23 oor vertraging?? Des beater dan huul veul....

• 06 Januari 2009 - 18:53

Jeroen:

WOOOOW!! Het kan vannacht -19 / -20graden worden!!rrrrr...
    Wat een mooie foto's krijg het er helemaal koud van..tegek! Ben nu een keer in de caribbean geweest, maar niet de laatste keer.

groeten Jeroen.

(ps. Franc zo'n geval is slecht voor je rug man! )(onder andere:)

• 06 Januari 2009 - 19:14

Lizet:

ik kreeg zowaar een deja-vu...vertraging op aruba..overnachting op holiday inn...eerder gehoord!! Bonaire ziet er prachtig uit...jullie hebben weer genoten.
    Vandaag zijn guus en ik weer oom en tante geworden!
    Ruth is vanmiddag bevallen van een gezonde dochter genaamd Kris. Alles zit erop en eraan..het is een mooie meid om te zien, genieten dus!!
    Gr guus en lizet

• 06 Januari 2009 - 19:20

Suus Coppers:

Jullie genieten volop an alles. Super.
    tot van het weekend
    suus

• 07 Januari 2009 - 13:14

Wilma:

Heel leuk verslag en het ziet er allemaal wel heel bekend uit ;).
    Het was echt ehel gezellig en ik hoop dat jullie, voor dat jullie weer terug naar ons koude kikkerlandje gaan, nog een keertje langskomen (maar dan langer).

Hugs, Wilma (en de mannen)

P.s. Zeg Franc, wil je de volgende keer niet meer zo opsheppen (grijns) LOL

• 07 Januari 2009 - 15:13

Margs:

oooh! wat een heerlijk weekend, ondanks de vertraging! jullie hebben weer genoten, dat is weer te zien! en herkenbaar natuurlijk, dushi boneiru!
    ik geniet ook nog even met volle teugen, want mijn reis zit er bijna op. het mooie van het einde van een reis is de planning voor de volgende! maar dat wordt pas na juni van dit jaar, want die maand heb ik een heeeeeeel belangrijke dag! ;-)
    kan niet wachten om jullie weer een keer live te zien en horen! lieverds, tot heel gauw en zoals ik iedere keer zeg: jullie zien er nog altijd goed, gelukkig en gezond uit. heerlijk om te zien!
    love you en dikke kussen uit myanmar! xo 8)

• 11 Januari 2009 - 10:32

Ome Thijs En Tante T:

Hoi Marjo en Franc. Wat hebben jullie weer genoten ondanks de vertraging,zo krijg je zin om ook een keertje die kant op te gaan.We wensen jullie een te gek,liefdevol huwelijksjaar.Groetjes uit Ysselsteyn.