De gasten Kim en Steven - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu De gasten Kim en Steven - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

De gasten Kim en Steven

Door: Kim en Steven

28 Augustus 2007 | Aruba, San Barbola

Volgens goed gebruik hebben Franc en Marjo ook ons een tijdje naar de ‘car-rental’ bedrijven laten kijken toen wij aankwamen op Aruba. Zoals jullie wellicht merken aan de eerste zin wordt dit verhaaltje niet door Franc en Marjo over de gasten getypt, maar dat ‘schijnt nu te gebeuren door de gasten zelf’… wees dus gewaarschuwd.
Onze trip naar Aruba begon op 6 augustus en we gaan richting Nederland op de 27ste. 3 lekkere weken in het vooruitschiet. In de eerste week acclimatiseren hebben wij diverse malen ‘luien honden’ en ‘luie varkens’ naar onze hoofden geslingerd gekregen. Om dit totaal onterechte commentaar te ontvluchten hebben wij bij de plaatselijke travelagency een vakantietrip geboekt naar Quito. Hoewel het boeken van een vakantie op Aruba al een belevenis op zich is, raad ik jullie aan om het ook te doen. Quito is gelegen in centraal-noord Ecuador en is een absolute aanrader voor andere vakantiegangers (die tevens het commentaar van dit duo willen ontwijken;)). Na ongeveer 6 uur op de doodsaaie luchthaven van Aruba te hebben vertoefd, vertrok onze 2,5 uur durende vlucht met 2 piloten, 6 man personeel en 3 reizigers, waaronder wij twee. Aangezien wij eruit zagen alsof we geen terroristische aanslagen wilden plegen, mochten we van de piloten in de cockpit zitten en even het vliegtuig besturen. Toch aardig!

In Quito zaten we in een bijna zou goed hotel als aan de San Barbola 285. We hadden daar een privé gids, privé chauffeur en we hebben daar (korte opsomming) een citytour gemaakt, we zijn naar de evenaar geweest, naar een oud-indianendorp (Otavalo) (waar ze allemaal typische Ecuadoriaanse spullen verkochten), naar een plaats vol vulkanen (Banos) –zowel actief als passief- en we hebben een forse wandeling gemaakt op 4200 meter hoogte (Teleferico). Om jullie niet verder te vervelen over Quito, zijn we voorspoedig weer naar Aruba gevlogen, waar we maar gelijk een taxi hebben genomen, (we hadden geen zin om ‘een tijdje naar car-rental bedrijven te kijken’). We hadden nog 10 dagen op Aruba. Deze zijn gevuld met een duikcursus voor ‘open water’, kajakken, luxe lunchen en uiteten bij Flying Fishbone en de Japanner!, we hebben een auto gehuurd waarmee we grotendeels het eiland hebben kunnen bekijken (de jeeps waren allemaal verhuurd), we hebben de hooiberg nog beklommen en daar van het uitzicht genoten en we hebben nog een paar daagjes gechilld… waarna we weer te horen kregen dat we luie honden zijn. Onze laatste vakantiedag wilden we nog even lekker relaxen op het strand, alleen is die dag door de hevige regenbuien in het water gevallen. De dag hebben we nog wel bijzonder goed afgesloten met een overheerlijke maaltijd bij Que pasa? En daarna hebben we ons geluk nog mogen beproeven in het casino….Om nog een kleine indicatie te geven…. Na deze vele activiteiten en ook nog het zelf moeten typen van onze eigen ervaringen, lijkt het ons duidelijk hoe de vork in de steel zit en wie de luie honden zijn….

Gegroet en bedankt voor het lezen.

Kim en Steven

P.S. Wij willen Franc & Marjo bijzonder bedanken voor het feit dat we hier zo goed en aardig zijn ontvangen, ‘just like home’ alleen dan beter.

Wat hebben wij hier nog aan toe te voegen??: Niet veel.
Wij vonden het ook heel gezellig en gaan nu gewoon weer door met het normale leven hier. Franc vertrekt morgen voor een paar daagjes naar Curacao voor een cursus en ook Marjo gaat gewoon weer naar het werk. Het weekend van 8-9 september gaan we op vakantie in eigen land. Hier binnenkort een update over.

Verder is er ook nog een nieuwe boeking binnen gekomen;
Ri-jan en Rob komen ons bezoeken van 23 mei 2008 t/m 6 juni 2008.

Verder willen we Guus en Lizet feliciteren. Ze hebben ons laten weten dat ze volgend jaar gaan trouwen en dat we dan in September een groot feest hebben in Nederland. SUPER!!!!!!!

Groetjes van Franc en Marjo

• 28 Augustus 2007 - 06:28

Sandra:

Heej marjo en Franc! Hoe is het daar? Het blijft er goed uitzien! Ik ben ook weer, na 7 mnd, goed en gezond terug op nederlandse "bojem". Wat ik me afvroeg, is of jullie nog een trip naar Ecuador gaan maken? Mail me even, dan laat ik jullie de plaatsen weten die je volgens mij echt niet mag missen in het bijzondere Ecuador! Het reizen kost geen drol en je bent binnen 8-10 uur van het noorden naar het zuiden, stelt ook niks voor!
    Geniet verder van jullie leventje daar in het mooie aruba. Leuk dat het bezoek allemaal jullie kant op komt...Ri-jan en Rob komen eraan...Vele groetjes vanuit Enschede!

• 28 Augustus 2007 - 09:22

Plien:

Hey, zo te horen hebben Kim en Steven het goed gehad bij jullie daar! Leuk man. Hier gaat ook alles prima. Ben nu druk bezig met mijn co-schappen. Ben momenteel in het Radboud in Nijmegen aan het werk, erg leuk allemaal al maak je wel af en toe erg lange dagen (15 uur aan een stuk!!!). Wel tof om eindelijk eens echt patientencontact te hebben. Verder gaat het ook prima op mijn nieuwe kamer, ik voel me helemaal op mijn gemak en woon er erg graag!
    Ook de weekenden zijn vanaf nu weer druk gevuld, want het handballen is weer begonnen. Nu zaterdag speelt bevo tegen Kosovo de Europa-cup, erg spannend allemaal! Zo te horen gaat t met jullie ook allemaal heel goed...mooi zo, genieten jullie maar lekker van jullie vakantie en dan wacht ik weer tot ik n nieuw verhaaltje van jullie kan lezen.
    Liefs Plien + Dirk

• 28 Augustus 2007 - 17:59

Margs:

joepieeeee!!! nieuws uit aruba!!
    wat fijn om weer iets van jullie te horen, het was een tijdje stil (ook van mijn kant... maar ja, ik woon niet op een tropisch eiland en krijg al helemaal niet iedere maand drie weken bezoek...!) maar hopelijk was dat stilte voor de storm! ik mis jullie gewoon! kon ik de fiets maar pakken en bellen: "ik ben over 10 minuten bij jullie, zet de koffie maar vast klaar!".
    het klinkt weer erg leuk allemaal met jullie bezoek en wat tof dat ze van daaruit naar quito zijn gegaan! gave foto's!
    ben erg benieuwd naar jullie weekend-weg-in-eigen-land en kijk dus enorm uit naar een nieuw bericht binnen niet al te lange tijd!
    zorg goed voor elkaar en denk af en toe aan mij! ;-)
    dikke zoenen voor allebei!
    xxx
    marg

• 28 Augustus 2007 - 21:43

Mam:

hallo franc en marjo
    Wat een leuk verhaal van Kim en Steven
    Wat mooie foto"sZe hebben het reuze leuk bij jullie gehad
    En zullen het niet zo goed in Nederland hebben want de vacantie zit er voor die twee weer bijna op

groetjes pap en mam doeiiiiiiii

• 04 September 2007 - 21:21

Margs: