Champagne Champagne - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Champagne Champagne - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Champagne Champagne

Door: Franc en Marjo

07 Januari 2008 | Aruba, San Barbola

Eindelijk weer eens een bericht van ons.
De laatste berichten op onze site zijn door onze gasten geschreven. San Barbola is voorlopig ‘gast vrij’ en daarom schrijven we zelf een stukje.

Allereerst willen we iedereen een mooi, goed en gelukkig 2008 wensen. We willen jullie ook bedanken voor de Sms’jes en kaartjes die we hebben mogen ontvangen! Thanx!

De maand december is feestmaand geweest voor jullie in Nederland en natuurlijk ook voor ons op Aruba. De kerstman slaat dit kleine eiland in de Caribische zee niet over!! Begin december hebben we in huis weer te kerstboom gezet en buiten de tuin met mooie lampjes versierd. De Arubanen maken er altijd een show van wie het huis het beste en mooiste kan versieren. Omdat wij alweer een tijdje officieel Arubaan zijn moesten we natuurlijk hier aan mee doen!

De weken voor de kerst hebben we steeds meer cadeautjes onder de kerstboom gelegd voor onze traditionele surprisekerstavond! Franc was voor deze avond verantwoordelijk voor het diner, omdat hij een halve dag vrij had en Marjo moest werken. Voor de mensen die denken dat Franc niet kan koken hierbij het menu: zalmcocktail, varkenshaas in champignonroomsaus, aardappeltjes, broccoli, luxe salade, koninginnenrijst, koffie en likeur…… Jullie begrijpen dat we lekker hebben gegeten!!!....en leuke cadeautjes hebben gekregen.

Dit jaar hadden we in tegenstelling tot vorig jaar geen gasten met kerst! Eerste kerstdag hadden we samen vrij en zijn we, na lekker uitgeslapen te hebben, naar het strand gegaan. ’s Avonds zijn we uit gaan eten bij Ambianz (voor de kenners onder ons). Het eten, de sfeer en de wijn waren heerlijk en we hebben tot in de late uurtjes getafeld.
Tweede kerstdag moesten we werken. Marjo moest bij Bucuti werken en Franc weer in de keuken te San Barbola! Het koken was wel iets minder uitgebreid in vergelijking met de laatste keer. We hadden met vrienden afgesproken dat we 2e kerstdag samen zouden gaan eten en ieder stel voor een gang moest zorgen. Aangezien wij moesten zorgen voor het nagerecht is door ons een lekker chocolade mousse gemaakt. Verder hadden we nog wat ijs en vers fruit gekocht en daarmee het bord mooi versierd. Die avond was het gezellig en het toppunt was wat ons betreft wel het hoofdgerecht; konijn met rode kool!!

Maandag 31december was de jaarwisseling. Marjo moest die dag tot 16:00 werken en Franc had ’s middags een borrel van het werk. Het kantoor van Franc ligt midden in Oranjestad en het oud&nieuw feest is een traditioneel feest van PricewaterhouseCoopers Aruba. Caribische muziek, biertje, zonnetje, snacks…….niet verkeerd dus. Aan het eind van de middag wilde Franc nog wat vuurwerk gaan halen maar dit viel helaas een beetje tegen. Bijna alles was al uitverkocht, daarom kon Franc behalve een knalmat van 30.000 knallers niet veel meer vinden…..helaas! Marjo had eerder al een leuk kerstfeest van haar werk gehad! Ze hadden een leuk feest bij Moomba Beach (ook voor de kenners onder ons) met eten, drinken en een live band. Veel gedanst en gesjanst natuurlijk! Helaas liep het feest om 11.00 tot zijn einde, maar Marjo niet gezien. Zij ging nog even met een paar collega’s verder feesten in de karaoke bar van het eiland. Na een mooie serenade (Andre Hazes) gezongen te hebben, rolde ze om 3.00 tevreden haar bedje in waar Franc alweer een aantal uurtjes aan het slapen was!

We hebben de jaarwisseling met dezelfde mensen gevierd waarmee we ook 2e kerstdag hebben gegeten. Aangezien een van deze mensen op het huis van iemand paste die voor vakantie in Nederland was en dit huis een hele mooie en grote tuin heeft, waren we daar uitgenodigd! Na om 19 uur even lekker samen een borreltje te hebben gedronken werd de BBQ voorbereid….. Het was heeeerlijk met lekker veel vis! Om half 12 was het zover. Het avontuur ging beginnen. We verzamelde champagne, zaklampen, sigaren en om niet te vergeten Franc zijn 30.000 knaller. Achter de tuin begint namelijk de Arubaanse knoek. Dit is een onbewoond gebied met veel cactussen, andere planten en grote stenen en rotsen. Na een avontuurlijke wandeling en klim stonden we om iets voor 12 op de allergrootste rots en hadden we goed uitzicht over het hele eiland. Om 12uur was het zover; de kurken knalden, de sigaren rookten en Franc zijn 30.000 knaller was oorverdovend……de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Na de jaarwisseling konden we ons gaan voorbereiden op de bruiloft!!!! Nee niet onze bruiloft maar de bruiloft van Carla en Leon uit Horst. Voor degene die dit nog niet snappen nog even een korte uitleg. Ongeveer twee maanden geleden zijn we in contact gekomen met Carla en Leon die hier op Aruba zouden gaan trouwen. Een vriendin van Marjo is een bekende van Carla die zo te weten is gekomen dat wij op Aruba wonen. Als je op Aruba of ergens anders in het buitenland trouwt, wordt verwacht dat je (net als in Nederland) twee getuigen hebt. Als je deze niet hebt worden deze in principe door de weddingplanner geregeld en is het niets meer dan twee mensen die enkel en alleen formeel een paraaf zetten. Carla en Leon die hier met hun drie kinderen waren dachten dat het wel leuk zou zijn als ze wel echte getuigen zouden hebben en kwamen zo bij ons uit…. We hebben in de maanden vóór de bruiloft wat email en msn contact gehad en zijn voor de bruiloft nog even bij hun langs geweest. Leuke mensen, leuke kinderen, gezellig en het zou zeker een leuke dag gaan worden. Drie januari was het dan zover voor Leon, Carla, de kids en voor ons. Eerst met de limousine vanuit het hotel naar het stadhuis…..daar de officiële trouwerij…..proosten met champagne in de limo……limousine rit vanuit Oranjestad…..even relaxen op balkon van hun kamer…..strandceremonie……. fotosessie met zonsondergang……bruidstaart….. diner op het strand!!!!!!

Het was voor ons een heel mooie dag en ook heel bijzonder om mee te maken. Het was echt een leuke en gezellige dag en wij wensen Leon en Carla en natuurlijk de kids nogmaals het beste voor de toekomst. We kunnen niets beloven maar als we nog getuigen nodig hebben weten we jullie te vinden…..geweldig! Aangezien wij nu ervaring hebben met trouwen op Aruba kan dit voor toekomstige gasten door ons geregeld worden; geen probleem laat het maar weten www.francenmarjoalsgetuigen.nl !!

Wat betreft de normale dingen kunnen we zeggen dat het allemaal prima gaat. Franc is blij met zijn nieuwe baan en Marjo heeft het uitstekend naar haar zin bij Bucuti! Het leven, wonen en werken gaat lekker zijn gangetje…

Hetgeen waar we nu erg naar uitkijken is de geboorte van het kindje van Ruud en Suzanne….wij denken dat het een zoontje gaat worden! We moeten nog even (af)wachten maar het wachten wordt zeker beloond….’benjamin’ is ook welkom op Aruba zeker omdat Franc de trotste suikeroom gaat worden.

Jullie begrijpen dat we de laatste weken weer goed en leuk zijn verlopen. Na veel champagne te hebben gedronken gaan we ons nu voorbereiden op het nieuwe hoogseizoen met gasten hier bij ons. We hebben er weer super veel zin in……..

Groetjes en gaat jullie goed,

Franc & Marjo

Planning 2008:
4 maart – 25 maart Jan en Toos Teeuwen
1 april – 15 april Stan en Hilde
5 mei – 12 mei Sylvia & Jos en Suzanne en andere (The Mill resort)
23 mei – 6 juni Rob en Ri-jan
8 juni – 22 juni Jeroen en Inge

• 07 Januari 2008 - 11:20

Lizet:

allereerst: nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, jullie zijn het goed begonnen zo te zien!!
    Ook erg mooi, trouwen op aruba, maar wij blijven toch maar in ons nederlandje...
    Terwijl jullie van zon, zee en strand genieten is hier het carnavalsgeweld losgebarsten. Prins Johan Absil is gisteren uitgeroepen en dat moest gevierd worden! Het wordt een kort maar heftig seizoen...daarna gaan we ons verder geven aan de voorbereidingen van onze bruiloft...hopelijk wordt die net zo "tropisch" als die van Carla en Leon!!
    XXX

• 07 Januari 2008 - 14:05

Tante Tony En Ome Th:

Hoi Marjo en Frank allereerst de beste wensen voor 2008 van ons allen.We zien wel dat je op Aruba ook goed kerst en oud en nieuw kunt vieren.Zoals jullie misschien wel weten hebben Tom en Annemiek het in Australie gevierd daar kunnen ze er ook wat van. Wij hebben het hier met de familie[van Asten] gedaan. Op nieuwjaarsdag bij Oma Smulders 's middags geweest wat een hele drukte was want iedereen was er zo ongeveer wel op jullie pap en mam na die waren 's morgens geweest.Marjo en Franc zijn jullie 6 april niet toevallig in Nederland want dan willen we met de hele fam. gaan brunchen vanwege Oma's verjaardag?Zou wel leuk zijn als jullie daarbij konden zijn.Nou groetjes uit Ysselsteyn en tot een volgende keer.

Tante Tony en Ome Thijs.

• 07 Januari 2008 - 15:43

Suus Copppers:

Ha die Franc en Marjo. Een leuk stukje hebben jullie geschreven. Met mooie foto's erbij. Ik wist het wel als ik jullie was ook een trouwparty op Aruba. Ha ha. Hier is vandaag nog alles rustig. Nog even boodschappen gadaan met kim en de kerstboom afgebroken, De box staat nu op z'n plekkie dus de kleine benjamin mag komen. Ik ben benieuw misschien komt hij morgen wel zoals oom franc voorspelde. Voor mij mag het nog wel twee wekkjes duren. Hou je taai daar op Aruba en we bellen snel
    x suus

• 07 Januari 2008 - 16:01

Elketraz:

Hee dushis!
    Jullie ook nog de beste wensen! wat een superkaart hadden jullie gestuurd! Hij viel wel op naast al die andere 2 haha.Hier alles keks. Druk aan het solli schrijven. Wielewaal gaat over paar weken verhuizen en dan kan ik ook nog 2 maanden in hilversum aan het werk maar daarna is het wielewaal avontuur voor mij toch echt afgelopen!
    heb nu gereageerd op de kunstacademie, filmhuis en het watermuseum. allemaal in arnhem. Dus ben benieuwd!
    Heel veel plezier daar in ari aruba. denk er nog veel aan. snik....maarten zou ook nog wel een keer willen zei hij! maar eerst ons huiske.Is voor de helft af! Ons dak zit erop, dus nat worden we niet! Collega groep ziet er trouwens gezellig uit marjo!!!

Dikke smakkie van elkiieeee!

• 07 Januari 2008 - 17:52

Inge:

Hallo Lieve schatten,

Voor jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Echt geweldig allemaal die nieuwtjes en die feestjes. Wij verheugen ons natuurlijk op juni...Verder is hier de jaar wisseling ook gezellig verlopen. We hebben doorgevierd bij Yvette bij jullie bekend met onze vriendin marga en nog 14 andere mensen zo ongeveer. Iedereen maakte een hapje en voor drank werd gezorgd. We hebben staan te head bangen in de huiskamer en we hebben ons de longen uit het lijf gezongen en gedanst. Tot maar liefst 5.00 uur. Natuurlijk nog even aan jullie gedacht want toen was het bij jullie 24.00 uur. Kortom een geslaagd feesie....verder hopen wij op een rustig jaar met veel gezondheid en geluk!!! Ook voor jullie trouwens. Ps Marjo, Gwen en Roel en Joris en Claire gaan trouwen wat een partijeen voor 2008! Een vraag wanneer gebeurd dit eigenlijk bij jullie?

Ik heb wel zin in een feesie...

Nou lekkere mensen tot schrijfs en bels.

xxxxxxxxxx Inge

• 08 Januari 2008 - 09:23

Mariëlla:

Hallo Marjo en Frank,
    Ik wens jullie ook alle goeds toe voor 2008! Genieten doen jullie volop, dat lees ik iedere keer weer. Super!
    Groetjes
    Mariëlla

• 08 Januari 2008 - 20:51

Mams:

hoi Franc en Marjo
    Ben me maar eens goed voor gaan zitten om het mooie verhaal van jullie te lezen,
    Pap en ik hebben ervan genoten
    En al die mooie foto"s van de bruilof er bij .Erg mooi om te zien vooral op het strand en dan te bedenken dat wij hier de winter kleren aan hebben
    De bruid en de bruidegom zaggen er leuk uit en dan de kindertjes echt een plaatje.Maar de getuige ook niet te vergeten
    Over 9weken kunnen we weer alles in het echt zien .We verheugen er ons weer echt op.
    Franc en Marjo de groetjes

van Paps en Mams xxxxxxxxxxxxx

• 08 Januari 2008 - 22:17

Jos En Mariet:

Bij deze nog iedereen die dit leest nog
    een goed,gelukkig en gezond 2008 gewenst
    (vandaag mag dit nog net)
    We kunnen ons helemaal inleven in jullie prachtig geschreven verhaal met bijgaande fotos.

• 11 Januari 2008 - 17:42

Jos En Sylvia:

Ha!
    Ziet er inderdaad leuk uit allemaal ja.Maar goed dat ik de tip had gegeven over die 2 leuke getuigen in Aruba:)
    We krijgen 30 januari de sleutel dus kunnen we bijna gaan klussen.En nog n paar maandjes en dan komen we bij jullie op bezoek, we hebben er al zin in!
    Tot weer! Liefs Jos en Syl

• 12 Januari 2008 - 10:52

Lizet:

enne...nog geen oom en tante geworden!!
    Ben zo benieuwd wanneer de kleine van susan en ruud geboren gaat worden...
    ik hoor het wel!!
    Gr lizet

• 20 Januari 2008 - 16:05

Margs:

hey dushi's! ik had jullie verhalen rondom de afgelopen feestdagen wel al gelezen, maar nog niet gereageerd... :-(
    het klinkt weer als een geslaagde jaarwisseling en hopelijk brengt 2008 jullie alleen maar mooie dingen (een neefje of nichtje!). ontzettend jammer dat we elkaar dit jaar niet kunnen zien, maar jullie zijn altijd in mijn gedachten! 1 april komt gestaag dichterbij en dat vind ik niet heel erg! we houden nog contact en ik ga zeker nog bellen voordat ik vertrek naar het verre oosten!
    veel liefs & dikke zoen, may ;-)

• 22 Januari 2008 - 17:52

FLEUR Coppers:

Hallo,

Voor de mensen die het nog niet weten, gisteravond om 23.56 zijn Ruud en Suzanne papa en mama geworden van een prachtige dochter!!! Fleur genaamd!!!

• 22 Januari 2008 - 17:55

Lizet En Guus:

van harte proficiat met klein Fleurtje!!!
    Wat een leuke naam! (mijn nichtje heet ook Fleur)
    Hopelijk is alles goed gegaan en maken papa,mama en fleur het goed.

• 22 Januari 2008 - 19:23

Ilse:

hee Franc en Marjo!!

Gefeliciteerd!! Leuk een oom een tante die op aruba wonen ;)
    Zie aan de foto\'s en aan jullie verhaal dat jullie je nog vermaken daar. Had ook niet anders verwacht.
    Lees ook dat jullie over 9 weken (?) weer naar huis komen? Dan moeten we zeker weer eens met de HAN meiden afspreken lijkt me gezellig!!

groetjes ils