Argentinie vs. Brazilie - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van francenmarjo - WaarBenJij.nu Argentinie vs. Brazilie - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Argentinie vs. Brazilie

Door: Franc en Marjo

02 Augustus 2009 | Brazilië, Brasilia

Vrijdagavond zijn we vertrokken met de slaapbus naar Puerto Iguazu. De slaapbus was echt ideaal en relax en zo heeft de busreis van 18uur helemaal niets voorgesteld. We hebben lekker geslapen, kregen leuke films en hebben ook nog goed gegeten en gedronken.

Zaterdag aangekomen in Iguazu en nadat we onze tassen bij het hostel hadden neergezet werd het tijd om te gaan doen waarvoor we hier zijn en dat is natuurlijk de watervallen bezoeken. Iguazu staat hier bekend om. De watervallen liggen op de grens van Argentinie en Brazilie en je kunt ze ook in beide landen bezoeken. De watervallen liggen uitgespreid over een breedte van 2 km en liggen in een nationaal park met regenwoud. Het bekendste deel van de watervallen is de "Garganta do Diabo" (keel van de duivel), een grote halfronde waterval van 150 meter breed waarin het water 70 meter in de diepte stort. Recht over dit punt gaat bovendien de grens tussen Argentinië en Brazilië, waardoor het grootste deel van de watervallen in Argentijns gebied ligt. Het water stroomt echter weg van Argentinië, waardoor het meest complete uitzicht van de Braziliaanse kant te zien is.
Deze eerste dag was het tijd om de Argentijnse kant te bezoeken. Het wordt moeilijk om hier te beschrijven hoe prachtig het was. De watervallen zijn mega groot en het geluid van de watervallen is oorverdovend. We hebben een paar wandelingen gemaakt en zo konden we de verschillende watervallen bekijken. Soms stond je er bovenop en kon je de waterval van boven zien. Na een paar wandelingen werd het tijd om de stoute schoenen aan te trekken en hebben we een boottochtje geboekt. Deze tocht neemt je mee naar de watervallen en als klap op de vuurpijl wordt je ook nog {gesplasht) wat betekent dat ze half in de waterval varen waardoor je zeike en zeikenat wordt. Het was supergaaf en ook weer indrukwekkend. Ik hoop dat jullie aan onze foto´s kunnen zien wat we bedoelen.

Vandaag hebben we de Braziliaanse kant bezocht. Bij de douane een stempel van Brazilie ontvangen, altijd leuk voor in het paspoort. Na een busreis van ongeveer een half uur kwamen we aan in Brazilie.
Hier zie je dezelfde watervallen vanaf de andere kant en kun je ze soms nog beter zien. Je ziet ze van een afstand en je hebt meer een idee het groot het wel niet is en je kunt hier prachtige foto´s maken.

Morgenvroeg vertrekken we naar een andere plaatsje in het binnenland van Argentinie – Resistencia. Deze plek zullen we als een tussenstop zien om uiteindelijk door te reizen naar Salta. In Salta zullen we naar verwachting enkele dagen verblijven dus hierover later meer.....

Het is hier nu 7 uur in de avond geweest en we hebben trek in een steak met wijn dus moeten we het voor deze keer hier weer bij laten...

Inge en Jeroen: Super gefeliciteerd met jullie dochter Fenna. Tot snel!!

Franc en Marjo

• 03 Augustus 2009 - 00:24

Ser:

Hi F&M,

Mooie foto's!!! Zo te zien geen Arubaanse temparaturen meer toch?!
    Fijne reis toegewenst.
    Gr,

Ser

• 03 Augustus 2009 - 09:42

Vief:

Geweldig!!!
    Geweldig en nog eens geweldig!!!!!

Kan niet wachten op de volgende update uit Salta!

Hier ook alles prima... dit weekend in Antwerpen geweest... was ook leuk, geen watevallen, maar wel tropische dieren in de zoo! hahaha

Groetjes vief

• 03 Augustus 2009 - 16:30

MAMS:

fRANC EN mARJO

wAT EEN AVENTUUR IS DIT WEER.iN EEN WOORD PRACHTIG DIE WATERVALLEN WE KUNNEN WEL ZIEN DAT JULLIE KLETSNAT ZIJN.WE WACHTEN WEER OP HET VOLGENDE VERHAAL UIT SALTA

GROETJES KUS MAM EN PAP

• 03 Augustus 2009 - 17:35

Maurice En Corina:

Hallo lieve reizigers,

Geweldig die verhalen, ik zou best willen ruilen maar geniet samen met jullie.Ik weet van onze eigen reizen dat je iedereen wil laten meegenieten van wat je allemaal mee maakt en helemaal geweldig dat kan middels deze site. Wij zijn inmiddels alle twee weer op Aruba en gaan volle goede moed verder met het dagelijks leven. Vanavond heb ik een sollicitatie gesprek dus dat is spannend. Mijn moeder is stabiel en blijft vechten. Zodra ik nieuws heb schrijf ik jullie weer. Heel veel plezier en geniet want alle indrukken neemt niemand je meer af.

Corina en ook namens Maurice

• 03 Augustus 2009 - 19:31

Jos En Mariet:

Hoi Marjo en Franc,
    In een woord,geweldig die
    watervallen.Indrukwekkend
    hoe de wereld toch kan zijn met deze natuurwonderen.
    We wachten weer met spanning op jullie volgende reisverslag.
    Pap en Mam

• 04 Augustus 2009 - 11:02

Dirk En Paulien:

Hallo Franc en Marjo,

Erg leuk om jullie verhalen te volgen. Wij hebben net alles bijgelezen zijn net terug van vakantie in Zuid-Frankrijk. Was ook heerlijk, veel surfen, heerlijk weer en lekker eten.
    Nu zit de vakantie er voor ons beide weer op en mogen we weer hard aan de slag met werk en co-schappen. Genieten jullie er samen nog maar lekker van en dan alweer tot binnenkort in Nederland!
    Groetjes Dirk en Paulien

• 04 Augustus 2009 - 21:09

Bart & Marianne:

Hoi Franc en Marjo, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk. Heel veel plezier nog op jullie reis.

Groeten vanuit Colombia,

Bart & Marianne