Sunny Salta en de Andes - Reisverslag uit Salta, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu Sunny Salta en de Andes - Reisverslag uit Salta, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Sunny Salta en de Andes

Door: Franc en Marjo

09 Augustus 2009 | Argentinië, Salta

Hallo lieve mensen,

Hier weer een verhaaltje uit Argentinie, maar nu vanuit Salta. Salta ligt in het noorden van Argentinie en wat is het hier geweldig. Ten eerste omdat hier lekker de zon schijnt, dus jassen uit!!! Salta is een koloniale stad aan de voet van de Andes gebergte. Je hebt hier in het centrum van de stad een leuk plein, met allemaal terrasjes, winkeltjes en restaurantjes dus helemaal geweldig voor ons. Vanuit Salta kun je een heleboel trips maken en dit hebben we na de eerste dag ook direct gedaan. We hebben ook de stad verkend en hebben zo we een paar prachtige kerken gezien en een museum bezocht. Het museum was heel interessant. Het gaat over 3 kinderen die in 1999 in de Andes gevonden zijn, bevroren, op een hoogte van 6.700m. Uit studie is gebleken dat deze kinderen 500 jaar geleden geleefd hebben in de Inca tijd en ze zijn geofferd aan de goden. Door de hoogte en de extreme temperaturen zijn ze goed bewaard gebleven en kun je zien in het museum..... erg indrukwekkend
De tweede dag was het tijd voor onze eerste excursie en moesten we voor het eerst deze vakantie vroeg uit de veren. We hadden een trip geboekt naar Cafayate, een wijnstadje. De tour bracht ons door de Andes en door een geweldige vallei/kloof, Quebrada de Conchas. Deze trip was ongeloofelijk mooi. De rotsformaties waren prachtig....in vele roodtinten. We maakten verschillende stops in de kloof zoals bij het Amfittheater, een prachtige diepe kloof waar de akoestiek geweldig is en bij een rots genaamd El Sapo, lijkt op een kikker.
In Cafayate hebben we 2 Bodega´s bezocht waar we lekker verschillende wijnen konden proeven.....mmmm....weer kaasje voor ons dus.

De volgende dag hadden we weer een nieuwe tour op het programma staan, maar nu door Quebrada de Humahuaca. Ook nu hebben we weer een mooie maar andere trip door enkele stukken van het immens grote andesgebergte gemaakt. De tour bracht ons naar Inca dorpjes in het hooggebergte. De eerste stop was in het dorpje Purmamarca. Een super leuk Inca dorpje waar we ook de bekende 7 kleuren berg konden bewonderen. Na Purmamarca zijn we doorgereden naar Humahuaca, een ander Inca dorpje op 3000 meter hoogte. Omdat we hier toch al wat hoger in de bergen zaten kregen we toch een beetje last van hoofdpijn en daar hebben de Argentijnen een geweldig middel voor namelijk Cocabladeren. Deze doen ze in hun wang en laat je daar een tijdje zitten en hoofdpijn weg.
In deze leuke dorpjes bij de locale bevolking hebben we het niet kunnen laten om wat souveniers te kopen: Lama trui, doeken, tassen ..... wederom een geweldige dag waarbij we rond 20:00 moe maar voldaan terug waren op onze verblijfplek.....deze keer zonder fles wijn direct het bed in gedoken.

De laatste dag zijn we om 16 uur weer vetrokken (met de bus) naar Mendoza. Mendoza is de echte wijnstreek van Argentinie. Nadat Franc nog even een bezoek aan de plaatselijke kapper heeft gebracht en we nog ergens een bakkie hebben gedronken zijn we richting Mendoza vertrokken.......

Tot de volgende keer vanuit Mendoza - x Franc en Marjo x

• 10 Augustus 2009 - 07:26

Vivianne:

Hi Marjo en Franc,

Wat een prachtige foto's!!!!
    Heerlijk om te lezen en ook heel handig... ik heb namelijk net 2 aanvragen voor Argentinie binnen gekregen! hahah

Hier is het vandaag lekker mistig en koel... maar gelukkig was het in het weekend heerlijk weer en konden we de BBQ weer eens op volle toeren laten fikken!

Groetjes uit Mistig Maastricht!

Vief

• 10 Augustus 2009 - 09:11

Ilse:

wow wat een mooie foto's!! En wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!
    Ben al benieuwd naar het volgend verhaal :-D

groetjes ils

• 10 Augustus 2009 - 10:43

Ser:

Hi F & M,

Prachtige foto's. Veel plezier bij de volgende stad/dorp.
    Gr,

Ser

• 10 Augustus 2009 - 20:40

Jos En Mariet:

Jongens,jongens,wat een mooie foto's.En weer zo anders.Het lijkt wel of er zo geen verzadigingspunt op
    kan treden,zo anders is elk
    reisverslag.We wachten dus weer in spanning op het volgende.
    Tot gauw,Pap en Mam

• 11 Augustus 2009 - 21:27

Margs:

ha lieverds! wow! wat is het daar prachtig! en wat zien jullie er weer (nog steeds!) übergelukkig uit! héérlijk! die zeven-kleuren-rots is heel gaaf en wat klinken die andere plaatsen toch ook mooi! wat een heerlijk avontuur! blijf genieten en blijf lachen! hopelijk krijgen we snel weer nieuwe avonturen te horen en meer foto's te zien! buen viaje dushi's mios! :-D

• 12 Augustus 2009 - 13:16

Jeroen:

Mooi mooi mooi! Enjoy!
    groeten Jeroen

• 12 Augustus 2009 - 13:52

Jan En Toos:

Wat weer een mooie omgeving en de dorpjes echt geweldig.
    Wordt 2010 Argentinie Vakantie voor ons ???
    Weer gezellige busreis.
    Tot volgens bericht