ABC Eilanden - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu ABC Eilanden - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

ABC Eilanden

Door: Jan en Toos Teeuwen

06 April 2008 | Aruba, San Barbola

Vakantie Toos en Jan – A.B.C. Eilanden 4 t/m 25 maart 2008

Met de KLM via Sint Maarten vlogen we weer naar Aruba. Het leek allemaal prima te verlopen tot dat vlak voor de start op Sint Maarten de stroom in het vliegtuig uitviel. De noodverlichting werd aangezet en na het oplossen van dit probleem zijn we naar Aruba vertrokken waar we met wat vertraging om 21.45 arriveerde.
Daar stonden ze dan ons op te wachten. Het was een heerlijk gevoel om elkaar weer eens in de armen te pakken na 8 maanden. Na de ontmoeting en het ophalen werden we thuis bij Franc en Marjo verrast met koffie en gebak.
De eerste dagen verbleven we in het bekende hotel in San Barbola. De dag na aankomst hebben we direct een flinke wandeling gemaakt en zijn we behoorlijk verbrand door de zon. We hadden een wandeling gemaakt vanuit Oranjestad naar het Bucuti hotel waar Marjo werkt. De andere dagen hebben we lekker vakantie gevierd en weer flink in de tuin gewerkt.
In het weekend heeft Franc met ons de Natalee Holloway tour gemaakt en hebben we alles wat Peter R. de Vries liet zien nog eens in het echt bekeken. Helaas hebben ook wij niets kunnen vinden.

Maandag 10 maart zijn we met de DAE om 8 uur in de ochtend vanuit Aruba naar Bonaire gevlogen met een tussenstop op Curaçao. De vliegtijd bedroeg 20 min en daarna nog maar 10 min voor het laatste stukje naar Bonaire.

Bonaire is een eiland met 14.200 inwoners, heel mooi en lekker rustig. Franc had voor ons een mooie hotel aan de rand van Kralendijk (hoofdstad) geregeld. We hebben op Bonaire veel leuke en gezellige tours gemaakt om het eiland volledig te leren kennen. De tweede dag hebben we een erg mooie Eco tour gemaakt door het nationale park van Bonaire (Washington – Slagbaai), zoutwinning, slavenhuisjes en ook mangrovebomen. De trips die we hebben gemaakt in het park waren onder leiding van een goede reisleidster waardoor het nog extra gezellig. We hebben veel flamingo’s, mooie uitzichten en veel mooie vogels gezien die we in Nederland niet kennen.
Jan heeft ook op Bonaire enkele wandelingen gemaakt zoals hij dat altijd doet. Vanuit het hotel heeft hij een wandeling gemaakt naar het vliegveld. Op de terugweg werd hem door een BN’er een lift aangeboden. Na een kort gesprek heeft hij Henny Huisman kunnen overtuigen dat hij geen autopech had een lift niet nodig was. Henny heeft een huis op Bonaire en is daar regelmatig te vinden.
Kralendijk is de hoofdstad met enkele barretjes en restaurantjes. Verder zie je schepen die aanleggen in het centrum van de stad. Kralendijk is een rustig stadje. Je kunt op Bonaire goed duiken en snorkelen. Wij hebben tijdens deze dagen niet gesnorkeld maar hebben door het mooie en heldere water veel kleurrijke vissen gezien. Het restaurant in ons hotel lag op een pier en tijdens het eten sprongen de vissen je bijna op het bord.

Op vrijdag 14 maart zijn we vroeg in de ochtend vetrokken naar Curaçao. Na een goede en weer korte vlucht zijn we met de taxi naar het hotel gegaan. Het hotel was Avila genaamd en lag aan de rand van Willemstad. We hadden niet verwacht dat Franc zo’n mooi en luxe hotel voor ons had geregeld. We hebben die eerste dag Willemstad een beetje verkend en genoten van het hotel. Om 21.25 arriveerde Franc en Marjo ook in het hotel en was de groep weer compleet. Onze belevenissen gedurende dit weekend hebben jullie al kunnen lezen in het vorige bericht. Hierbij willen we nogmaals zeggen dat het geweldig was….

Na deze geweldige vakantie hadden we nog 9 dagen vakantie op Aruba. We hebben deze dagen weer veel leuke en gezellige dingen gedaan met Franc en Marjo. Net als vorig jaar hebben we weer veel werk verzet in de tuin. We hebben de tuinmeubelen geschilderd en alle oleanders zijn weer gesnoeid wat een zware klus was in een temperatuur van 33 graden. Dit laatste was wel nodig aangezien deze struiken bijna 5 meter hoog waren. Gelukkig dat Franc een buitendouche heeft gemaakt want dat was enkele keren lekker verkoelend…..
Verder hebben we weer veel leuke en lekkere restaurantjes een bezoek gebracht. Dit was weer smullen en de vis smaakt hier altijd heerlijk. Ook hebben we weer lekker genoten van de BBQ. We zijn ook nog een dag met z'n viertjes naar de spa geweest waar we allemaal hebben genoten van een heerlijke massage en een dagje relaxen.

In het laatste weekend hebben we samen met Franc een Jeep gehuurd en hebben we plekjes bezocht die voor ons nog onbekend waren. Voor moeders was dit weer een spannende dag achter in de Jeep.
Het was voor ons ook weer leuk om een bezoek te brengen aan een tennisvriend van Jan. Peter Granneman en Rini wonen ook op Aruba. Het was voor hun een verrassing dat we op bezoek kwamen. Het was gezellig om met een drankje bij hun op het terras te zitten.
Met pasen hebben we een gezellige middag gehad met een hapje en drankje bij een bar op het strand met enkele vrienden van Franc en Marjo. Het was leuk en gezellig om weer wat feestdagen mee te mogen maken in de zon.

De drie weken vakantie zijn weer voorbij gevlogen. Het was weer erg leuk en fijn om te zien dat Franc en Marjo het daar nog altijd prima hebben. Heel erg bedankt voor alles!
Opa en oma gaan weer naar huis naar Suus en Ruud, Kim en Steven en naar onze kleine meid Fleur.

Franc en Marjo:
Geweldig de gastvrijheid
Geweldig dat jullie zoveel voor ons hebben geregeld en georganiseerd
Geweldig het genieten te zien van jullie beiden
Geweldig dat jullie gaan trouwen 12 juni 2009
Geweldig dat jullie weer op vakantie komen naar Nederland in september 2008
Geweldig dat jullie zo genieten van al die gasten die jullie een bezoek brengen

Aruba het eiland met prachtige witte stranden en gezellige restaurantjes.

Bonaire het eiland voor rust maar met een zeer mooie natuur en flamingo’s.

Curaçao het eiland met een levendig Willemstad.

• 07 April 2008 - 06:55

Nienke:

Wat een geweldig verhaal! Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad, Jan en Toos. Leuk om Bucuti, de lantaarntjes bij Marandi, het heerlijke zwembad van de spa en het restaurantje op de Jeeproute te herkennen! Stan en Hilde: maken jullie ook weer veel foto's? We hebben zin om met jullie de napret te vieren!
    liefs, Nienke

• 07 April 2008 - 07:02

Lizet:

zucht, wat ziet het er toch allemaal heerlijk uit!!! Iedereen heeft weer genoten..volgens mij..super...groetjes lizet

• 07 April 2008 - 09:08

H. Klein:

Volgens mich waas ut echt geweldig of neet?

• 07 April 2008 - 16:35

Inge:

Wat een geweldige verhalen weer...maar zeer binnenkort komen wij ook genieten en drinken en zonnen en noem maar op...we kunnen bijna niet meer wachten. We missen jullie toch wel, vooral als ik jullie weer op die foto's zie staan...leuk man! Tot heel snel en bels...

Groetjes Inge

• 08 April 2008 - 14:35

Stan En Hilde:

...zo te zien is het echt geweldig bij jullie! We komen vrijdagavond bij jullie bbq-en! (HAHA)
    Hier op Currysaus is het ook helemaal geweldig. Gisteren heeft Willemstad een gekleurde, maar vooral rode indruk op ons gemaakt.
    Zometeen gaan we haaien kijken en daarna cruisen in onze geweldige jeep.
    Groetjes vanuit een eveneens zonovergoten Curacao,
    Stan en Hilde

• 08 April 2008 - 14:50

Margs:

leuk, leuker, leukst!
    wat is het toch fijn om af en toe paps en mams in de buurt te hebben he! jullie hebben weer ontzettend genoten! heerlijk om te lezen! geniet van al jullie ander bezoek, ik volg jullie, ook hier in Thailand!
    dikke zoenen uit Ayutthaya, waar het ook heeeeerlijk warm is (peentjes zweten, maar ik klaag niet!).
    heul veul liefs! xxx