Rossinie & Currysaus - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Rossinie & Currysaus - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Rossinie & Currysaus

Door: Stan en Hilde

16 April 2008 | Aruba, San Barbola

Vakantie Stan en Hilde

Van 1 t/m 15 april zijn wij wederom, na een tussenlanding op Bonaire, neergestreken op San Barbola 285. Onze gastheer en gastvrouw stonden ons op te wachten op het vliegveld en 10 minuutjes later zaten we al met een drankje op het terras van all inclusive resort Teeuwen-Smulders. Natuurlijk hadden we een boel bij te kletsen en moest er door de mannen een whiskey worden gedronken.

De volgende dag had Marjo vrij en zijn we met haar Oranjestad ingegaan om te shoppen (zonnebrand factor 50, slippers, zonnebril etc.) Franc heeft ons in zijn pauze nog even opgezocht om samen te lunchen. Daarna hebben we nog wat gecruised met Marjo, onder andere naar het nieuwe shoppingcentrum Paseo Herencia. Thuis hebben we spaghetti gegeten en nog wat op de bank gehangen.

Donderdag en vrijdag hadden we de beschikking over een mooie Jeep Liberty. Tijdens ons vorig verblijf hadden we al veel gezien van het eiland. Maar toch hebben we nog 2 drukke dagen gehad om de resterende hotspots te bewonderen. We zijn onder andere bij de Aloe vera fabriek, het ezelweeshuis, de struisvogelboerderij en de vlindertuin geweest. De struisvogelboerderij was erg leuk vooral omdat Stan op de struisvogel mocht zitten. In het Arikokpark wilden we graag de grotten gaan bekijken en naar een baaitje…helaas hebben geen van allen kunnen vinden! Er waren namelijk wegwerkzaamheden die wat roet in het eten gooiden. Als troost zijn we gaan zwemmen bij het mooie baby beach. Na 2 dagen had onze huurauto het met ons gehad. Hij kreeg het zo warm dat we moesten stoppen om hem wat lucht te geven. Dit hebben we zo’n 5 keer gedaan totdat we bij Franc en Marjo waren.

Zaterdag was Franc aan de beurt om met ons op pad te gaan. In zijn vette cabrio hebben we de blits gemaakt in Oranjestad. Tussen 12 en 2 uur hebben we gemidgetgolft, op een prachtige baan, pal in de zon! Stan was eerste, Franc tweede en Hilde derde. Qua verbranden kun je deze volgorde omdraaien, ja ja zelfs Franc was iets verbrand. Daarna hebben we de befaamde Natalee Holloway toer gedaan. Stan heeft geluisterd of Daury nog aan de andere kant van de lijn was. Helaas hebben ook wij dit mysterie niet kunnen oplossen. ’s Avonds hebben we weer genoten van een heerlijke bbq. Toen Franc even uit het zicht was liep het helemaal uit de hand met zijn bbq. Geflambeerde speklappen zijn trouwens best lekker.

Zondag was een rustig dagje. Franc moest ’s ochtends tennissen, Marjo moest werken. Daarna hebben we gechat met Fleur en zijn Franc, Marjo en Stan bij Tamarijn gaan bakken en zwemmen. Hilde had een dagje zon af. ’s Avonds hebben we een dikke (lees: hele dikke) hamburger gegeten bij TGI Friday’s. Helaas kunnen we vanaf hier geen bewijsmateriaal leveren, want ons fotokaartje heeft ons in de steek gelaten.

Met een klein vliegtuigje van DAE zijn we maandagmorgen om 8:00 uur vertrokken naar Curacao. Een klein half uur later waren we al op de plaats van bestemming. Nadat we onze auto hadden gehaald zijn we naar het hotel gereden, waar we gelukkig direct konden inchecken. Na een lekker ontbijtje zijn we het strand gaan bewonderen waar we van onze hotelkamer op uitkeken. Daarna zijn we naar Willemstad gegaan, waar we eerst de Meijelse brug hebben gezocht. De rest van de middag hebben we wat door de straatjes geslenterd en uitgekeken op de St. Annabaai, waar we ons verwonderde over zowel de pontjesbrug als de Julianabrug. ’s Avonds hebben we bij de waterfortboogjes gegeten, waar twee ogen ons vanaf een bord aankeken. Terug bij het hotel hebben we nog genoten van een heerlijke cocktail.

Dinsdag en woensdag stonden in het teken van het Christoffelpark. We hebben tal van baaitjes en stranden gezien. Verder hebben we de Christoffelberg (375 meter) beklommen. Tot op 15 meter hebben we de top niet gehaald, dit was niet voor de amateur wandelaar weggelegd in onze ogen.

Donderdag was een dag waar we al een tijd naar uit hadden gekeken. Het zwemmen met dolfijnen. We waren met 5 personen, en er zwommen 4 dolfijnen, waarvan 1 baby. Deze laatste moesten we niet te veel aanraken, want dan kon mamadolfijn boos worden. Met de volwassen dolfijnen hebben we gezwommen en spelletjes gedaan. Wij maakten een gebaar, waarop de dolfijn reageerde. Zo gingen de dolfijnen voor ons zingen, spetteren, draaien. Ook kregen we allemaal een kus en een ritje tussen 2 dolfijnen. Gelukkig hadden wij onze zwemkleding daarna nog aan… Dit alles was een super ervaring, echt een aanrader voor iedereen! ’s Avonds op aanraden van Franc, Marjo en Piet gegeten bij de Gouverneur. Heerlijk!

Vrijdag zijn we op zoek gegaan naar de mooiste duikbril…en gevonden. Stan wilde hem niet meer afzetten. Om 1 uur moesten we alweer uitchecken, waarna we nog even in Willemstad hebben rondgehangen en een vogelvlucht bezoek aan het Kura Hulanda museum hebben gebracht. Om 18:15 uur vertrokken we alweer in de richting van Aruba. ’s Avonds hebben we weer gebbqt en uitgebreid verslag gedaan van onze trip naar Currysaus!

Zaterdag was Hilde’s nationale relaxdag. Stan en Franc zijn weer op pad geweest met de Cabrio en kwamen terug met de boodschappen en schaduwdoek voor de overkapping. Dit hebben ze er opgemaakt met veel acrobatiek. Stan was duidelijk Adriaan en Franc was Bassie.
Toen Marjo thuis kwam van het werk zijn we gaan eten bij Papiamento. Dit was een erg mooi restaurant met heerlijk eten.

Zondag zijn we gaan brunchen bij het Hyatt hotel. Hier hebben we wederom genoten van erg veel lekkers. Een aantal dingen waren nieuw voor ons; sushi, oesters en kaviaar. Na het brunchen moest Marjo gaan werken. Wij hebben toen het spel gedaan, Maharadja, dat Franc en Marjo van Guus en Lizet hebben gekregen. Hilde is duidelijk de ongekroonde Maharadja koningen, wie durft…?

Maandag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we samen met Marjo naar Arashi gegaan, waar we flink zijn verbrand. ’s Avonds zijn we voor laatste keer gaan uiteten bij Pinchos. Op een vlonder boven de zee, genieten van het uitzicht en het lekkere eten!

Marjo heeft ons dinsdag op onze laatste dag afgezet in Oranjestad, waar we nog wat hebben rondgewandeld. Franc heeft ons nog even opgezocht om te lunchen en daarna zijn we met de bus naar San Barbola gegaan, om onze spullen in te pakken en dit verslag te schrijven. Zometeen gaan we nog nasi maken voor onze gastheer en gastvrouw en als alles goed is vertrekken we om 21.25 uur.

Zoals jullie lezen was het weer een super vakantie. Met mooi weer, lekker eten, leuk gezelschap en…heel veel katten.
Zoals velen van jullie nog niet weten hebben Franc en Marjo naast een all inclusive resort nu ook een kattenweeshuis. Bijna alle katten zijn welkom behalve die vieze dikke zwarte, die volgens Marjo iedereen zwanger maakt. Op dit moment zijn er 5 katten in het weeshuis aanwezig (Koning, Poesemien, Toos, Rossinie en Madonna). Zelfs Stan en ik als voormalig kattenhaters zijn verkocht!

Groetjes Stan en Hilde

• 16 April 2008 - 05:37

Margs:

hoi vakantiegangers en gastheer en -vrouw! wat een super verslag. iets klopt er niet, echter. vorig jaar toen ik jullie verslag las, stond ik op 't punt om de volgende gast te zijn in Luxe Resort Teeuwen Smulders. Nu zit ik in een lousy laid back dorp in noord thailand, te bekomen van de festiviteiten rondom het thaise nieuwjaar... geen rondje ABC-eilanden voor mij dit jaar dus!
    wat leuk om jullie met de dolfijnen te zien, mijn tripje vorig jaar ging niet door, helaas... :-(
    die auto lijkt verdacht veel op franc's barbecue, jullie hadden je eigen speklappen in die motorkap kunnen bakken! eten bij de gouverneur, relaxen op de pier, boodschappen doen met franc en oranjestad onveilig maken met marjo... heerlijk! geniet nog lekker na van jullie vakantie!
    veel liefs uit pai-thailand. marga 8)

• 17 April 2008 - 06:48

Lizet:

ha allemaal! het ziet er echt super relaxed uit allemaal....jullie hebben het wel naar jullie zin gehad volgens mij! zien we jullie zaterdag voor de live verhalen?
    Gr lizet

• 17 April 2008 - 20:44

Toos:

Wat weer een mooi verhaal en de foto"s zijn erg leuk.Heb nu weer zin om terug te gaan.Zo te zien hebben jullie het weer tof gehad met z"n viertjes.
    Wij genieten er van als we dit zien

groetjes pap en mam

• 22 April 2008 - 16:53

Guus:

Zo te zien hebben de vakantiegangers alweer een goede vakantie gehad. Maharadja, sjiek spel he

Gr
    Guus

• 25 April 2008 - 07:08

Suus B:

Hee,
    Het begint nou toch wel echt te kriebelen als ik die verhalen lees en de foto's bekijk.
    Franc, over een dikke week ben ik ook erg benieuwd naar jouw BBQ-kunsten.
    Kan niet meer wachten.
    Dushi's tot snel!!!
    Dikke kus Suus

• 10 Mei 2008 - 11:03

Remke:

Hoi Franc,
    Ik ben op zoek naar een baan op Aruba en kwam al browsend op jullie leuke site terecht. Heb al een aantal jaar op Curacao gewerkt en gewoond en sinds twee jaar weer terug in het Amsterdamse.
    Ik las dat je werkzaam bent bij PWC (en voorheen KPMG). Twee organisaties (op Aruba) waar ik ook graag zou willen werken.

Zoals je wsl al ervaren hebt, werkt veel via-via. Vandaar ook dit mailtje.

Zou je mij willen helpen dmv je ervaringen en tips. Bij voorkeur op: remke.v@gmail.com

Masha danki!

• 10 Mei 2008 - 11:03

Remke:

Hoi Franc,

Zoals je wsl al ervaren hebt, werkt veel via-via. Vandaar ook dit mailtje.

Masha danki!

• 15 Mei 2008 - 20:38

Mam:

He Franc wat leuk van die mail van dat meisje uit Amsterdam
    Zo kun je zien dat er meer mensen naar de site van jullie kijken
    Heb je al terug gemaild?

groetjes mams