Onze avonturen in Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van francenmarjo - WaarBenJij.nu Onze avonturen in Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Onze avonturen in Nederland

Door: Marjo & Franc

09 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste mensen,

Donderdag 31 mei 2007, na een goed ontbijt moet het huis gepoetst worden want vanavond vertrekken we naar Nederland voor 2 weekjes vakantie. We hebben er zin in en vol goede moed beginnen we aan de grote schoonmaak, want het huisje moet wel schoon zijn als we weer terugkomen en we nog een lekker weekend hebben alvorens we weer met werken starten. Na 15 minuten is het in huis al niet meer te houden, de thermometer buiten staat op 40 graden…. het Caribische klimaat op Aruba dus we moeten niet zeuren. ’s Middags om 16.00 gaan we even naar het vliegveld (10 minuten rijden) om in te checken en de koffers af te geven dit kan namelijk al zes uur voor vertrek. Dit laatste is na een half uurtje geregeld en daarna snel nog even naar de supermarkt want Marjo wil drop en wat tijdschriften kopen.

Het huisje blinkt, het is 20.00 uur en daar horen we een auto stoppen. We worden door een collega van Franc naar het vliegveld gebracht. Eenmaal op het vliegveld gekomen gaan we door de douane, kijken we nog even naar wat winkeltjes en gaan dan naar de gate. Om 21:20 is het dan zover en vertrekken we met de KLM naar NL. De vlucht verloopt goed en de piloot verblijdt ons door te zeggen dat we maar acht uur en twintig minuten hoeven te vliegen. Eerder op Schiphol dus, als dat maar goed gaat met het ophalen door het thuisfront denken we nog maar zonder ons hier echt druk over te maken duiken we de nacht in boven de Oceaan.

Vrijdag landen we om 12 uur in de middag op Schiphol en staat een heel welkomstcomité met ballonnen en snoep (nog bedankt daarvoor Fam. Fleuren) ons op te wachten. Na wat geknuffel hier en daar vertrekken we na een echt bakkie Hollandse koffie naar Limburg.
Franc vertrekt met familie Teeuwen in de auto naar Horst met een omweg via een plaatsje in Brabant waar Suus moet worden afgezet. Marjo vertrekt met familie Smulders en Toos ("ietsje veiliger bij Jos in de auto”) direct naar de plaats van bestemming. Helaas worden we meteen weer met het Nederlandse verkeer geconfronteerd en staan we gelijk in de file….. file file en nog eens file de gehele terugweg. Dit hadden we nou net niet gemist, maar helaas niets aan te doen. Uiteindelijk komt Marjo met auto om 17 uur aan en Franc met auto anderhalf uur later. Franc had niet alleen file gehad, maar ook nog een ongelukje met de auto. Een motorrijder reed tegen de auto aan wat weer een pech. Gelukkig viel het allemaal wel mee, maar de motorrijder had toch wel wat bloed laten zien. Dit viel natuurlijk echter niet mee met de twee helden Franc en Jan van de familie Teeuwen die bij één druppel bloed al bijna onwel worden……

Zaterdagavond lekker weer eens ouderwets op stap naar Tinus de stamkroeg in Helden. Hier hebben we gezellig op het terras gezeten (jaja, ook in NL is dit mogelijk) en zijn daarna Palladio in gedoken. Na flink de beest uitgehangen te hebben kregen we toch wel honger en zijn we nog even naar Leny gegaan waar we eindelijk onze eerste echte Nederlandse frites kregen en natuurlijk een overheerlijk broodje Leny voor Marjo, want die dingen worden wel gemist op Aruba.

Zondag was het ‘ouderdag’. We gingen gezellig wandelen met de pappies en mammies en natuurlijk terrassen. We zijn met de auto naar Arcen gegaan waar we een flink stuk gewandeld hebben en natuurlijk regelmatig een terrasje hebben gepakt. ’s Avonds nog allemaal een lekkere pannenkoek gegeten en heel toevallig stond er een Arubaanse pannenkoek op de kaart, maar daar wilde we ons niet aan wagen want een pannenkoek blijft voor ons toch iets van NL.

Maandag was de eerste dag dat we lekker hebben uitgeslapen want daar waren we zeker aan toe. In de middag lekker lunchen in Horst city. Dinsdag was de eerste shopdag. Marjo ging met mam naar Eindhoven en Franc ging met mam naar Panningen (alleen maar terrassen natuurlijk). Marjo heeft de stad flink leeg gekocht, maar dit was ook hard nodig. Op Aruba kun je namelijk niet echt shoppen. Hier zijn een paar winkels met Europese kleding waar ze in december echte winterkleding hebben hangen. Niets voor ons dus. ’s Avonds hebben we met Kim, Steven, Suus en Ruud lekker gegeten bij de Galerij in Panningen…. Het asperges menu smaakte zeer goed en natuurlijk een echt Limburgs gerecht dat we op Aruba eigenlijk niet kennen.

Woensdag gingen we naar de Efteling met Ruud en Suus. Met onze zomerse kleding aan gingen we op pad, omdat een goede fee uit Helden had ingefluisterd dat het heel warm zou worden. Helaas was het bijna de hele dag heel koud en hebben we ons na een paar uur toch wat anders aangetrokken. Maar dit alles mocht de pret niet drukken. Het was lekker niet druk in de Efteling waardoor we vrijwel nergens langer dan een kwartiertje moesten wachten, soms nog korter. Helaas was de nieuwe attractie, de Vliegende Hollander buiten werking vanwege een technische storing, dus moeten we bij ons volgende bezoek aan NL weer een keer naar de Efteling wat we helemaal niet erg vinden natuurlijk.

Na een leuke dag in de Efteling zijn we donderdag samen gaan shoppen in Nijmegen waarna we een lekker hapje (wederom buiten op het terras) hebben gegeten met Tom en Nienke in Nijmegen….lekker en gezellig!

Vrijdag was de dag dat we welkom waren in Resort Schattefor & Stoffels in Meijel. We hadden daar een all inclusive BBQ. We hebben uiteindelijk tot 4 uur in de ochtend lekker buiten gezeten en zeer lekker gegeten. De BBQ was door Stan aangepast op de Arubaanse gasten want hij had lekker vis geregeld... die hij overigens niet zelf had gevangen.

Zaterdag was het weer ouderwets gezellig in Blerick waar we ook weer een super leuke avond hebben gehad met Jeroen, Inge en Marga. Weer lekker gegeten en gedronken en het was weer vier uur in de ochtend voordat we ons bedje zagen. Na vrijdagavond een beetje te hebben geproefd van het spel wie-ben-ik hebben we dit in Blerick dus tot laat voortgezet. Het spel speel je door een naam van een bekende persoon op een vloeitje (van de shag) te schrijven en deze bij de ander op het voorhoofd te plakken waarna deze de persoon door het stellen van vragen moet raden …….Jullie begrijpen dat ook hier het hebben gedronken van een biertje of wijntje zeker een rol heeft gespeeld aangezien het spel een hoog niveau kent. De volgende dag moesten we weer vroeg op….voor weer een nieuwe dag…..

De ouders van ons vonden dat we vanwege ons drukke programma maar weinig thuis waren. De zondag hebben we onze wegen gescheiden om dit een beetje goed te maken en is Marjo met de ouders een lekker ijs gaan eten en is Franc met de familie Teeuwen gaan golfen in Grashoek. De verwachtingen waren hoog omdat Suus en Ruud tegenwoordig gediplomeerd golfers zijn maar uiteindelijk vielen de prestaties van iedereen een beetje tegen…..en werd de late avond van de dag ervoor als een algemeen excuus aangedragen!
Op de zondagavond hebben we met de familie Smulders heerlijk gegeten in Baarlo waar we zijn gaan wokken ….. het was overheerlijk en een leuke afsluiting van een goed weekend!

Maandag was het dan zover….lekker genieten van een sauna arrangement in Putten. Van Marjo had Franc dit cadeau gekregen voor zijn verjaardag. We waren na onze drukke planning van de afgelopen dagen wel effe toe aan een uitje samen. In de sauna hebben we lekker genoten en ’s avonds hadden we een overnachting in een leuk pensionnetje in Putten. Na een goed ontbijt zijn we dinsdag weer teruggereden naar het Limburgse land. ’s Avonds hebben we met de vrienden uit Horst lekker een dik ijs gegeten bij een ijssalon waarna we onder het genot van een wijntje en biertje hebben geborreld bij Liesbeth in Horst. Al met al weer een leuk en gezellig dagje.

Het einde van de vakantie kwam nu erg snel dichterbij. We hebben deze woensdag een lekker dagje rond gehangen in Panningen city. Een ander leuk ding van de woensdag was het samen frietjes eten bij Oma Smulders in Meterik. Het was heel gezellig en oma had heel goed voor ons gezorgd. We moesten zelf EURO 100 meenemen naar de frietzaak, omdat oma zeker wilde zijn dat haar kleinkinderen voldoende konden eten. Na de frietjes kregen we nog lekker ijs en was ons buikje weer rond….

De laatste dag hebben we niets speciaals meer gedaan behalve onze koffers gepakt. Vrijdag was het weer een beetje emotioneel om afscheid te nemen maar we zijn weer met een goed gevoel terug gegaan naar Aruba. De twee weken in Nederland waren super leuk. We willen iedereen bedankten voor al het leuke; alle etentjes, ijsjes, drankjes en andere gezellige dingen die we hebben gedaan. Ouders, familie, oma, vrienden en andere allemaal bedankt! Voor sommige tot (snel) op Aruba en voor andere tot de volgende keer!

Het laatste nieuws vanuit Aruba:

• Marjo heeft een nieuwe baan en werkt sinds donderdag 21 juni in een hotel genaamd Bucuti resort waar ze het prima naar haar zin heeft. Zie www.bucuti.com. Marjo was niet direct op zoek naar iets anders maar hield wel een oogje op de vacatures. Bij de watersport had Marjo het goed naar haar zin, maar kon niet echt verder groeien. Voordat we naar NL gingen had Marjo al een gesprek gehad, maar had hier niet echt meer iets op gehoord. De dag van vertrek naar Nederland vertelde het bedrijf nog steeds geïnteresseerd te zijn en vroegen of Marjo op gesprek wilde komen na de vakantie om concrete dingen te bespreken. Halverwege de week na terugkomst van vakantie is Marjo begonnen aan deze nieuwe uitdaging.
• Marjo en Franc worden oom en tante van Suzanne Teeuwen die in verwachting is en hier zijn we natuurlijk erg blij en trots mee.
• Na een jaar een auto te hebben gehad zeer recent de tweede aangeschaft. Marjo en Franc zijn nu de trotse eigenaars van een mooie Pontiac Sunfire Cabrio. Lekker rijden met het dak open…….zo moet het toch! We hebben nog geen foto’s met een open kap bijgevoegd maar die zullen spoedig volgen!

Aankomende bezoekjes en nieuwe boekingen in hotel Teeuwen-Smulders:
• In augustus komen Kim en Steven gezellig voor 3 weekjes naar Aruba. Ze blijven 2 weken bij ons en willen zelf nog een weekje vakantie boeken hier in de regio
• In Oktober komen Guus en Lizette.

Nieuwe boekingen:
• Van 11 tot en met 25 november 2007 komen Tom en Nienke ons bezoeken.
• Van 4 maart tot en met 25 maart 2008 komen Toos en Jan ons bezoeken. Zij zullen 2 weken bij ons blijven en 1 week een cruise gaan maken.

Vervallen boekingen
• Na de leuke mededeling van de zwangerschap van Suus hebben Suus en Ruud hun boekingen om met Kerst en Oud&Nieuw ons een bezoek te brengen moeten annuleren. Voor degene die nog interesse hebben in een kerst in de Cariben laat het ons weten…..

• 10 Juli 2007 - 07:36

Inge:

Hallo lekkere schatjes.....

Wij missen jullie nu alweer....Wat leuk om allemaal jullie verhalen weer te lezen... Het gaat jullie heerlijk daar...Wij hebben een reisje geboekt naar kreta....heerlijk 5 augustus en dan 11 dagen heerlijk xxxxxx

Love you...

Groetjes Inge

• 10 Juli 2007 - 12:28

Tony En Thijs:

Hoi Marjo en Franc.Leuk om te lezen dat jullie het zo goed hebben gehad toen jullie weer in nederland waren.We hopen daarom dat we een volgende keer als jullie weer hier zijn thuis zijn en jullie even kunnen zien en spreken.We wensen jullie heel veel plezier met de cabrio en tot horens maar weer.

• 10 Juli 2007 - 14:48

Fam.Janssen:

Hoi Franc en Marjo,

Eindelijk heeft oom Bert je site gevonden met behulp van tante Toos en mij (Ingrid). We hebben nog steeds kermis met wat regen en hagelbuien en natuurlijk wat zonneschijn.
    De groetjes uit Kepel.

Oom Bert tante Mien en de rest.

• 10 Juli 2007 - 17:36

Vief:

Hoi Marjo en Franc!

Heerlijk en herkenbaar om jullie verhalen te lezen.. lekker druk programma als je op vakantie in NL bent! hahaha
    Ons avontuur in Kameroen zit er helaas alweer op. Sinds 10 juni zijn we weer terug... voorgoed..
    Wel gaan we 13 augustus een weekje op en neer naar Kameroen om de container met tweedehands speelgoed voor de weeskids uit te laden!

Ik ben nu Travel Counsellor (dat wil zeggen dat ik nu mijn eigen reisburo heb!) en het bevalt me prima!
    Laurent is zoekende, maar dat zal niet meer lang duren!

Dikke kus!

Vief!

• 10 Juli 2007 - 19:28

Margs:

hai dushis!
    wat leuk om te lezen dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad! zo fijn dat ik jullie ook nog heb kunnen zien en het was inderdaad een enerverend avondje in blerick! want wie was ik ook weer?! 8)
    het blijft druk, vakantie in eigen land. hopelijk hebben jullie af en toe tijd om de lonely basterd door te nemen en kunnen jullie binnenkort 'echt' op vakantie naar het mooie zuid-amerika!
    hou ons op de hoogte!
    gave auto trouwens! stond die zomaar voor de deur toen jullie thuis kwamen?! ;-)
    succes met alles daar en blijf genieten. ik mis jullie, maar dat is niks nieuws...
    dikke zoenen uit utrèg! xxx

• 11 Juli 2007 - 15:43

Lizet:

wat leuk dat jullie oom en tante worden!!
    Proficiat susan!!
    Ik weet uit ervaring, tante zijn is zo ontzettend leuk!!
    Ik kijk er echt naar uit om alles daar te komen bewonderen.
    Ik heb nu ook 4 weken vakantie maar het weer hier is om te huilen! Maar het schijnt dit weekend beter te worden.
    Guus heeft maar 2 misschien 3 weken dus ik moet me nog een tijd alleen amuseren...we hebben geen vakantie geboekt voor de zomer dus ik ben nu al toe aan de vakantie in oktober!
    Tot dan!!
    heel veel liefs lizet en guus

• 14 Juli 2007 - 10:06

Suus Coppers:

He jullie daar in aruba. Wij hebben ook genoten van jullie in nederland. We gaan jullie erg missen want we komen pas in 2009 denk ik met de kleine. Leuk dat jullie weer een uitgebreid verhaal erop hebben gezet. En die auto is echt om gaaf. Na een heerlijke vakantie in rome zijn we weer thuis waar het goed weer is. Tijd voor een bbq bij de coppertjes. Ik zie jullie morgen weer. Leuk dat marjo er bij is.kus suus

• 20 Juli 2007 - 17:51

Arubawatersport:

He Marjo..
    Kwam weer eens toevallig op jullie site terecht...
    Ahh gave auto heb je gekocht!!
    Ik beloof ga nu echt bellen. heb je het naar je zin bij Bucuti?
    groetjes judith

• 22 Juli 2007 - 18:56

Familie Fleuren:

Hey Franc en Marjo,

Hartelijk gefeliciteerd met jullie aankomend oom en tante schap. Erg leuk.
    We hopen dat jullie genoten hebben van jullie vakantie en hopen dat de snoep heerlijk was.

Groetjes Familie Fleuren

• 23 Augustus 2007 - 23:24

Kim En Steven:

Hey mensen!!!

Voor de mensen die nog niet hier zijn geweest, ik zou hetticket maar gaan boeken. Heerlijkis het hier!!!
    liefs

• 27 Augustus 2007 - 21:48

Leon En Carla:

Hoi Hoi vanuit Horst ,Limburg .
    Wij hebben dit adres van Silvia Eulenpesch.
    Wij vertrekken op 27-12 naar Aruba ( amsterdam Manor Beach)tot 11 januari.
    En Gaan daar onze Wedding doen.
    Nog Leuke Tips !!!!

Groetjes Leon en Carla ( romy,donna en wessel)