Kat in de zak op Aruba - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu Kat in de zak op Aruba - Reisverslag uit San Barbola, Aruba van francenmarjo - WaarBenJij.nu

Kat in de zak op Aruba

Door: Tom en Nienke

25 November 2007 | Aruba, San Barbola

Hallo allemaal! Na twee weken Aruba zit het er ook voor ons weer op, vanavond vliegen we (als alles goed gaat) terug naar Nederland. Maar we vertrekken natuurlijk niet voordat we jullie hebben verteld wat we allemaal meegemaakt hebben hier. We hebben in ieder geval ge-wel-dig genoten van het heerlijke weer, de mooie stranden en het lekkere eten. Ongelooflijk hoe veel goede restaurants ze hier op zo’n klein eiland hebben. En we hadden natuurlijk de beste concierges van het eiland, Franc en Marjo! Hotel Smulteeuw was top, super bedankt!

We begonnen al meteen met een primeur: Franc en Marjo waren op tijd op het vliegveld om ons op te halen. Dat was ze bij eerdere gasten nog niet gelukt. Bravo! Maandag hebben we meteen voor drie dagen een auto gehuurd en van alles bekeken. Natuurlijk vooral de bekende plekjes; de vuurtoren, de Alto Vista kapel, de natural brigde, Oranjestad, Baby Beach en Arashi en Malmok Beach. We hebben op verschillende strandjes gelegen en met snorkelen hele mooie vissen en planten gezien. Ook hebben we de hooiberg beklommen en een jeeptocht gemaakt langs de hele noordkust van het eiland. Dat was behoorlijk pittig voor de maagjes maar zeker de moeite waard. Vooral de weg naar de natural pool was behoorlijk heavy. Het grappige was dat de weg op een gegeven moment echt niet meer te onderscheiden was van de ‘niet-weg’ maar dat er hier en daar van die echte Hollandse houten paaltjes neergezet waren zodat we toch een beetje wisten hoe we moesten rijden. Dan is die Nederlandse regelzucht toch wel effe prettig.

We hebben niet zo heel veel gespeld, we hadden het te druk met uit eten gaan, maar een spelletje Boonanza en een spelletje Koehandel zat er gelukkig nog wel in. De restaurants zijn hier zoals gezegd geweldig. Screaming Eagle was onze favoriet, maar ook het ‘laatste avondmaal’ gisteren bij Matilde in Oranjestad was super. Ook de lunch bij de Flying Fishbone (met de voeten in het water) en een romantisch diner voor twee bij Marandi zullen we ons nog lang herinneren.

In het weekend had Franc vrij en hebben we van zijn tenniskwaliteiten genoten. Zelf hebben we donderdag ook nog een privétennisles van Jerry gekregen. Jerry dacht dat we Franc en Marjo na die les wel zouden kunnen verslaan… Nienke heeft ook nog een poging gedaan om mee te doen met de tennisles van Marjo (door Jerry inderdaad uitgesproken als MarjO) maar na 5 minuten hield de baanverlichting het voor gezien en toen konden we weer naar huis.

Franc heeft ons ook de supermarkten van Aruba laten zien, maar daarvoor hadden we net zo goed in Nederland kunnen blijven. In sommige gangpaden staan gewoon alléén maar Nederlandse spullen. We hebben natuurlijk flink inkopen gedaan voor de barbecue, die superduperheerlijk was. De telefoontjes met Stan en Guus, die er een avondje Tinus op hadden zitten, waren ook erg leuk. Zondag zijn we heel Arubaans ’s ochtends naar de film geweest: American gangster. Een erg goede film in een vrij koude zaal (de airco stond op standje 10) met erg grote bakken popcorn. Daarna hebben we op een strandje gelegen, lekker met de koelbox met Polar en Tuckoekjes erbij en we werden door de bewoners van het strandhuis waar we voor lagen getrakteerd op relaxte muziek.

Afgelopen vrijdag hebben we onszelf getrakteerd op een dagje spa bij Tierra del Sol. Dat was heerlijk en vooral ook heel mooi. We hebben in de sauna gezeten, gezwommen in het zwembad, een zweedse massage gehad en allebei een heerlijke beautybehandeling. Een geweldige voorbereiding op de barbecue die we ’s avonds hadden (voor de tweede keer, vorige week zaterdag was ook heerlijk en een leuke afsluiting waren de telefoontjes met Guus en Stan). Tom heeft een prachtige bloes gekocht maar nog niet aangehad met de barbecue, zodat het een verrassing voor jullie blijft tot en met de Schuimbassy.

Het spannendste verhaal hebben we tot het eind bewaard… Vorige week vrijdag gingen we met zijn viertjes uit eten bij de Screaming Eagle. Dat was natuurlijk heerlijk, maar dat is niet het bijzondere aan het verhaal. Toen we bij de auto terugkwamen hing er een merkwaardige geur. Tom werd al beschuldigd van het laten van scheten, maar bij thuiskomst hebben we toch een kijkje onder de motorkap genomen. En wat bleek, het stoffelijk overschot één van de kindjes van Poezemien, de poes van de buurvrouw, lag daar tussen gedrapeerd. Nadat we allemaal van de schrik (en de ranzige geur) bekomen waren, hebben we de kat met behulp van rubber handschoenen, een vuilniszak en de barbecuetang uit de motorkap gehaald en in de bosjes gegooid. Dinsdagavond hebben de kat in de zak toch maar netjes in de vuilnisbak gegooid, waarna ze woensdag door de vuilnisophaaldienst is vervoerd naar haar laatste rustplaats. De details zullen we jullie verder besparen…

Nu hebben we jullie weer lang genoeg verveeld met onze belevenissen. De koffer is gepakt, vandaag is regen voorspeld dus het is tijd om naar huis te gaan. Franc en Marjo: hartstikke bedankt voor de gastvrijheid en geniet van de komende maandjes voor jullie zelf! Mashi danki y saludos!

Heel veel liefs,
Tom en Nienke

Ayó!

• 26 November 2007 - 07:57

Lizet:

zucht.....krijg weer heimwee!
    zo te zien hebben jullie een super tijd gehad..maar...very shocked door het poezemien verhaal!! Erm ding!!
    We komen gauw een keer alle foto's kijken en meegenieten van de napret!!
    gr lizet

• 26 November 2007 - 08:01

Suus B:

Hee dushi's,
    Dat klinkt weer allemaal super gaaf!
    En aan de foto's te zien gaat het ook nog steeds goed met jullie daar in het verre Aruba.
    Nu maar hopen dat onze voorboeking over een paar weekjes akkoord komt zodat we alles met eigen ogen kunnen gaan zien.
    Dikke kus
    Suus

• 26 November 2007 - 10:28

Je Zusje:

Hey lieve broer en Marjooooo!!

Wat ben ik weer jaloers als ik dit bovenstaande lees allemaal. Ik vond het trouwens wel jammer dat jullie gisteren zo vroeg wilde webcammen. Kon ik er een keer bij zijn 's avonds, maar helaas. Ik heb flink geshopt met de vriendinnen in Roermond. Met zijn allen in miene FOX!!!

We moeten binnenkort ook weer eens kijken wanneer ik welkom ben volgend jaar, hahaha!

Tot snel weer een keer!
    liefs kim en Steven die op cursus is in Veldhoven!

• 26 November 2007 - 15:25

Tom & Nienke:

en we zijn weer veilig thuis aangekomen...Franc en Marjo: nogmaals bedankt voor de mooie tijd en de gastvrijheid. Nu we weer even van het prachtige weer in Nederland hebben mogen genieten beseffen we nogmaals wat een lucky bastards jullie zijn ;-)

• 26 November 2007 - 19:00

Paps & Mams Meterik:

Nou dat ziet er weer goed uit,
    een mooi verhaal met prachtige fotos.
    Het is daar echt het paradijs op aarde.
    Je merkt aan alles dat Tom en Nienke als
    (echtgenoten),echt genoten hebben.
    En bruin zijn ze ook nog geworden.
    De zin om naar jullie toe te komen wordt
    steeds groter(nu de durf nog)

• 28 November 2007 - 11:34

Elke:

Hee Marjo en franc en vrienden

Alles keks op Ari Aruba? Hoest met het werk, tennis, uiteten, snorkelen, zeilen etc? Nog steeds fun?....wat een vraag haha!
    Heb eindelijk mn mooie Aruba foto-album af!Snik ik mis aribaruba...

Maar hier alles ok. Ben op zoek naar nieuwe baan. Kan nog tot 1 april bij wielewaal terecht. Ze verhuizen naar hilversum en dat vind ik te ver. Dus heb nog heel ff.

Wat een zielig verhaal over poesje mauw trouwens. Was zeker een smelly cat! Ja heb de box van frieds gekocht haha.

Nou ik ga maar weer eens aan het werk. Veel plezier daar!

kussie Elkieeee
    ps ga misschien in kerstvakantie met tinke en ils afspreken!

• 28 November 2007 - 22:02

Margs:

wow dushi's! wat hebben jullie toch weer een bof met al dat bezoek; alleen maar meer redenen om lekker uit eten te gaan!! heeeeerlijk! jullie zien er weer fantastisch uit! de foto's met franc achter de BBQ is wel bekend, die heeft iedereen ertussen zitten, haha! :-) wat wil je ook met zo'n BBQ-talent!
    wat fijn om weer wat van jullie gehoord te hebben.
    may, afgelopen weekend waren we op terschelling met de dames. de verhalen komen nog wel, sommige met sencuur, hahaha! 8)
    hoop dat alles goed met jullie gaat op 't werk enzo, maar volgens mij hoef ik me geen zorgen te maken! mis jullie en hoop jullie gauw weer een keer te zien! dikke zoenen voor allebei! xxx

• 29 November 2007 - 23:06

Nienke:

En? Nog iets van de aardbeving gevoeld?

x Nienke

• 04 December 2007 - 16:08

Tooske:

en weer een beetje gewend zonder bezoek?
    Maar iedereen die bij jullie zijn geweest hebben het echt tof gehad.
    Het verhaal van nienke en tom was ook leuk om te lezen.
    We weten hoe het bij jullie is en verheugen ons weer op het volgende bezoek bij jullie
    Nog een paar maandtjes en dan is het weer zo ver.Heerlijk als ik er nu al aan denk
    de foto"s zijn ook erg leuk
    vooral als je weet waar het is.
    Nu ga ik koken anders ben ik te laat

Groetjes en kus van je moederke

• 25 December 2007 - 17:08

Pap En Mam En Suus:

Prettige kerstdagen
    Wat heb je een mooie ring gekregen marjo. Wat gaat dat geven? Wij zijn nu klaar met spellen misschien kunnen jullie volgend jaar met ons mee doen. Of een andere keer. Wij zullen dadelijk aan jullie denken met het eten. Genieten jullie ook maar van al het lekkers en tot de vo;lgende week. Met ons gaat nog alles goed. Hij ligt er klaar voor.
    groetjes suus

• 02 Januari 2008 - 14:54

Nienke:

Gelukkig Nieuwjaar! Enne, unne goeje Roetsj gehad? Wij zijn met Stan en Hilde in Leuven geweest, dat was zeer geslaagd. Nu weer hard aan het werk, net als jullie waarschijnlijk. Tot snel!
    dikke zoen, Nienke

• 02 Januari 2008 - 15:55

Familie Fleuren:

Gelukkig nieuwjaar Franc en Marjo.
    Leuke jaarwisseling gehad? Hier bij ons is alles rustig gelopen.

We wensen jullie een liefdevol 2008 toe met veel geluk. En met de kleine op komst in de familie zal dat zeker lukken.

Tot snel,

Groetjes Familie Fleuren