Het leven op Aruba gaat verder .... - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Het leven op Aruba gaat verder .... - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Het leven op Aruba gaat verder ....

Door: Franc en Marjo

10 Oktober 2006 | Aruba, San Barbola

He beste mensen, vrienden, familie, bekenden en onbekenden! Hier weer een bericht met wat foto’s vanuit Aruba! Het leven bevalt ons hier nog altijd super goed...

Hierbij weer wat leuke en minder leuke dingen die we de afgelopen weken hebben meegemaakt.

Na het uitzwaaien van Hilde en Roy hebben we allereerst ons huis weer eens goed schoongemaakt… Met Hilde en Roy hebben we 10 leuke dagen gehad en als het bij iedereen die ons komt bezoeken zo leuk wordt mogen er morgen weer nieuwe gasten komen.....

De laatste weken hebben Marjo en ik door de week lekker gewerkt en in het weekend lekker de nodige uurtjes gerelaxed op het strand (zie foto's). We hebben ook geprobeerd om ons huis hier wat te verfraaien met wat dingetjes voor buiten. Zo hebben we twee mooie palmboompjes gekocht die in twee grote stenen potten buiten bij ons terras staan. De tuin is door ons gedeeltelijk al onderhanden genomen maar dit blijft nog een project voor de komende weken. We hebben als doel dat de tuin voordat de nieuwe gasten komen in orde moet zijn....we hebben dus nog even!! Het is hier gebruikelijk om je wasmachine en ook je gasflessen buiten neer te zetten we hebben hiervan een foto bijgevoegd en zie verder de foto’s van onze tuin.

Zoals jullie misschien weten zijn momenteel drie studievriendinnen van Marjo op het eiland. Op zaterdagavond zijn we met deze dames een aantal keren iets gaan drinken in Oranjestad. Altijd gezellig en leuk. Het nachtleven van Aruba heeft ons momenteel nog niet echt geboeid omdat we eigenlijk vaker kiezen voor een lekker drankje (cocktail) bij een leuk tentje om vervolgens ergens in een van de casino’s hier een gokje te gaan wagen voordat we huiswaarts gaan. Je moet je voorstellen dat je hier in de casino’s veel, heel veel, van die dikke, foute met sportsokken tot op de knieën en met Hawaï blouse Amerikanen hebt. Deze Amerikanen hebben trouwens veelal een leeftijd van rond de 70! Het zijn net oude tantetjes en omaatjes die daar zitten te gokken. Ze spelen dan met het grote geld en doen vaak meerdere spelen op een moment…we lachen ons dan altijd dood!!! Marjo en ik gaan naar het casino en kunnen ons dan met 2 EURO ongeveer een klein uurtje amuseren omdat ze kasten hebben staan waar je met weinig geld toch leuk kan spelen ... Wij gaan gewoon voor de gezelligheid en als we toevallig wat winnen is dat leuk.

Twee weken geleden hebben we twee snorkelsets gekocht. Op een van onze vrije dagen hebben we dus lekker gesnorkeld en de onderwaterwereld bewonderd. Wat we verder nog doen is af en toe lekker uiteten. Aruba kent veel lekkere en mooie restaurants. We hebben hier kleine, grote, binnen, buiten, zitten, liggen, dure, goedkope, Duitse, Griekse, Arubaanse, Amerikaanse, Argentijnse, Chileense, Italiaanse, Puertoricaanse, Surinaamse, Hollandse enz enz enz restaurants. Lekker lekker dus!
Verder zijn Marjo en ik aan het tennissen. Marjo heeft training op woensdag en ik op de zaterdag. Tennissen is lekker hier al moet je het vanwege de hitte wel in de ochtend of avonduren doen.

Het minder leuke is dat we gemerkt hebben dat je hier ondanks het mooie weer en de mooie standen ook gewoon de griep kan krijgen. Marjo heeft de afgelopen week twee dagen in bed gelegen en ook Franc heeft 2 dagen het bed voor een langere tijd van heel dichtbij meegemaakt. Momenteel zijn we weer vrijwel volledig hersteld dus jullie hoeven nog net geen beterschapkaarten deze kant op te sturen.

Zo dit was weer even een greep uit het leven van Marjo en Franc hier op Aruba.

Nog even een paar dingentjes van huishoudelijke kant:

Mensen die in de maanden juli of augustus willen komen houdt er rekening mee dat de tickets in deze maanden duurder zijn. Voor iedereen die ons wil komen bezoeken hebben we de tip vroeg te boeken (ongeveer 6 maanden eerder) dit kan je geld opleveren.

Bezoekersplanning:
•Laatste 2 wk dec 06: Jan en Toos Teeuwen
•9 maart – 19 maart 07: Stan en Hilde
•Eerste 2 wk apr 07: Jeroen en Jenny
•?? mei/ juni 2007; Marjo en Franc naar Nederland

• 10 Oktober 2006 - 05:43

Hilde En Roy:

Ha Luitjes

Ook hier gaat het leven weer vrolijk verder. Ons reisje naar Helsinki is al geboekt, dus weer iets leuks voor de boeg. Verder hebben we over enkele weekjes natuurlijk weer de jaarlijkse paardenmarkt!! Afgelopen weekend zijn we met de meiden een weekend weg geweest naar Valkenburg. Weer oergezellig en ontiegelijk veel drank genuttigd. Momenteel regent het hier ontzettend, maar dat mag de pret niet drukken. Het is tenslotte herfst.
    Het fotoboek van de vakantie op Aruba is klaar. Hier zitten erg mooie foto's tussen. Ik heb de foto's van ons ook bij huize Smulders afgegeven, dus als het goed is komen die ook in december richting Aruba!!
    De palmboompjes staan erg leuk op jullie oprit!!!

Groetjes Hilde en Roy

• 10 Oktober 2006 - 05:46

Jans En Joep:

TSjonge, jonge jonge...wat heerlijk allemaal!!! Echt super.
    Och ja en dat griepje is dan even wat minder maar als dat alles is blijf ik nog steeds en beetje jaloers hoor!
    Op dit moment(Dinsdag, 7.40 uur) is het hier aleen maar regen, regen en nog eens regen.
    Verder is het hier ook best nog een beetje leuk hoor. Onze siem groeit een goeie...volgens mij wordt dat ook 'unne lange' net als papa.
    Nou dit was het weer. Have fun (zal wel geen probleem zijn toch ) en we horen het wel weer.
    Groetjes Joep, Jans en Siem

• 10 Oktober 2006 - 06:52

Vivianne En Laurent:

Hee Marjo en Franc...
    Tenissen, snorkelen, vrienden op bezoek, tuin verzorgen etc...
    Werken jullie nog wel?
    hahaha (grapje!)

Heerlijk jongens! Geniet ervan!

Hier gaat alles ook nog goed in Kameroen!
    Ik (Vief) was op de radio in Limburg! hahahah
    Als je wilt kun je het na luisteren. Mijn zus heeft een link gezet bij de reacties op onze site!

Dikke kus uit Kameroen!

Vief en Nol

• 10 Oktober 2006 - 15:28

Kesselseweg 13:

Hallooo
    Nounou klinkt nog altijd fantastisch! Weinig werken, veel relaxen ;). Ook wij gaan over twee dagen voor n weekje de zon opzoeken (dat hopen we tenminste) Amuseer jullie nog en we horen het wel weer.
    Groetjes Hai Arien Sharon en Mandy

• 10 Oktober 2006 - 16:25

H. Klein:

Kleine wasjes....grote wasjes....stop maar in ut....wasmasjien...laat ma lekker draaie....

• 10 Oktober 2006 - 16:42

Sandra:

Wat heerlijk om de foto's aant strand te bekijken....zit ik hier met een dikke trui aan achter de computer, verwarming aan....gisteren een winterjas gekocht...Pff, hebben jullie niet nodig! Jullie huisje ziet er ook erg leuk uit,ik zou graag een wijntje komen drinken op jullie terras....in zo'n heerlijke tuinstoel met kussen! ;) Hier ook alles goed, bart doet zijn ding, ik doe mijn ding en samen doen we ons ding....:) Blijf genieten, ayo! X vanuit de st annastraat!

• 11 Oktober 2006 - 20:36

Marga & Menno:

Hee hallo daar, doet ons eens toevoegen op Skype (als het goed is heb je een uitnodiging ontvangen), dan kunnen we tenminste bellen. Ies gratiess! Groeten, Menno & Marga

• 12 Oktober 2006 - 17:39

Tante May:

Franc tante May is hier en vindt de foto"s heel mooie van jullie ook van Marjo .Ze wil weer best een keer naar Aruba komen als ze de staats loterij wndt dus ze koopt de volgende maand een lot .Ze vindt het heel leuk om foto"s tereug te zien waar we toen ook waren .Ze gaat nu weer naar huis en zegt tegen mij dat jullie allebei een heeel dikke kus krijgen dus vanavond maar niet wassen als je naar bed gaat Groetjes uit Helden Tante May

• 12 Oktober 2006 - 20:57

Margs En Menno:

goh, ik zie dat er al een berichtje van mij op staat...?! heeft menno gestuurd!
    ik wil wel met jullie op beach Manchebo liggen en lekker snorkelen in de zee! ik hoorde van een collega dat we nog wat KLM tickets hebben liggen. Ies gratiess!! haha! laat het nog weten, want wil ook wel weer naar mijn zussie op jullie buureiland. ik mis jullie wel hoor! geniet van jullie lekkere leventje en hoop jullie snel te zien/spreken/zoenen/omhelzen! dikke kus, may

• 13 Oktober 2006 - 11:18

Carolien:

Hey smuldorado en charlie, Op de griep na, nog alles goed met jullie lees ik, mooi!! Lees ook al dat hotel Smulteeuwen al aardig volgeboekt raakt. Moet ook maar eens gauw een boeking maken voordat het vol zit en een gokje wagen, haha. Zo dit weekend Beringse kermis, altijd wel gezellig en herfstvakantie (nou ja.. vakantie... veel aan scriptie werken pfffff). Aankomende week komt de familie Keltjens (van Slots, winkel in Panningen) die kant op. Heb Maud al verteld dat ze naar het divecentre moest gaan! Dus wellicht bezoek voor jullie uit Kepel. Zon, gok, griep, werk ze nog. LATERSSSSS
    x van die van de balderseweeg

• 17 Oktober 2006 - 09:48

Tante Pieta:

Hoi Marjo en Franc, ik heb vorige week nog met oma aan de pc gezeten en samen met haar de foto's en berichten van jullie bekeken. Kon ze wel van genieten. groetjes van ons

• 20 Oktober 2006 - 08:29

Lizet:

nog een aanvulling op de bezoekersplanning,
    guus en ik willen in de herstvakantie van 2007 komen!!
    Hopelijk zijn jullie al het bezoek uit holland dan nog niet beu!
    Ik ben zo benieuwd naar alles daar!!
    Gr van mich

• 22 Oktober 2006 - 12:31

Carolien:

Hey Marjo en Franc, bedankt voor het sms'je gister!! ben nu bij huize teeuwen. Toos en Jan zijn gisteravond weer terug gekomen van Wenen, was heel mooi en leuk gezelschap. Ga zo met Kimmel naar handballen van Paula kijken. Met jullie ook alles goed verder? nou de mzzlllll

• 28 Oktober 2006 - 16:56

Moeders:

hallo franc en marjo

Hier nog even iets uit helden.De buurvrouw heeft ook naar jullie site gekeken en vond het erg leuk de groetjes van marietje en nico.De rest kletsen we morgen alweer op de webcamp tot morgen doei.....

groetjes moedre teeuwen.

• 31 Oktober 2006 - 17:01

Het Thuisfront:

ben op pap aan het wachten.En het is al donker hier .Moet even wennen zes uur donker en koud.Dus jullie hebben het beter dan hier was zondag erg gezellig met jullie.Vond de rest ook .Daar hoor ik je vaderal dus tot de volgende keer.
    DE groetjes moeders doei........

• 06 November 2006 - 19:11

Hilde:

Ha Luitjes

Heb net de cover van de film van onze vakantie bij jullie afgegeven bij huize Smulders. Hij is erg leuk geworden. Janneke heeft goed haar best gedaan. Bij de buurtjes hebben ze de film al 3 keer bekeken en wij moeten hem nog steeds bekijken!!! Nog geen tijd voor gehad. Roy is flink aan het werk geweest bij een vriendenstel en is daar na 2 maanden eindelijk klaar. Hij vraagt geregeld hoe het met jullie gaat en heeft Franc al enkele keren willen smsen. Helaas weten we uit ervaring dat dit niet lukt. Hij zal binnenkort een poging doen om een mailtje te sturen!!!

Groetjes Hilde en Roy

• 16 November 2006 - 10:19

Inge En Jeroen:

Hallo daar! En hoest op Aruba? Net zo warm als hier? hier gaat het zijn gangetje. hebben jullie nog samen naar trix gezwaaid? die was op jullie eiland als ik me niet vergis..heel veel groeten Inge en Jeroen.

• 16 November 2006 - 15:07

Suus B:

Bon dia dushis,

Alles goed daar in het verre Aruba?
    Hier gaat het zijn gangetje... hebben alweer kaartjes gekocht voor de Alde Lind met oud en nieuw. Waren er net op tijd bij want het is alweer helemaal uitverkocht!!! Beloofd weer gezellig te worden...
    Wat zijn jullie plannetjes voor de jaarwisseling? Lekker in je korte broek/rok op het strand naar het vuurwerk kijken....
    Nog veel plezier daar; werkse.
    ENJOY
    Kus Suus

• 17 November 2006 - 17:05

MArGa:

hallo hallo!! we hebben al ruim een maand niks meer van jullie gehoord! wij willen lekkere verhalen over mooie stranden, lekker weer, mooie visjes... hard werken, sporten, tuinieren... wat dan ook! may en franc, het was errug gezellig met jullie te bellen en chatten/webcammen! geniet van alles wat jullie doen en geniet vooral ook van elkaar! dikke zoenen en knuffel, may

• 20 November 2006 - 13:51

Stilte vur de storm?!!!

• 20 November 2006 - 19:28

Elke En Maarten:

Haaaaa zakki drollies!
    Ik ben afg vrijdag met Ilse goed aangekomen. Goede vlucht gehad trouwens. Niet geslapen maar wel gedommeld! Heb al veel mensen verrast. Dat gezicht van Maarten zal ik nooit vergeten....zo gelachen! Iedereen was weer erg heppie dat ik er was....nu de baan....
    Have fun daaro en niet te veel gokken met de oudjes heh!
    gr elke en maarten

• 21 November 2006 - 21:21

Tooske:

Even de groetjes van pap en mam.Pap heeft de koffie bruin.En gaan nu naar de sport kijken tot zondag op de webcamp doei.......
    kusje van ons....