De laatste gasten in Resort Teeuwen/smulders - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu De laatste gasten in Resort Teeuwen/smulders - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

De laatste gasten in Resort Teeuwen/smulders

Door: Marjo & Franc

24 April 2007 | Aruba, San Barbola

Na ons laatste bezoek is resort Teeuwen/ Smulders twee dagen gesloten geweest waarna de deuren weer geopend werden om onze lieve schat Marga Hermans te mogen ontvangen. Marga heeft ons een weekje bezocht waarna ze haar reis heeft voortgezet naar Bonaire waar ze haar zus heeft bezocht die daar al een aantal jaren woont.

Met Marga hebben we (het wordt eentonig) weer een mooie week beleefd. De dames Marjo en Marga hebben een van de eerste dagen Mainstreet van Oranjestad onveilig gemaakt waar ze goed geshopt hebben!!!
De week met Marga bestond verder wederom uit de bijna traditioneel wordende zaterdagavond BBQ. Het is altijd super gezellig om met de bezoekers te BBQ-en en weer oude verhalen op te halen. Ook Marga kon niet om het spellen heen tijdens haar bezoek en mag zich nu dus ook een erkend Koehandel speelster noemen.

Marga heeft tijdens haar vakantie lekker geluierd op het strand, dingen bezocht als ook een mooie paardrijdtocht gemaakt bij de woeste en dorre Noordkant van het eiland. Franc heeft (na zes jaar) samen met Marga een mooie duik gemaakt naar een wrak dat voor de kust lag. Voor Franc was het weer even wennen en spannend als ook voor Marga omdat ze nog nooit een wrakduik had gemaakt.
Na een lekker weekje samen was er ook nu weer een moment om afscheid te nemen! Marga: de week was hopi bon en je bent een echte dushi! Bedankt voor alle gezelligheid!

Het afscheid nemen is makkelijker als je weet dat de volgende gasten alweer staan de popelen om te komen. Jeroen en Jenny zijn twee weken bij ons geweest! Omdat we al bijna een jaar op Aruba wonen zijn we al een beetje “ver-Arubiaanst”, omdat we net te laat op de luchthaven waren. Onze gasten waren al geland terwijl wij nog onze BBQ-kilo’s van de laatste weken aan het wegsporten waren op de tennisbaan. Uiteindelijk waren we dus 15 minuutjes te laat en had Jeroen al een noodkreet met de telefoon geuit, omdat hij niet meer zeker was of hij wel op het goede eiland was uitgestapt! Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we ook met Jeroen en Jenny de eerste avond een lekker wijntje en cocktailtje gedronken. Omdat Franc net jarig was geweest mocht hij ook nog wat kaarten en cadeaus uitpakken. Iedereen nog bedankt voor de felicitaties en cadeaus.

Het bezoek van Jenny en Jeroen was speciaal te noemen, omdat Jeroen jarig was op Aruba en het vrijwel zeker was dat ze oom en peettante zouden gaan worden omdat de zus van Jeroen een baby zou krijgen. De verjaardag van Jeroen en ook de geboorte van de baby hebben we hier gevierd. De verjaardag hebben we met een echte taart en kaarsjes gevierd zoals het hoort!

Franc had met Pasen een paar dagen vrij waardoor hij veel met Jeroen en Jenny heeft kunnen ondernemen. Zo hebben ze(alweer traditioneel) met een grote zeilboot een snorkeltrip gemaakt terwijl Marjo lekker aan het werk was. Ja, verschil moet er zijn hé. Verder hebben ze nog op het strand gelegen van waaruit Jeroen en Franc zelf op snorkelonderzoek uitgingen. Toen ze uiteindelijk boven water kwamen hadden ze een voortreffelijk uitzicht op een paar mooie dames met mooie…………Oeps verdwaald!

Natuurlijk gingen we ’s avonds gezellig samen uiteten of hadden we de traditionele zaterdagavond BBQ met Franc als chefkok in zijn eveneens traditionele Hawaï shirt. En na de bbq vaak nog even spellen. Tijdens het kolonisten en koehandel ging het er soms erg fanatiek aan toe waarbij de tegenstanders elkaar het bloed onder de nagels vandaan haalden. Verder hebben de gasten een goede mix gehad van zon, zee en strand. Tijdens een van de eerste stranddagen waren ze zelfs getuigen van een natuurwonder waarbij de regenboog een ronde cirkel in de lucht was….moeilijk zoeken naar het eind van de regenboog waar een schat ligt!!

Natuurlijk waren Jeroen en Jenny ook getuigen bij het bewonderen van onze surftalenten en tenniskwaliteiten. Jeroen heeft twee keer met Franc deelgenomen aan zijn wekelijkse tennisles. Na de les hebben de heren de Arubaanse variant van de Wimbledon finale gespeeld. Franc was zeer verrast van de tegenstand maar ging er uiteindelijk wel met de winst vandoor….gelukkig!

In het laatste weekend hebben we met z’n allen in een Jeep Wrangler het eiland verkend, want er zijn nog altijd plaatsen die ook wij nog niet gezien hebben. Het was weer een leuke dag waarbij we letterlijk en figuurlijk getuigen waren van meerdere hoogtepunten! Hiervan hebben we geen foto’s toegevoegd vanwege onze minderjarige lezers.

Jeroen en Jenny hebben een lekkere vakantie gehad en waren leuke gasten om in huis te hebben!

Na het ontvangen van al die gasten die hier lekker vakantie komen vieren hebben wij ook enorm veel zin om lekker op vakantie te gaan. Zoals de meeste van jullie wel weten gaan we over een paar weekjes terug naar Nederland voor een vakantie. Op 1 juni landen we in Nederland voor een vakantie van twee weken. De meeste van jullie zullen we gedurende die weken wel gaan zien dus zeggen we maar tot snel……

Groetjes Franc & Marjo

• 24 April 2007 - 12:32

H. Klein:

Wazaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

• 24 April 2007 - 12:35

Lizet:

het ziet er weer erg gezellig uit....we moeten nog ff wachten....tot in juni!!

• 24 April 2007 - 14:39

Jeroen En Jenny:

Hallo Luitjes,

Nou nou, het was een leuke terug reis! Zoals jullie al wisten hadden we een tussenstop op curacao. Het vliegtuig werd steeds voller en de plaats naast ons was nog steeds leeg! Wij denken oh lekker breed zitten! NEE dus komt er een King Kong (neger) het vliegtuig ingestapt en wat denk je? Hij ging natuurkijk naast Jeroen zitten! Het duurde een half uur dat Dhr. King (oftewel gepropt)in zijn stoel zat. Na een half uur vliegen moest ik (Jenny) na het toilet(erg genoeg) want het duurde een half uur en na hevige turbulentie voordat Dhr King weer op zijn benen stond! De rest van de reis hebben we ons maar koest gehouden! Eenmaal terug in Holland was alles weer ff wennen. We zijn naar Levi gaan kijken. We sturen nog wel wat foto's!

We zien jullie 8 juni weer!

Bedankt voor de mooie twee weken!!!

• 24 April 2007 - 16:22

Plien:

Wederom geweldige verhalen, alleen n beetje jammer dat ik steeds meer zin heb om die kant op te komen. Maar helaas laat mijn bankrekening dit niet meer toe, na mijn reisje van Zuid-Afrika. Ben nu dan ook hard aan t werk (ziekenhuis Nijmegen) om weer wat geld te verdienen zodat er weer wat opgemaakt kan worden. In juni start ik met mijn co-schappen. Maar ik neem aan dat ik jullie daar net voor nog wel ga zien! Nu is t voor jullie aftellen, wanneer jullie vakantie begint! Sow...is even goed echt snel gegaan toch?
    Ook hebben we een fysiotherapeut erbij in de familie! Dirk heeft nu nl 1 maandje zijn diploma en is nu hard op zoek naar werk. Verder gaat hier alles prima!
    Tot snel...Liefs Dirk en Paulien

• 24 April 2007 - 20:07

Jeroen En Inge:

Hallo Schatjes,

De foto s zijn wederom geweldig....wij kunnen niet wachten....Franc nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag....helemaal vergeten te bellen dat halen we deze week in...dan maken we je weer opnieuw jarig....Hele dikke vette kussen van ons..xxxxxx Jeroen en Inge

• 24 April 2007 - 20:46

Mams:

Wat weer toffe foto's van jullie.En wat een leuk verslag.Het ziet er weer goed uit in Aruba.Maar we moeten nog een tijd wachten voor dat we weer aan de beurt zijn er zijn nog wat gasten voor ons.
    Maar zo blijven we ook op de hoogte.Nog even en dan zijn jullie weer even voor ons.
    Groetjes mams en paps teeuwen

• 25 April 2007 - 21:30

Margs:

JESUS! wie is dat doorweekte mensch op die makke pony?!! 8)
    leuk om dit zo terug te lezen en de foto's te zien. ik vond het een heerlijke week en kijk nog wekelijks naar de foto's (omdat ik ze aan IEDEREEN láát zien!). Franc, die Pedernalis stelt achteraf gezien niks voor. blijkbaar moet je naar de Antilla. ik heb op Bonaire de Hilma Hooker gedoken, scheet zeven kleuren, maar toen ik er eenmaal was vond ik 't té gék! veeeeeeel gaver dan die stukjes roest van de Pedernalis. ; )
    check de Antilla, die moet echt hopi bon zijn! en vertel me er alles over!
    ik kijk uit naar juni, nog 5 weken ofzo?!
    werkse beiden en hopelijk toch nog een leuk bericht hier voordat jullie weer naar 't schoone Nederland komen.
    love you mucho en zorg goed voor elkaar!
    dikke zoenen uit Utrèg!
    xx Margs :-)

• 26 April 2007 - 09:13

Familie Fleuren:

Hey,

Wat weer een avontuur hebben jullie beleefd. Het wordt tijd dat ik( Loes) geld ga sparen om jullie op te komen zoeken( ik nodig mezelf uit, hihihi)
    Ik ben echt jaloers.

We hopen jullie in jullie vakantie te kunnen zien. Veel plezier in ieder geval.

Groetjes Familie Fleuren

• 03 Mei 2007 - 11:04

Ome Thijs En Tante T:

Hoi Marjo en FRANC WAT EEN LEUKE BERICHTJES KOMEN er van jullie en wat krijgen jullie veel bezoek daar op paradise eiland.Hardstikke leuk.heel veel groetjes uit Ysselsteyn en misschien zien we jullie nog als jullie in Nederland zijn.

Gr.thijs en Tony.

• 04 Mei 2007 - 13:14

Vivianne :

Hi Marjo en Franc!
    Weer een leuk verhaal!!
    O trouwens, het natuurwonder zien wij hier ook vaker in Kameroen.. het geeft een verandering van weer aan...
    Mooie foto hebben jullie ervan kunnen maken!

Dikke knuffels uit Kameroen!

• 04 Mei 2007 - 13:37

Elke En Maarten:

Heeee dushiiiiss
    Sorry dat ik nu pas wat van me laat horen. Heb pas sinds 2 weken internet op mn kamertje in Arnhem. En nieuwe baan! Bij de wielewaal! Kwam allemaal toevallig uit en ik kan er tot eind aug blijven. Maare hoest daar voor de rest? Nog steeds supermooi? Nog leuke mensen ontmoet? Hoe gaat het met de banen, tennis en bbq's? Komen jullie Mignon ook nog eens tegen? Ik stuur snel een lange mail. heb veel te vertellen!(kan je hier ook wel uit halen haha)
    Veel plezier daar! dikke smakkerd van ons!
    elke en maarten

• 18 Mei 2007 - 10:45

Carolien:

Zo het aftellen is begonnen!! Nog eventjes en jullie komen weer (tijdelijk) terug naar Ollanda! Hebben jullie d'r al zin in? Vast wel. Tot 1 juni.
    X

• 20 Mei 2007 - 10:40

Karthuizerstraat:

hoi Franc en Marjo

Alweer een week voorbij .Nu aftellen
    Tot vanavond op de webcam.

groetjes van ons allemaal
    uit de karthuizerstaat

• 31 Mei 2007 - 13:03

Brigitte Tusveld:

Heej wat leuk zeg...kom ik hier nu toch mijn oude buurjongen(tje) tegen van de karthuizerstraat. En woont ie nu toch ineens in Aruba met zijn vriendin samen. En als ik het goed begrepen heb al en jaar. Wat een avontuur zeg. Geweldig.
    Blijf jullie nu zeker volgen via de site. Doe je pap en mam en je lieve zussen heel veel groetjes en het ga jullie goed daaro.

Heel veel groetjes Brigitte Tusveld
    oftewel voor Franc beter bekend als Brigitte Arntz

• 31 Mei 2007 - 17:42

Jeroen En Jenny:

Nog een nachtje slapen en dan komen ze naar Olanda!!!

Tot snel!

• 03 Juni 2007 - 21:10

Nienke:

Effe zodat iedereen het weet: van 11 tot en met 25 november is Casa FrancoMarjo geboekt door ons... WE HEBBEN GEBOEKT!

Tot donderdag en vrijdag! x Nienke

• 21 Juni 2007 - 17:04

Hoi Franc en Marjo
    Alweeer een beetje gewend ,in het warme Aruba? Wij vonden het kei gaaf met jullie.Marjo proficiat met je nieuwe baan.De rest schrijf ik vanavond op de mail
    Doei de groetjes van paps en mams

• 06 Juli 2007 - 17:05

Kimmel:

Hey Franc en Marjo

Waar blijft het nieuwe verhaal of wachten jullie op onze avontuurlijke foto's ;).
    Tot over een maandje. Wij hebben er echt zin in!!

liefs kim en steven

• 16 Augustus 2007 - 21:15

hallo franc en marjo

heb jullie net een mail gestuurd en daarna jullie foto"s nog eens goed bekeken. Wat is het toch mooi op aruba maarja we moeten nog wachten tot het volgend jaar. Dus we zjn wel een beetje jaloers op Kim en Steven .

Groetjes mam

• 09 Januari 2008 - 16:19

Joep, Jans En Siem:

Ha,
    Een beetje laat maar natuurlijk willen we jullie ook alle goeds, veel zon, veel lol en plezier, geluk en al wat er te wensen valt wensen voor het nieuwe jaar!.
    Groetjes van Joep, jans en Siem