Cafe con leche en Vino Blanco - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu Cafe con leche en Vino Blanco - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Cafe con leche en Vino Blanco

Door: Franc en Marjo

30 Juli 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos Dias,

Maandagavond 18.00 vertrekken we vanaf Aruba naar Argentinie, met een tussenstop in Bogota (Columbia). Na een mooie vlucht in een splinternieuw vliegtuig landen we dinsdagochtend in Buenos Aires (BA) Argentinie. De bed and breakfast hadden we al geboekt en we konden hier ´s ochtends al in onze kamer waardoor we nog een paar uurtjes slaap konden inhalen.
´s Middags was het tijd om de stad al een beetje te verkennen en zijn we naar het centrum gegaan waar we wat rondgewandeld hebben. ´s Avonds hebben we lekker gegeten in een restaurantje in de buurt van onze verblijfplek.

Woensdag was onze eerste dag in BA en hebben we het centrum met de mooie gebouwen en pleinen bezocht. Zo hebben we onder andere Casa Rosada gezien, waar Evita Peron de mensen vroeger toesprak en ook heeft Madonna hier Evita opgenomen. In vergelijking met Aruba was het lekker fris namelijk 12 graden maar dan wel met een lekker winters zonnetje. Na enkele km´s was het tijd voor een lekker bak koffie – café con leche – die we de laatste dagen meerdere hebben gedronken. In de avond hebben we lekker Argentijns gegeten in een lokaal restaurant natuurlijk met eem goede fles wijn die hier maar EURO 5,- kost. Ook hebben we gelijk maar een sjaal en handschoenen gekocht, want als je de 30 graden van Aruba gewend bent dan is 12 graden vrij koud.

Donderdag hebben we de wandelschoenen weer aangetrokken en wilden we graag wat cultuur snuiven. We hebben onder andere het Eva Peron museum bezocht net als haar graf en dat van haar familieleden. Het graf van Evita ligt op een grote begraafplaats waar veel elite begraven liggen. Iedereen ligt begraven in een soort tombe en je kunt de kisten zien. Een mooie begraafplaats erg indrukwekkend maar wel een beetje spooky. Gedurende de dag hebben we weer enkele café con leches gedronken en in de avond weer een goed stuk vlees met een lekkere fles wijn…. Prima land dat Argentinie!!

Vrijdag is onze laatste dag in de stad. We zullen de stadsdelen die we nog niet gezien hebben verder gaan bekijken. BA is een mooie stad met prachtige gebouwen en pleinen. Maar voor ons blijft een stad een stad en willen we graag de natuur in. Morgenavond gaan we met de bus naar het noorden, naar Puerto Iguazu en gaan we de watervallen bekijken. We gaan met een slaapbus en de reistijd is ongeveer 20 uur. We weten dat ze aan boord wijn hebben …. Laten we hopen dat ze ook café con leche hebben dan komt het helemaal goed!!!

Ter info: ons mobiele telefoonnummer hier is 00 54 9 11 5659 8326!!

Groeten en tot snel…
Franc en Marjo

• 31 Juli 2009 - 06:43

Vivianne:

Heerlijk... echte Cafe con Leche!
    Mooie foto's! Ik stond in Bolivia ook al zo te kijken van de imposante gebouwen!
    Hier ook alles goed... en ook niet echt heel erg zomers weer! hahaha ik denk dat het nog geen 20 graden is hier...
    pfff...
    Ik ga nog wat werken. Morgen naar Antwerpen op 'site-inspection' voor een klant. leuk leuk!

Groetjes uit Maastricht!

• 31 Juli 2009 - 08:55

Nichtje Sandra:

Ha getrouwd,genietend en mooi stel!!!

Oooh...jullie nemen het ervan..mmm! cafe con leche..wil ikk ok..Leuk om jullie te volgen de fantastische reis!

Blijven genieten...het leven in het prachtige limboland wacht weer op jullie..en rummikub(ben) met oma!! Ik hoor het wel, sluit ik aan en hak ik jullie in de pan..:)

Liefs vanoet Nijmegen

• 31 Juli 2009 - 09:04

Suus B:

Hee Mr & Mrs Teeuwen,

Ben helemaal vergeten jullie een goed reis en een schitterend verblijf te wensen...dus bij deze alsnog. Maar als ik de foto's zo zie en de verhalen zo lees, komt dat helemaal goed!
    Geniet ze.

Ajo.
    Kus Suus

• 31 Juli 2009 - 16:32

Natasja & Arjen:

O spannend die verhalen leuke leuk. Ik zie jullie voor de eerste keer met een jas aan, ziet er koud uit brrrr. Nog veel plezier

groetjes

• 02 Augustus 2009 - 08:22

Jos En Mariet:

Ja,ja dat is nog eens wat anders,om weer een jas aan te moeten trekken
    i.v.m. de temperatuur.
    Nou wij krijgen deze week temperaturen boven de 30 graden,dus zijn de rollen nu eens een keer omgedraaid.Hou ons met jullie reisverslagen op de hoogte,de verhalen en foto's zijn prachtig.
    Groetjes XXX

• 02 Augustus 2009 - 09:54

Margs:

haaa lieverds! wat klinkt dat heerlijk! inderdaad is een stad maar een stad en zou ik ook zsm de natuur opzoeken! en dan hebben jullie 't over iguazu... da's nie niks! blijf genieten, zo te zien op de foto's doen jullie dat! heerlijk om te zien, ik geniet mee! dikke zoenen! xxx