Honeymoon Deel 1 DE CRUISE - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van francenmarjo - WaarBenJij.nu Honeymoon Deel 1 DE CRUISE - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Honeymoon Deel 1 DE CRUISE

Door: Franc en Marjo

14 Juli 2009 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Hallo lieve mensen,

Na 5 weken vakantie zijn we weer terug op Aruba. Hieronder volgt het eerste verslag van onze huwelijksreis. Over een paar dagen zullen we het tweede gedeelte erop zetten. Veel leesplezier :)!

Waar we zo lang naar uitgekeken hadden ging nu eindelijk gebeuren……onze Honeymoon!!
Op de planning staat eerst een week cruisen en dan 12 dagen touren in Florida. We hebben er zin in. Na 2 weken Nederland en een fantastische trouwdag vertrekken we op zaterdag 20 juni vanuit Aruba naar Puerto Rico. We hebben daar voor 1 nacht een hotel geboekt en omdat we vorig jaar al een weekje in Puerto Rico zijn geweest kennen we de weg al aardig. Na een lokaal diner en een goede nachtrust is het zondag tijd om het cruiseschip te gaan bekijken. Het schip ligt aangemeerd in de haven van Old San Juan en wanneer we ’s ochtends een kijkje gaan nemen worden we helemaal blij. Het schip is enorm groot en alles voelt heel onwerkelijk. We gaan even navragen hoe laat we kunnen inchecken, want we willen zo graag het gevaarte van binnen bekijken. Gelukkig kunnen we al inchecken dus we haasten ons naar het hotel om de koffers op te halen.
Het is allemaal natuurlijk hartstikke spannend want we weten niet wat ons te wachten staat, hoe de check in gaat….
Wanneer we door de paspoort controle zijn lopen we over de pier naar de bagage hal. Hier moeten we onze koffers achterlaten en deze zien we ’s avonds pas weer terug op de kamer. Gelukkig heeft ons reisbureau ons daar over ingelicht en hebben we een kleine trolly met wat kleren voor ’s avonds. De incheckbalies zijn enorm. Er is een grote hal met wel 25 incheckbalies. Hier gaat ook alles vrij snel en soepel. Het is inmiddels 13uur. We krijgen te horen dat onze kamer om 14.30 klaar is en dat lunchbuffet open is op het LIDO deck. Woooooooooooooh, zeggen we tegen elkaar. We kunnen al gaan eten.
Wanneer we op het Lido deck komen staan de cocktails al klaar en het buffet is inderdaad open. Gedurende de eerste dagen op de cruise komen we erachter dat eten helemaal geen probleem is. Je kunt 24/7 eten, eten en nog eens eten. Er zijn tig buffetten en wanneer het ene buffet dicht gaat, gaan er alweer 2 nieuwe open.
Na een lekkere lunch gaan we het schip verkennen en wie zien het casino, de verschillende bars,disco’s, het theater van drie verdiepingen en verschillende zwembaden en jacuzzi’s. Heerlijk……dit kan niet meer stuk.
Als we later naar onze kamer gaan zijn we ook helemaal tevreden. Een mooie ruime kamer met een ruim balkon. We kunnen vertrekken!!!!!!!!
Maar voordat we vertrekken moeten we eerst aan de verplichte veiligheidsinstructies meedoen, want stel dat ons schip ‘The Victory’ ten onder gaat!!! We kunnen er wel om lachen!!! Zie foto’s!!!
’s Avonds om 22uur klinkt de toeter van het schip en staan we boven op het dek om Puerto/Rico San Juan uit te zwaaien. We zijn onderweg naar the US Virgin Islands (Maagdeneilanden)- St. Thomas.

St. Thomas
Zonsopkomst staat gepland voor 5.30 dus we hebben de wekker gezet, want wie wil nou niet de zon zien opkomen!!! Wanneer we om 5.30 op het balkon zitten is er al land in zicht en zien we de zon prachtig opkomen. Na een half uurtje toch weer even lekker naar bed.
Om 7uur komen we aan op St. Thomas maar dan slapen we nog. We gaan om 8.30am eerst ontbijten en kijken dan een filmpje op het dek. Vandaag staat de eerste excursie geboekt. We willen rustig aan beginnen en worden om 12.30 opgehaald voor een strandexcursie. We worden met een shuttle naar Magens Bay gebracht, een populair strand op St. Thomas. Het is een mooie, rustige baai waar we 3 uurtjes kunnen vertoeven. Na de excursie worden we weer bij het schip afgezet. Het is een aardige warme dag, dus we zijn al goed verbrand.
Om 17uur vertrekken we alweer en zwaaien we ‘tot ziens’ naar St. Thomas op ons balkon met een wijntje! Heerlijk……dit is op en top genieten! We zijn onderweg naar Dominica.

’s Avonds hebben we diner en worden we bij een ander stel aan tafel gezet. Op een cruise is het normaal dat je met andere mensen aan tafel zit. Sommige zitten aan grote tafels met wel 4 andere stellen. ‘Onze vrienden’ komen van de States en hebben al vaker gecruisd. De eerste avond is het een beetje onwennig, maar daarna hebben we elke avond de dag met ze besproken en gezellig gekletst.
Ook hebben we nog even een gokje gewaagd in het casino en gaat Franc met een aardige buit op zak naar bed.

Dominica
Om 9uur komen we aan in Dominica. Dominica staat bekend om zijn regenwouden dus hier hadden we een excursie geboekt naar de Middleham Falls. Een hike/wandeltocht naar de watervallen. We waren goed voorbereid met onze bergschoenen en ponchos. Na een busrit komen we aan bij het begin van de route en valt de regen met bakken uit de hemel. Nou en, wij zijn goed voorbereid!!! Bijna alle Amerikanen die met ons mee waren, hadden zich niet goed voorbereid want zij wisten niet dat het in een regenwoud ‘regent’ dus ze hadden geen ponchos. Het bleef regenen, regenen, regenen en zelfs onze regenjassen waren niet bestand tegen zoveel regen, maar dit alles heeft de pret niet mogen drukken. Het was een soms zware, maar geweldige tocht. We moesten door rivieren met sterke stroming met soms tot onze knieën in het water. Ook wij waren op een gegeven moment doorweekt. Het was prachtig en spannend.
Leuke anekdote: Na 20 minuten ging de zool van Marjo haar prachtige bergschoen los. Oeps zei Marjo maar ze ging door……na nog een keer 20 minuten ging de zool van de andere schoen helemaal los. Hoe kan dit de goed voorbereide Hollanders nou gebeuren??? Gelukkig hebben de schoenen het gehouden tot het einde van de tocht en we hebben ze daarna gelijk weggegooid. Franc noemt Marjo nu nog steeds ‘halve zool’ :).

Twee keer tijdens de cruise wordt er een ‘chique’ avond georganiseerd en dan is er een kledingvoorschrift met dineren. We hadden al gehoord dat heel veel mannen in smoking gaan en vrouwen in gala. Vanavond was de eerste avond en natuurlijk waren we weer goed voorbereid. Het was geweldig om bijna iedereen in gala te zien! Zie foto’s van onze outfit!

’s Avonds weer vanaf balkon afscheid genomen van Dominica en vetrokken we naar Barbados. Nadat Dominica uit ons zicht was verdwenen werd dit vervangen door een groep dolfijnen die bij het schip kwamen en een kleine privé show lieten zien….geweldig en ook een beetje onwerkelijk!

Bardados
We wilden ook graag een dagje nix doen en dat hadden we deze dag gepland.
We hebben lekker uitgeslapen en ontbijt op de kamer laten komen. ’s Middags zijn we nog even met de taxi naar Bridgetown geweest, de hoofdstad van Barbados. Hier hebben we een beetje gewinkeld en rondgewandeld. Ook hebben we hier nog naar Nederland gebeld, want daar wisten ze onderhand ook niet mee waar we rondhingen.

’s Avonds op het schip nog een leuke dansshow bezocht in het theater.

St. Lucia
Het volgende eiland waar we aankwamen was St. Lucia. St. Lucia is een vulkanisch eiland met veel bergen en veel groen. Het is er prachtig. De Pitons zijn zeer populair op St. Lucia. Dit zijn twee vulkanische bergen die oprijzen uit de zee en ze staan zijn op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Hier hadden we een tour geboekt naar de Sulphur Springs (zwavel baden) bij de vulkaan in de buurt. De tocht er naar toe was prachtig en ook de Pitons waren mooi om te zien. We maakten verschillende stops waar we wat leuke foto’s konden maken. Na wat gebadderd te hebben in de baden zijn we met de bus weer terug gegaan naar het schip.

Antigua
Het volgende eiland waar we een bezoekje brachten was Antigua. Antigua staat ook bekend om mooie stranden. Hier hadden we een snorkelexcursie geboekt waar we ook naar een strandje zouden gaan. Een leuke tour waar we midden op zee gingen snorkelen bij een rif. Het was leuk snorkelen, maar op Aruba zie je meer. Alleen zwommen we op een gegeven moment tussen allemaal kwallen en dat was wel effe schrikken tot onze instructeur zei dat ze niet konden steken, omdat ze geen tentakels hadden. Toch geen prettig idee :).
Na het snorkelen zijn we nog naar een strandje gevaren waar we nog wat tijd hadden om te chillen. Na nog een lekker cocktailtje op de boot en wat David Hasselhof kuren van Franc zijn we weer teruggevaren naar het schip.

St. Kitts
St. Kitts was alweer het laatste eiland voordat we weer zouden terugvaren naar Puerto Rico. Hier hadden we een toeristische treintour geboekt die ons helemaal door St. Kitts zou brengen. Ook dit was een mooie trip alleen vond Marjo het allemaal wat te langzaam gaan. Het treintje tjoekte heeeeeel rustig door het mooie landschap en af en toe kwamen er 2 lokalen een liedje zingen in de wagon als entertainment. Nou, dit had voor Marjo niet echt gehoeven. Toch wou Franc nog effe met onze gids op de foto, want een vrouw blijft een vrouw………..
Na de tour zijn we gaan slenteren bij de winkeltjes net buiten het schip waar we een paar souveniertjes hebben gekocht en waar Franc zijn Caribische biertje kon drinken.

De cruise zit erop, helaas, maar gelukkig zijn we nog niet klaar. Wanneer we aankomen op Puerto Rico vliegen we naar Miami waar onze trip door Florida begint voor 12 dagen. Florida here we come! Daarover binnenkort een verslag!

• 14 Juli 2009 - 14:42

Lizet:

super...dat klinkt echt als een paradijs!!
    nu nog de rest van de foto's ben echt heel benieuwd...tot snel
    gr lizet

• 14 Juli 2009 - 14:46

Lizet:

volgens mij zitten jullie nu de foto's te plaatsen, sorry voor mijn ongeduld...ziet er trouwens wel sjiek uit!

• 14 Juli 2009 - 14:46

Vivianne:

Hi Franc en Marjo..

Toe maar een Hut met Balkon! Wow! Dat mag ook wel voor een echte Honeymoon!
    Met welke rederij zijn jullie onderweg?
    Heerlijkk.....
    Hier gaat alles goed..
    Het last-minute seizoen is los gebarsten en ik heb het dus retedruk. Tim groeit als kool en steelt alle vrouwenharten!

Groetjes Vief

• 14 Juli 2009 - 18:05

Suus B:

Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow

Kus Suus

• 14 Juli 2009 - 19:32

Tante Tony:

Wat een reis echt de slagroom op de koffie en wat een luxe. Geniet er nog maar van. Groetjes Ome Thijs en Tante Tony.

• 15 Juli 2009 - 08:43

Margs:

WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW! WOW!
    Dit is echt superleuk, keigaaf, helemaal té gek! toch vind ik nog steeds dat ik mee had gemoeten, ik moest als getuige, volgens de ambtenaar, imeers een oogje in 't zeil houden? hoe kan dat nou als jullie helemaal alleen op zo'n enorme boot naar al die prachtige eilanden gaan?! moeten we 't toch nog 's over hebben?!!! hehe! ;-)
    wat hebben jullie mooie plekken gezien en een toffe cruise gemaakt! en wederom (zoals altijd!) wat zien jullie er prachtig, gezond en happy-de-peppie uit! ik kijk uit naar het volgende verslag over florida! en de rest wat nog komen gaat...! blijf genieten en blijf lachen! dikke kussen!! :-D

• 15 Juli 2009 - 16:06

Karin CMV:

Hi Marjo, Wat leuk dat jullie nu getrouwd zijn, je zag er echt prachtig uit. Ik kan me nog zo goed herinneren dat je, je eerste echte afspraakje met Franc had. Veel plezier nog tijdens deel 2 van jullie honymoon!

Groetjes Karin

• 15 Juli 2009 - 19:48

Jos En Mariet:

Hoi Marjo en franc,
    wat een mooi verhaal en
    dito foto's.
    Als je dit zo leest en ziet worden we echt wel een beetje jaloers,maar het moet gezegd worden,jullie doen het allemaal zelf en jullie gaan er voor 100 procent voor.We wachten nu op het 2e en verhaal.
    En dan leven we naar 10
    en 11 september toe.
    Groetjes Pap en Mam

• 17 Juli 2009 - 14:13

Suus, Ruud En Fleur:

HAllo Familie
    Mogen wij de volgende keer mee. Echt geweldig om te lezen en de foto's te zien. Dat is een echte honeymoon. Zaten wij in portugal ha ha.
    Heb je de gala jurk gekocht in Aruba? WEER EEN DROOMPAAR

• 19 Juli 2009 - 10:31

Toos En Jan:

Prachtig hoe marjo(franc) jullie honneymoon reis in woord heeft gebracht en dat jullie genoten hebben is wel te zien
    Wij zijn wel een beetje jaloers op deze cruise die wij nog willen gaan maken over enkele jaren maar met deze ervaring moet dat lukken
    Geniet nog van de laatste week werken en daarna van jullie geweldige reis naar argentinie en chili
    Tot 10 september op schiphol
    Liefs pap en mam

• 20 Juli 2009 - 19:51

Susan, Eelco & Kids:

Wow, wat zullen jullie genoten hebben. Om jaloers van te worden :-). Het ziet er echt fantastisch uit!

Op naar jullie volgende trip, veel plezier gewenst!!